Jeśli jesteś właścicielem firmy, na której stronę internetową trafia niewielu potencjalnych klientów, powinieneś zainteresować się możliwościami marketingu zintegrowanego. Pod pojęciem tym kryją się działania, które mogą Ci pomóc w promocji oferowanych produktów bądź usług.
W jedności siła, czyli na czym polega marketing zintegrowany
Marketing zintegrowany (ang. Inbound Marketing) w ostatnim czasie to bardzo popularne rozwiązanie. Stanowi ono zbiór wszystkich możliwych działań reklamowych prowadzonych w Internecie. Ich umiejętne skoordynowanie sprawia, że efekt, jaki można osiągnąć, jest zwielokrotniony w porównaniu do zastosowania oddzielnie poszczególnych elementów marketingu zintegrowanego 360o. Inbound Marketing zatem nie tylko powiększa zasięg prowadzonej kampanii, ale również minimalizuje ryzyko ograniczeń, jakie wyróżnia każdy z kanałów komunikacji marketingowej.
Klient jest najważniejszy
Marketing zintegrowany na pierwszym miejscu stawia klienta oraz jego potrzeby, które stara się poznać i im sprostać. Otacza go z każdej strony, zgodnie z założeniami 360 Degree Marketingu, wysyłając do niego zbiór komunikatów stanowiących zrozumiałą całość.
Inbound Marketing zwiększa szanse na rozpropagowanie treści i dotarcie do większej ilości odbiorców, niż ma to miejsce w przypadku wyłącznie jednego kanału.
Wiele kanałów komunikacji w służbie reklamy
W ramach marketingu zintegrowanego można wyróżnić 8 głównych kategorii działań marketingowych, czyli:
- Content marketing – inaczej marketing treści, który edukuje, dostarcza rozrywki, wzbudza emocje; za jego sprawą możliwe staje się szybsze budowanie relacji z klientem poprzez informacje, których on w danym momencie poszukuje;
- Blogging – dobre narzędzie wspierające pozycjonowanie (SEO), umożliwiające komunikację z klientem oraz kreowanie pozytywnego wizerunku firmy;
- Social media – rewolucja w sposobie komunikacji, która – mimo, że powstała z myślą o ludziach (a nie robotach wyszukiwarek) – wspomaga pozycjonowanie m.in. poprzez pozyskiwanie naturalnych linków; media społecznościowe mają również niebagatelny wpływ na budowanie świadomości marki w oczach potencjalnych klientów;
- Reklama display – reklama graficzna stanowiąca obecnie najpopularniejsze narzędzie marketingowe w polskim Internecie; adresowana jest do firm, które pragną zwiększyć rozpoznawalność i zasięg swojej marki w Internecie;
- E-mail marketing – najbardziej efektywne narzędzie marketingu, które pozwala zdobyć szeroki zasięg oraz zaangażowanie odbiorców, którzy naprawdę są zainteresowani ofertą firmy;
- Analityka internetowa – umożliwia analizę danych na temat użytkowników stron www, wyciągnięcie przydatnych i wartościowych wniosków oraz wdrażanie odpowiednich działań marketingowych służących osiągnięciu wybranych celów reklamowych;
- SEO – czyli optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, co wpływa na poprawę widoczności witryny w rezultatach wyszukiwania;
- Marketing szeptany – działania marketingowe, które mają dotrzeć z informacją marketingową do odbiorcy dzięki umieszczonej w Internecie opinii oraz wywoływaniu pozytywnych dyskusji na temat określonych produktów.
Zalety marketingu zintegrowanego
Synergia działań w ramach marketingu zintegrowanego, którego filarami są wymienione kanały komunikacji służy:
- zwiększeniu ruchu organicznego na stronach docelowych,
- redukcji dystansu na linii marka-klient,
- promocji marki,
- pozyskaniu lojalnego i zaangażowanego klienta,
- budowaniu wizerunku marki,
- lepszym efektom sprzedażowym.