Kategorie
Marketing Poradnik

Dlaczego opinie w Google Maps są tak ważne dla biznesu?

Chcesz osiągać wyższe zyski? Pokaż potencjalnym klientom, że mogą Ci zaufać. Wykorzystaj w tym celu opinie w Google Maps. Pamiętaj jednak, że to miecz obosieczny. Z jednej strony potrafią przekonać klienta do zakupu, z drugiej skutecznie go zniechęcić. Dlaczego opinie w Google Maps odgrywają tak istotną rolę? Jak sprawić, aby pracowały na sukces biznesu?

Opinie w Google Maps – co to? Dlaczego są tak ważne dla Twojej firmy?

Opinie w Google Maps to nic innego jak pochlebne lub niepochlebne komentarze na temat produktów, usług lub samego przedsiębiorstwa, wystawiane przez osoby, które zdecydowały się na zakup towarów lub współpracę z firmą. Za ich pomocą klienci wyrażają swoje zadowolenie lub wytykają błędy i niedociągnięcia. Do rozdysponowania mają od 1 do 5 gwiazdek. Mogą też zostawić dłuższą recenzję.

System opinii jest bezpośrednio połączony z Google Maps, jednak użytkownicy mają do niego dostęp nie tylko w aplikacji z mapami, ale również z poziomu wyszukiwarki. Mogą więc bez większego wysiłku sprawdzić, co o firmie (jej produktach i usługach) sądzą dotychczasowi klienci.

Opinie w Google Maps odgrywają niezwykle istotną rolę w biznesie:

  • pełnią funkcję informacyjną i budują (lub rujnują) zaufanie – dostarczają potencjalnym klientom informacji o jakości produktów lub usług oferowanych przez dany podmiot. Podpowiadają, jak współpraca z firmą może wyglądać w praktyce i jakie efekty przynosi. W ten sposób pozwalają zbudować (lub rujnują, jeśli są negatywne) zaufanie wobec przedsiębiorstwa. W efekcie mogą rozstrzygnąć, czy potencjalny klient skorzysta z proponowanej oferty, czy nie,
  • kształtują i ugruntowują wizerunek przedsiębiorstwa – im więcej pozytywnych opinii w Google Maps ma firma, tym jej renoma jest wyższa. Buduje to wiarygodność firmy, budzi zaufanie wśród potencjalnych klientów i skłania ich do zakupu. Dodatkowo pozytywne komentarze chronią wizerunek przedsiębiorstwa. Jeśli firma w większości przypadków cieszy się bardzo dobrymi opiniami, kilka negatywnych uwag nie wyrządzi mu większej krzywdy. Jeżeli natomiast jest źle oceniane, kilka dobrych recenzji nie sprawi, że podmiot od razu odbuduje utracone zaufanie,
  • wpływają na pozycję strony www w wynikach wyszukiwania – opinie w Google Maps stanowią jeden z czynników rankingowych, które algorytmy Google biorą pod uwagę przy ustalaniu pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Wizytówki firm, które mają najwięcej pięciogwiazdkowych opinii, są wyświetlane wyżej niż wizytówki gorzej ocenianych przedsiębiorstw. Sprzyja to pozyskiwaniu nowych klientów,

Dzięki opiniom w Google Maps możesz zbudować przewagę konkurencyjną na rynku, zwiększyć widoczność biznesu w sieci i pozyskać większą liczbę klientów, co nie pozostanie bez wpływu na wysokość osiąganego zysku. Komentarze stanowią również cenną lekcję. Dzięki nim wiesz, co robisz dobrze, a co źle, możesz lepiej rozumieć potrzeby i oczekiwania grupy docelowe, a także budować z odbiorcami Twoich produktów i usług trwałą relację.

Jak zadbać o pozytywne opinie w Google Maps?

Z perspektywy sprzedażowej najlepszy scenariusz to taki, w którym firma zbiera wyłącznie pozytywne oceny i komentarze. Niestety, uniwersalna recepta na to, jak zadbać o korzystne opinie w Google Maps, nie istnieje. Żeby je otrzymać, przedsiębiorstwo musi, po pierwsze, oferować jakościowe produkty lub usługi i świadczyć wysoki standard obsługi klienta.

Po drugie, firma powinna być w stanie nakłonić zadowolone osoby do wystawienia pochlebnych opinii. Najlepiej zrobić to na etapie obsługi posprzedażowej. Żeby ułatwić klientowi zadanie, a jednocześnie mieć wpływ na kształt komentarza, warto zasugerować, by recenzent odniósł się do konkretnego aspektu, np. jakości realizacji usługi względem podobnej, świadczonej na jego rzecz przez inny podmiot.

Opinie w Google Maps mogą stanowić czynnik przesądzający o rozwoju przedsiębiorstwa. Skracają bowiem dystans między potencjalnym klientem a firmą, zwiększają jej wiarygodność i budują zaufanie pomiędzy uczestnikami ewentualnej transakcji. Jeśli więc chcesz, aby Twój biznes lepiej prosperował, założenie wizytówki w Google Moja Firma, a tym samym umożliwienie klientom wystawiania opinii, to kluczowe działanie, o które warto zadbać już teraz. Skontaktuj się z nami, a przekażemy Ci wszystkie szczegóły.

Twojej opinii nie widać w Google? Sprawdź, dlaczego

Istnieje kilka powodów, przez które pozostawiona w Google Maps opinia może pojawić się z opóźnieniem lub w ogóle nie zostać opublikowana. Stanie się tak, jeśli:

  • Google stwierdzi, że Twoja opinia to spam – jeśli chcesz dodać do swojego profilu firmowego kilka pozytywnych opinii z różnych kont, algorytmy Google to wychwycą i zwyczajnie nie wyświetlą Twoich recenzji, a dodatkowo zablokują konta, z których zostały one opublikowane,
  • Twój komentarz nie dotyczy tematu lub zawiera fałszywe informacje – Google Maps nie są miejscem na przemyślenia polityczne i szerzenie dezinformacji,
  • Twoja opinia zawiera niedozwolone linki lub treści – profil firmowy ma przede wszystkim informować, a nie promować biznes,
  • Google podejrzewa Cię o terroryzm lub inne przestępstwo albo w treści komunikatu pojawiły się nawiązania do nielegalnych, niezgodnych z prawem bądź niebezpiecznych usług, produktów i działań (np. propagowania przemocy lub pornografii, naruszenia praw autorskich),
  • wystawiłeś/wystawiłaś negatywną opinię konkurencyjnej firmie – również i takie nieuczciwe praktyki Google jest w stanie wychwycić.

Oczywiście, zdarzają się też sytuacje, kiedy to Google ponosi odpowiedzialność za opóźnienie lub brak publikacji opinii np. przez problemy techniczne bądź zawodne działanie algorytmów. Wbrew pozorom nie są to odosobnione przypadki, a dokładne zasady publikacji opinii na wizytówkach, oprócz tych znanych z regulaminu, są owiane tajemnicą. Dlatego lepiej uczciwie podchodzić do oceniania firm i nie wykorzystywać Map Google do celów niezgodnych z ich przeznaczeniem.

onetrend gmf opinia wizytowka
3.7/5 - (6 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *