let’s make something together

Give us a call or drop by anytime, we endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.

Find us

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Email us

info@domain.com
example@domain.com

Phone support

Phone: + (066) 0760 0260
+ (057) 0760 0560

, ,

Co to jest marketing zintegrowany 360?

  • Przez Marcin Jene
  • 28 kwietnia, 2020
  • 1071 Odsłon

Jeśli jesteś właścicielem firmy, na której stronę internetową trafia niewielu potencjalnych klientów, powinieneś zainteresować się możliwościami marketingu zintegrowanego. Pod pojęciem tym kryją się działania, które mogą Ci pomóc w promocji oferowanych produktów bądź usług.

W jedności siła, czyli na czym polega marketing zintegrowany

Marketing zintegrowany (ang. Inbound Marketing) w ostatnim czasie to bardzo popularne rozwiązanie. Stanowi ono zbiór wszystkich możliwych działań reklamowych prowadzonych w Internecie. Ich umiejętne skoordynowanie sprawia, że efekt, jaki można osiągnąć, jest zwielokrotniony w porównaniu do zastosowania oddzielnie poszczególnych elementów marketingu zintegrowanego 360o. Inbound Marketing zatem nie tylko powiększa zasięg prowadzonej kampanii, ale również minimalizuje ryzyko ograniczeń, jakie wyróżnia każdy z kanałów komunikacji marketingowej.

Klient jest najważniejszy

Marketing zintegrowany na pierwszym miejscu stawia klienta oraz jego potrzeby, które stara się poznać i im sprostać. Otacza go z każdej strony, zgodnie z założeniami 360 Degree Marketingu, wysyłając do niego zbiór komunikatów stanowiących zrozumiałą całość.

Inbound Marketing zwiększa szanse na rozpropagowanie treści i dotarcie do większej ilości odbiorców, niż ma to miejsce w przypadku wyłącznie jednego kanału.

Wiele kanałów komunikacji w służbie reklamy

W ramach marketingu zintegrowanego można wyróżnić 8 głównych kategorii działań marketingowych, czyli:

  1. Content marketing – inaczej marketing treści, który edukuje, dostarcza rozrywki, wzbudza emocje; za jego sprawą możliwe staje się szybsze budowanie relacji z klientem poprzez informacje, których on w danym momencie poszukuje;
  2. Blogging – dobre narzędzie wspierające pozycjonowanie (SEO), umożliwiające komunikację z klientem oraz kreowanie pozytywnego wizerunku firmy;
  3. Social media – rewolucja w sposobie komunikacji, która – mimo, że powstała z myślą o ludziach (a nie robotach wyszukiwarek) – wspomaga pozycjonowanie m.in. poprzez pozyskiwanie naturalnych linków; media społecznościowe mają również niebagatelny wpływ na budowanie świadomości marki w oczach potencjalnych klientów;
  4. Reklama display – reklama graficzna stanowiąca obecnie najpopularniejsze narzędzie marketingowe w polskim Internecie; adresowana jest do firm, które pragną zwiększyć rozpoznawalność i zasięg swojej marki w Internecie;
  5. E-mail marketing – najbardziej efektywne narzędzie marketingu, które pozwala zdobyć szeroki zasięg oraz zaangażowanie odbiorców, którzy naprawdę są zainteresowani ofertą firmy;
  6. Analityka internetowa – umożliwia analizę danych na temat użytkowników stron www, wyciągnięcie przydatnych i wartościowych wniosków oraz wdrażanie odpowiednich działań marketingowych służących osiągnięciu wybranych celów reklamowych;
  7. SEO – czyli optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, co wpływa na poprawę widoczności witryny w rezultatach wyszukiwania;
  8. Marketing szeptany – działania marketingowe, które mają dotrzeć z informacją marketingową do odbiorcy dzięki umieszczonej w Internecie opinii oraz wywoływaniu pozytywnych dyskusji na temat określonych produktów.

Zalety marketingu zintegrowanego

Synergia działań w ramach marketingu zintegrowanego, którego filarami są wymienione kanały komunikacji służy:

  • zwiększeniu ruchu organicznego na stronach docelowych,
  • redukcji dystansu na linii marka-klient,
  • promocji marki,
  • pozyskaniu lojalnego i zaangażowanego klienta,
  • budowaniu wizerunku marki,
  • lepszym efektom sprzedażowym.
4.9/5 - (55 votes)