Kategorie
SEO

Co to jest SXO i jak wpływa na pozycję strony w Google?

Od co najmniej kilkunastu miesięcy Google wprowadza zmiany, które promują strony internetowe nastawione przede wszystkim na pozytywne doświadczenia użytkownika. Dziedzina User Experience (UX) stała się kluczowa, także w kontekście pozycjonowania. Dowodem na to jest znaczący wzrost znaczenia terminu SXO. Co oznacza i jaki może mieć wpływ na właścicieli stron www?

Czym jest SXO, czyli Search Experience Optimization?  

Już sam skrót daje pewne pojęcie na temat tego, do czego omawiana dziedzina się odnosi. Stanowi bowiem połączenie SEO oraz UX. W pierwszym przypadku mowa jest o wszelkich działaniach, które mają poprawić pozycję strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Czyli po wpisaniu przez użytkownika w polu „szukaj” w Google określonych fraz kluczowych.

User Experience natomiast związane jest natomiast z wszelkimi doświadczeniami, z jakimi użytkownik ma do czynienia podczas korzystania z zasobów strony internetowej. Jak można się domyślić, powinny być one maksymalnie pozytywne. Mówiąc krótko, wszystko musi działać w sposób szybki, sprawy i wygodny.

Działania wdrażane w ramach SXO – o czym warto pamiętać?

Biorąc pod uwagę informacje podanej powyżej, należy podkreślić, że strategia przygotowana w oparciu o zasady Search Experience Optimization musi skupiać się na spełnieniu szeregu kryteriów stawianych przez algorytmy Google (SEO) oraz żywych użytkowników (UX). Z tego powodu, wśród najczęściej podejmowanych działań w ramach SXO znajduje się:

  • optymalizacja SEO – polega między innymi na uzupełnianiu meta tagów, wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych, a także na linkowaniu wewnętrznym,
  • optymalizacja UX – a więc taka, która sprawi, że strona internetowa będzie atrakcyjna pod względem wizualnym, czytelna i intuicyjna. Ponadto musi działać szybko, być responsywna i ułatwiać dostęp do kluczowych treści, produktów bądź usług,
  • content marketing – polega na tworzeniu treści, które nie skupiają się na reklamie, a na wartości merytorycznej. Muszą więc odpowiadać na ważne dla użytkowników pytania i dostarczać wiele cennych, przydatnych informacji.

To oczywiście tylko kilka przykładów. Nie można zapomnieć też o szczegółowej analizie danych i postępów (najlepiej z użyciem dedykowanych narzędzi), właściwej budowie strony internetowej, dostosowywaniu jej do urządzeń mobilnych, jak również wszelkich działaniach prowadzonych „na zewnątrz”. Od pozyskiwania linków, po publikację rozmaitych treści i aktywności na portalach społecznościowych.

Czy warto zainteresować się SXO? Jakie korzyści zapewnia dla strony?

Żeby wdrożyć powyższe zmiany i działania, konieczny okaże się szczegółowy audyt, dzięki któremu poznasz potencjał własnej witryny, odkryjesz błędy popełniane w przeszłości i przygotujesz właściwą strategię działania.

Czy jednak wszystko to jest warte poświęcania sporej ilości czasu? Oczywiście! Najlepszym na to dowodem są efekty, jakie możesz uzyskać poprzez stosowanie zasad SXO.

Do tych najważniejszych należy zwiększenie zaangażowania użytkowników, a także poprawa współczynnika konwersji. Dzięki SEO strona będzie wyświetlana na wysokich miejscach w wyszukiwarce Google. Więcej osób dowie się o jej istnieniu i postanowi się z nią zapoznać. Trzymanie się zasad UX sprawi natomiast, że strona stanie się dla nich po prostu atrakcyjna. Znacząco zwiększa to szansę na to, że podejmą działania korzystne z Twojego punktu widzenia – kupią produkt, zamówią usługę, zapiszą się do newslettera, zostawią po sobie komentarz, czy też opublikują odnośnik do Twojej strony w innym miejscu.

Trzymanie się kryteriów SXO sprawi, że witryna stanie się przyjazna zarówno dla robotów, jak i żywych użytkowników. Trudno o lepszy efekt działań prowadzonych w ramach marketingu internetowego. I właśnie dlatego omówioną powyżej dziedziną warto się zainteresować. Tym bardziej że Google ostatnio robi wiele, by zwiększyć jej znaczenie. 

4.8/5 - (108 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *