Branding

Relacja pomiędzy profesjonalną prezentacją i Biznesem.

Pokażemy Ci, w jaki sposób osiągnąć sukces, wyróżniając się, oraz jak zdobyć rynki i zaufanie grona zadowolonych klientów.

Branding odsłania charakter Twojej firmy

Z nami możesz liczyć na:

Fachowe wsparcie

Wyjaśnimy Ci wszystkie prawne aspekty związane z patentowaniem znaku towarowego.

 

Sprawną realizację

Prawnik zagwarantuje Ci skuteczne zastrzeżenie znaku słownego lub słowno-graficznego.

 

Pełną ochronę

Opatentowany przez Ciebie znak nie będzie mógł być wykorzystywany przez inne firmy.

 

Pomoc w wyborze

Z nami zadecydujesz o dokładnym zakresie, a także sposobie ochrony znaku towarowego.

Branding?

W ten sposób zyskujesz zabezpieczenie na wypadek nieuczciwej konkurencji, a więc działań innych firm, które będą chciały użyć nazwy Twojej firmy bądź logotypu.

Także w innych, nieco zmienionych wersjach! Nie warto ryzykować – lepiej od samego początku zadbać o skuteczną ochronę własnej marki. Dzięki niej będziesz w stanie dochodzić swoich praw na drodze sądowej. Zyskasz poważny argument i dowód na to, że naruszone zostały interesy Twojej firmy.

Najważniejsze korzyści Brandingu

  • Nazwa firmy jest w pełni chroniona, dlatego możesz zażądać od swoich konkurentów zmiany w sytuacji, gdy wymyślone przez nich nazwy będą choćby podobne do Twojej.
  • Zabezpieczona zostaje również domena internetowa – dzięki temu nie musisz wykupować wszystkich jej wariantów, przy pomocy których konkurenci mogliby się podszywać pod Twoją firmę.
  • Patentowanie znaku towarowego to sposób na ochronę reklamy w systemie Google Ads.
  • Wiele sporów może zostać załatwionych bez konieczności wchodzenia na drogę sądową. Skutecznie zadbasz o własne interesy i jednocześnie oszczędzisz mnóstwo cennego czasu oraz środków.
  • Jesteś w stanie zabezpieczyć swoje logo. Pozwala na to zastrzeżenie znaku słowno-graficznego.

Branding firmowy

Skupia się na ochronie nazwy firmy, a także słów wykorzystywanych w logotypie. Jeśli zdecydujesz się na rejestrację znaku, zyskujesz pewność, że nikt nie będzie mógł go użyć. To samo tyczy się nazw i słów brzmiących w podobny sposób. Decydując się na patent, możesz liczyć również na:

  • zabezpieczenie w przypadku rebrandingu – nawet przy zmianie logotypu nazwa jest chroniona,
  • znacznie ułatwioną drogę do udowodnienia naruszenia znaku towarowego,
  • możliwość używania symbolu ® – nie tylko w nazwie, ale też w logotypie,
  • ochronę nazwy w momencie, gdy jest ona przez konkurencję używana wraz z inną szatą graficzną – na przykład w przypadku wykonania podobnego logotypu.

Zapewniamy nie tylko pomoc w przejściu całej procedury patentowej, ale też fachowe doradztwo związane ze wskazaniem, czy nazwa, którą chcesz chronić, jest opisowa (jeśli będzie – nie uzyskasz patentu).

Branding

Polega na zabezpieczeniu części wizualnej znaku. Logotyp chroniony jest także wtedy, gdy ktoś wykorzystuje go wraz z inną nazwą. Rejestracja umożliwi dochodzenie swoich praw, jeśli konkurenci używają oznaczeń podobnych do Twojego znaku słowno-graficznego.

Oferujemy wsparcie prawnicze podczas zastrzeżenia zarówno znaku słownego, jak i słowno-graficznego. Oba patenty wzajemnie się uzupełniają, gwarantując tym samym ochronę w każdej sytuacji.

FAQ

Obie formy znaku towarowego obejmują nieco inne zakresy ochrony. W przypadku znaku słownego, rejestracji podlegają same słowa (nazwę), bez względu na szatę graficzną. Jeśli więc w danym logotypie występuje nazwa firmy, to ona będzie chroniona, nie zaś layout.

Jeśli chodzi o znak słowno-graficzny, zabezpieczona zostaje nazwa (słowo) powiązana z konkretną szatą graficzną – połączenie słów z layoutem.

W przypadku rejestracji znaku słownego, nazwa nie może być używana przez konkurencję. Bez względu na to, w jakiej szacie graficznej się znajduje. Co ważne, o swoje prawa możesz walczyć także wówczas, gdy inne firmy używają podobnych znaków słownych.

Ochrona znaku słowno-graficznego polega natomiast na zabezpieczeniu przed wykorzystaniem dwóch połączonych ze sobą elementów – słowa i szaty graficznej. Dotyczyć będzie więc logotypu jako całości. Z tego powodu konkurencji nie mogą tworzyć podobnych do niego odmian bądź wersji.

Zastrzeżenie znaku towarowego służy ochronie przed próbami podszywania się pod Twoją firmę. Konkurenci nie mogą więc używać opatentowanej przez Ciebie nazwy (ani słów podobnie brzmiących), nawet przy użyciu innej szaty graficznej. Tyczy się to każdej reklamy – telewizyjnej, prasowej, radiowej, a także internetowej (np. przez Google Ads).

Rejestracja znaku słowno-graficznego zapobiega również sytuacjom, w którym inna firma przygotowała bardzo podobne logo, różniące się niewielkimi akcentami (kolorystyką, przestawionymi literami etc.).

Tak! Co prawda wiąże się to z wyższymi kosztami, jednak w zamian zyskujesz pełną ochronę, na każdej płaszczyźnie. Jest to dobra strategia w przypadku zabezpieczania mocnej bądź cennej marki. Konkurenci mogą próbować zagrozić jej na różnych polach. Dzięki opatentowaniu znaku w obu formach zagrożenie jest niższe. W ten sposób zyskujesz również wiele argumentów podczas ewentualnych sporów (nie tylko sądowych).

Niestety nie. Urząd Patentowy nie zatwierdzi rejestracji, jeśli nazwa okaże się zbyt opisowa, czyli taka, która bezpośrednio wskazuje na dany przedmiot bądź usługę (np. nazwa „sportowebuty”).

Tak. Nie musisz więc wykupować innych wersji domen, które będą zawierały nazwę Twojej firmy lub podobnie brzmiące słowa. Jeśli konkurencja zdecyduje się na taką domenę i będzie próbowała sprzedawać produkty bądź usługi z tej samej kategorii, możesz walczyć o swoje prawa.

Czy teraz wiesz już dlaczego warto brandingować?

Zacznij od Audytu Rzecznika Patentowego!
Skontaktuj się z nami

Pomagamy osiągnąć sukces w sieci. Zaufaj wiedzy i doświadczeniu