Kategorie
Marketing

Co to jest Google Trends? Czy ma wpływ na pozycjonowanie?

Internet obfituje w różne darmowe narzędzia wspierające działania z zakresu marketingu online. Ich wykorzystanie pozwala uzyskać satysfakcjonujące rezultaty niewielkim nakładem kosztów. Wśród polecanych rozwiązań można wymienić Google Trends. Co to za narzędzie? Dlaczego warto z niego korzystać? Czy ma wpływ na pozycjonowanie? Rozwiewamy wątpliwości i pokazujemy, jak

Google Trends – co to? Najważniejsze korzyści

Google Trends to jedno z darmowych narzędzi, które pozwala analizować trendy w wyszukiwaniach słów kluczowych w wyszukiwarce internetowej Google. To swego rodzaju barometr, który obrazuje zainteresowanie daną frazą wśród użytkowników internetu w ujęciu czasowym oraz geograficznym. Umiejętnie wykorzystywany sprawia, że prowadzenie marketingu w czasie rzeczywistym jest prostsze.

Google Trends a content marketing i planowanie działań biznesowych

Dzięki Google Trends twórca treści może sprawdzić, jaką popularnością cieszy się temat, który zamierza poruszyć na stronie www, i w jakich okresach – z uwagi na sezonowość – może liczyć na największe zainteresowanie treściami z daną frazą. Ponadto Google Trends ułatwia podejmowanie trafnych decyzji biznesowych. Podpowie m.in., kiedy najlepiej rozpocząć kampanię marketingową lub otworzyć e-sklep z uwagi na wzrosty/spadki popularności wyszukiwania określonego asortymentu.

To praktyczne narzędzie analityczne, które pozwala porównywać popularność fraz kluczowych między sobą. Ułatwia to np. wybór produktów do sklepu. Użytkownik może dowolnie zawężać wyniki, wykorzystując filtry, takie jak region, zakres czasu, kategoria tematyczna oraz miejsce wyszukiwania (np. wyszukiwarka grafiki, wyszukiwarka YouTube). Żeby analiza była wnikliwa, warto maksymalnie doprecyzować zapis fraz kluczowych, pamiętając o odmianie słów i literówkach.

Google Trends a social media

Narzędzie podpowie też, o czym tworzyć posty w mediach społecznościowych, tak aby nawiązywały do aktualnie popularnych wśród internautów wyszukiwań, a tym samym angażowały odbiorców i przyciągały ruch. W tym celu szczególnie przydatne będą informacje zawarte w sekcji „Zyskujące ostatnio popularność”. Sprawdzając dane dotyczące sezonowości, można też z wyprzedzeniem przygotować kampanię i materiały promocyjne.

Google Trends a pozycjonowanie – znaczenie i rola

Google Trends można wykorzystać nie tylko w content marketingu czy też kampaniach Google Ads, ale również w SEO. Narzędzie ułatwia bowiem wybór tych fraz kluczowych, które mają największe znaczenie dla pozycjonowania danej witryny w internecie. Uwzględnienie ich w strategii SEO, a co za tym idzie – w publikowanych na stronie www treściach, przyczynia się do poprawy jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Narzędzie stanowi więc świetne uzupełnienie Planera słów kluczowych.

Co ważne, to, że w przypadku określonej frazy kluczowej Google Trends nie ma danych, nie oznacza, że nikt jej nie wpisywał w wynikach wyszukiwania. Po prostu – z uwagi na mechanizm normalizacji wyników, który ma w przypadku narzędzia zastosowanie – tych wyszukiwań było mniej, przez co Google uznało, że informacji o nich nie trzeba przechowywać.

Zanim więc zdecydujesz się odrzucić słowo kluczowe, które ma zerowy wynik w Google Trends, przeanalizuj dane z innych narzędzi. W przeciwnym razie możesz stracić niszową frazę, która mogłaby generować ruch i napędzać sprzedaż wśród specyficznej grupy odbiorców. Żeby więc osiągnąć najlepsze rezultaty, warto pamiętać nie tylko o możliwościach, ale również ograniczeniach narzędzia.

Google Trends to praktyczne narzędzie, które obrazuje trendy w wynikach wyszukiwania Google. Zgromadzone dane można wykorzystać na różne sposoby, np. w content marketingu, social mediach czy też kampaniach Google Ads. Ponadto analiza wyników ułatwia opracowanie skutecznej strategii SEO, której wdrożenie pozwala osiągnąć lepszą pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Nic więc dziwnego, że Google Trends to często wykorzystywane narzędzie w marketingu internetowym.

2.3/5 - (3 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *