let’s make something together

Give us a call or drop by anytime, we endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.

Find us

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Email us

info@domain.com
example@domain.com

Phone support

Phone: + (066) 0760 0260
+ (057) 0760 0560

Dlaczego stracisz czas, pieniądze i nerwy, budując stronę internetową w pojedynkę?

  • Przez Karolina Onetrend
  • 23 grudnia, 2021
  • 706 Odsłon

Tworzeniem stron www zajmujemy się od 2010 roku. Przez te wszystkie lata na pamięć wykuliśmy argumenty ludzi, którzy uważają, że własnoręcznie w stanie przygotować ciekawą, dobrze działającą stronę internetową. Wielu klientów, partnerów handlowych, nawet znajomych jak ognia unika płacenia za coś, co przecież mogą zrobić sami. Jakich argumentów używają najczęściej?

  •       Po co zatrudniać ludzi do zbudowania strony internetowej, skoro to ja jestem specjalistą w swojej dziedzinie? Nikt lepiej nie opisze produktu lub usług, niż właściciel marki!
  •       Spotkam się z kilkoma wykonawcami, porozmawiam z nimi, złapię inspirację, znajdę studenta informatyki i postawię stronę po taniości.
  •       Wszyscy tak zwani „specjaliści” są nieterminowi i nierzetelni. Tylko stracę niepotrzebnie czas.
  •       Zbudowanie strony www nie może kosztować więcej niż 2 tysiące złotych. To niemożliwe!
  •       Znam swoich klientów i wiem, czego potrzebują. Sam zrobię wszystko lepiej, stworzę treści, które zapewnią mi spore obroty.
  •       Nie jest mi potrzebna rozbudowana strona – wystarczy kilka zdjęć i krótkie przedstawienie oferty.

Tego typu opinie słyszymy bardzo często. Wiele osób twierdzi, że dysponując budżetem na poziomie 2 tysięcy złotych, są w stanie zbudować nowy filar, który będzie systematycznie pozyskiwał dla nich klientów – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Uważają, że są w stanie wszystko zrobić na własną rękę, a nawet jeśli zabraknie im wiedzy, zawsze mogą się wyedukować.

To teraz kilka słów od nas. Dlaczego współpraca z agencją kreatywną to najlepsze rozwiązanie? Niech przemówią poniższe argumenty.

1.     Zleć stworzenie strony specjalistom, a zyskasz czas

Pogląd o tym, jak prosta jest budowa strony zazwyczaj nie przeżywa zderzenia z rzeczywistością. Choć może Ci się wydawać, że wszystko potrwa dosłownie „chwilę”, szybko przekonasz się, że jest inaczej. Czas leci, strona kuleje, a Ty tracisz klientów.

Musisz zadać sobie ważne pytanie: Ile kosztuje moja roboczogodzina? A potem kolejne: Co wolę robić – zrealizować kolejne zlecenie, przygotować ofertę dla klienta, wykonać swoją pracę czy może ślęczeć nad komputerem, uczyć się podstaw tworzenia stron www i szukać sposobów na to, by zaczęła ona pozyskiwać klientów?

No właśnie. Odpowiedź wydaje się oczywista. Budowa strony internetowej wcale nie musi być uciążliwa. Wystarczy powierzyć to zadanie fachowcom, którzy zajmują się tym od lat. Podobnie, jak Ty jesteś specjalistą w swojej dziedzinie, tak i my doskonale znamy się na tym, co robimy. I właśnie dlatego jesteśmy w stanie przygotować dla Ciebie stronę, dzięki której poprawisz swój wizerunek i dotrzesz do nowych klientów.

2.     Czas na nowszą technologię – wyprzedź konkurencję

Czy wiesz, jak powinna być zbudowana Twoja strona internetowa? Można traktować jak samochód. Nawet jeśli się do niego przyzwyczaisz i wydaje Ci się, że jest dobry „tu i teraz”, wcale nie oznacza to, że nie warto pomyśleć o czymś znacznie przystępniejszym. A przede wszystkim nowszym, opartym na skuteczniejszych rozwiązaniach.

Co ważne – nie możesz przy tym zapominać również o innych osobach korzystających z Twojego samochodu. Ze stroną jest podobnie. Współpracujący z nami przedsiębiorcy często proponują rozwiązania, które są funkcjonalne TYLKO dla nich. Użytkownicy serwisu natomiast gubią się i nie są w stanie wykorzystać pełni jego potencjału. Efekt? Konwersja, która jest daleka od oczekiwań.

Czy wiesz, jak zbudować nową stronę, by pracowała dla Ciebie? Czy wiesz, na jakiej technologii powinna powstać? Dla jakich rozdzielczości, ekranów i przeglądarek musi być odpowiednia? Podobnych dylematów jest znacznie więcej.

3.     Korzyści z responsywnej strony www

Każda dobra, nowoczesna strona internetowa powinna być responsywna, dostosowana do urządzeń mobilnych. Wszystko po to, aby również przy użyciu telefonu użytkownik mógł z łatwością odczytać znajdujące się na niej informacje.

Z tego powodu musi zostać wykonana zgodnie z technikami RWD (Responsive Web Design). Jeśli to pojęcie jest Ci obce, to już wiesz, dlaczego agencja kreatywna to wybór optymalny. Koniecznie musisz zadbać o to, aby:

  •       strona automatycznie dostosowywała się do każdej wielkości ekranu komputera, tabletu lub smartfona,
  •       jej układ zmieniał się w zależności od rozdzielczości,
  •       użytkownik mógł korzystać z niej tak samo na komputerze, jak na urządzeniu mobilnym.

To nie tylko kwestia ładnego wyglądu i wygodnego „klikania”. Responsywność to podstawowy warunek dla optymalizacji SEO.

4.     Łatwiejszy dojazd do firmy – wszyscy klienci trafią do Ciebie bez problemu

Czy masz już w planach instalację interaktywnej mapy dojazdu do Twojej firmy? Jeśli nie, to być może właśnie tracisz klienta, który nie będzie w stanie szybko zdobyć wskazówek dojazdu, przez co uda się do konkurencji.

Warto na stronie internetowej zaimplementować mapę Google, która pozwoli na przybliżenie obrazu i wyszukanie dojazdu do danego miejsca. Zwłaszcza gdy przedsiębiorstwo dysponuje różnymi placówkami – oddziałami, sklepami, magazynami, biurami etc. Interaktywna mapa to ogromne ułatwienie dla klientów, kontrahentów i dostawców.

5.     Profesjonalne treści, dzięki którym strona zyska w oczach użytkowników, robotów Google i klientów szukających produktów bądź usług

Wiele problemów sprawia przedsiębiorcom napisanie tekstów na własną stronę internetową. Dla profesjonalnej agencji jest to po prostu kolejne zadanie, do którego podchodzi z wykorzystaniem wiedzy i doświadczenia swoich pracowników. Dzięki temu oszczędzasz czas, a same teksty są napisane dobrze. Zgodnie z zasadami SEO i wymaganiami algorytmów Google. Jeśli uważasz inaczej i myślisz, że ze wszystkim poradzisz sobie sam, sprawdź, czy znasz odpowiedzi na poniższe pytania.

  •       Czy wiesz, o czym pisać i na jakie pytania powinna odpowiadać Twoja strona?
  •       Czy znasz optymalną chronologię publikacji tekstów?
  •       Czy wiesz, ile znaków powinny zawierać artykuły na blogi i ile treści musi znaleźć się na kolejnych podstronach?
  •       Czy znasz słowa kluczowe, których warto użyć na stronie i jakie powinno być ich nasycenie w tekstach?
  •       Czy masz wiedzę na temat tego, jak Google ocenia atrakcyjność publikowanych tekstów?
  •       Czy potrafisz uniknąć kanalizowania treści oraz kopiowania ich od innych?
  •       Czy wiesz, jakiego języka użyć, by treści były zrozumiałe przez przeciętnego użytkownika?

Pewnie znaleźlibyśmy jeszcze kilka innych pytań, na które trzeba poznać odpowiedź. Istotne jest jednak dla nas to, by stało się jasne, że nawet jeśli nie znamy Twojej branży, wiemy doskonale, co zrobić, aby roboty Google pokochały Twoją stronę. Dzięki temu będzie ona wyświetlana znacznie wyżej w wynikach wyszukiwania.

6.     Oryginalne materiały dla strony internetowej

Profesjonalna agencja kreatywna sama proponuje materiały na stronę www. Najczęściej są to zdjęcia dobrej jakości oraz filmy, które można wykorzystać na poszczególnych podstronach. Do tego dojdą sesje zdjęciowe w pomieszczeniach firmowych, a także fotografie produktów. Na tym między innymi polega skuteczny marketing internetowy.

Czy na Twojej stronie znajdują się takie materiały? A może twierdzisz, że są one niepotrzebne i wystarczy napisać ścianę tekstu, która NA PEWNO zachęci klientów do podjęcia współpracy? Takie strony nie sprzedają. Bardziej denerwują, niż pomagają.

7.     Prosta, intuicyjna obsługa strony internetowej

Koniecznie musisz zdać sobie sprawę z jednego prostego faktu – strony www nie tworzysz wyłącznie dla siebie. Twoje zadowolenie nie jest tu kluczowe. Znacznie ważniejszy jest odbiór serwisu wśród żywych użytkowników, a także robotów Google. I właśnie na tym musisz się skupić

Czy więc robisz wszystko, aby Twoja strona była wygodna w obsłudze, zawierała elementy interaktywne, ułatwiała korzystanie z danych kontaktowych i pozwalała na szybkie dotarcie do kluczowych podstron? Czy wiesz, w jakiej rozdzielczości publikować zdjęcia, by te spełniały wymagania wielkościowe i nie wpływały na pogorszenie ładowania strony?

A co z optymalizacją SEO i pozycjonowaniem? W końcu są to dwie kluczowe kwestie, które mają wpływ na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce. Jeśli nie wiesz, jak sobie z tym wszystkim poradzić, jedynym sensownym rozwiązaniem okaże się współpraca z agencją kreatywną, która zrobi to za Ciebie.

8.     Współpraca z profesjonalną firmą = wysokie pozycje w Google

Choć może Ci się wydawać, że stworzenie strony internetowej załatwia całą sprawę i że nie musisz podejmować żadnych innych działań poza okazjonalną aktualizacją tekstów, spieszymy z ważną informacją – mylisz się. To dopiero początek długiego procesu związanego z marketingiem internetowym.

Strona www zacznie zarabiać i przyciągać klientów dopiero wtedy, gdy stanie się widoczna w sieci. Gdy będzie można łatwo do niej dotrzeć przez wyszukiwarkę Google. To zaś wymaga skupienia się na jej właściwej optymalizacji, pozycjonowaniu oraz działaniach wykonywanych „na zewnątrz” (m.in. Google Ads).

Nie jest to wcale zadanie, którym możesz zająć się w pojedynkę, w przerwach między jednym klientem a drugim. To długi proces wymagający współpracy całego zespołu specjalistów. Jeśli więc nie chcesz tracić wielu godzin każdego dnia i nerwów na wieczne korygowanie swoich pomyłek, musisz zaufać profesjonalistom.

9.     Rozbudowa strony internetowej to plan wieloletni

Jeśli zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważna jest dobra, nowoczesna strona www, to świetnie. Jesteś na dobrej drodze do tego, aby lepiej wykorzystać potencjał internetu. To jednak nie koniec. Warto zapytać – jak wygląda Twój pomysł na jej rozbudowę? Czy wiesz, gdzie pojawią się ewentualne nowe zakładki i jaka będzie ich funkcja?

Masz za sobą analizę konkurencji, dzięki której możesz powiedzieć, co znajduje się na ich stronach, jakie są ich wady i zalety? Nie uciekniesz od tego. No chyba że strona ma być jedynie brzydkim słupem ogłoszeniowym, czymś, do czego nie zamierzasz wracać. Jeśli jednak takie są Twoje plany, równie dobrze możesz z niej zrezygnować. Tylko stracisz czas.

10. Działając w pojedynkę, tracisz czas, pieniądze i potencjał, który warto wykorzystać inaczej

Każda godzina poświęcona na budowę strony internetowej to godzina, którą można było spożytkować na to, na czym znasz się najlepiej. Na opracowanie nowych produktów, usług, obsługę klienta, przygotowanie zamówień, współpracę z kontrahentami, załatwienie ważnych spraw urzędowych. Mówiąc krótko – na prowadzenie firmy.

Pod tym względem tracisz więc podwójnie. Nie dość, że rezygnujesz z okazji do rozwoju biznesu, to na dodatek znacząco narażasz się na popełnienie błędów, przez które wszystkie Twoje starania okażą się nieskuteczne. Budowa strony internetowej, a także jej prowadzenie, to zajęcie, którym nie można zajmować się „przy okazji”. Żeby całość przyniosła spodziewany skutek, koniecznie trzeba poświęcić na ten cel odpowiednie środki, mnóstwo czasu i ludzi, którzy się na tym znają. Innego wyjścia nie ma.

Mając to wszystko na uwadze, apelujemy do Ciebie – nie marnuj swojego czasu biznesowego na coś, co stwarza duże ryzyko niepowodzenia. Nie szukaj za wszelką cenę oszczędności, które okażą się tylko pozorne i nie zamykaj się na fachową wiedzę ludzi, którzy od wielu lat robią to, na czym doskonale się znają.

Każda próba samodzielnego przygotowania strony jest skazana na porażkę. Nie tylko dlatego, że wymaga to ogromnej pracy i zaangażowania, ale również z powodu jej oceniania. Nie przez koleżankę, kolegę czy pracownika, a przez krytycznych klientów i niezwykle precyzyjny algorytm Google, który nie wybacza błędów.

Jako agencja kreatywna cieszymy się, że wciąż istnieją przedsiębiorcy chcący powierzyć budowę strony internetowej profesjonalnej firmie, która wie, jak przy jej pomocy zarabiać pieniądze. Chcemy zrobić to także dla Ciebie.

4.8/5 - (26 votes)