Kategorie
Marketing SEO

Dlaczego w trudnych czasach nie warto rezygnować z SEO?

Skutki ekonomiczne spowodowane obecną zapaścią gospodarczą bez wątpienia będą odczuwalne co najmniej przez parę najbliższych miesięcy. W związku z tym niektórzy przedsiębiorcy decydują się ograniczać wydatki związane z prowadzeniem działalności na wielu płaszczyznach. Jednym z posunięć jest ograniczenie działań marketingowych bądź całkowita zmiana strategii marketingowych, także pod kątem SEO. Warto jednak dokładnie przemyśleć tę kwestię i nie rezygnować z możliwości, jakie niesie za sobą skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.

Kogo dopadł kryzys, a kto wyjdzie z niego obronną ręką?

W wyniku wprowadzania nowych obostrzeń ze strony rządu codzienne czynności stają się mocno ograniczone – zarówno pod kątem życia prywatnego, jak również zawodowego. W efekcie w dość trudnej sytuacji finansowej znajduje się blisko 75% przedsiębiorców – najbardziej narażeni są właściciele małych i średnich firm, którzy oferują usługi z branży turystycznej, transportowej, rozrywkowej i innych. Jednakże z problemami ograniczenia prowadzonej działalności zmagać się będą również właściciele lokali gastronomicznych, a nawet biura nieruchomości.

Powodem problemów jest brak odpowiedniego kapitału, który umożliwiłby dalsze przetrwanie, dlatego też wiele przedsiębiorstw decyduje się na przebranżowienie, jakie pozwoli dostosować się do obecnych potrzeb rynkowych. Kolejnym powodem, który potęguje spadek usług jest podejście ludzi, którzy skupiają się obecnie na ograniczeniu aktywności.

Spać spokojnie mogą natomiast właściciele zakładów, które zajmują się produkcją artykułów spożywczych, bowiem zapotrzebowanie na produkty tzw. pierwszej potrzeby będzie występować zawsze. W ten sposób sklepy spożywcze, apteki, hurtownie oraz zakłady zajmujące się produkcją i dystrybucją środków higieny wykazują zwiększoną sprzedaż.

Dlaczego zatem nie warto rezygnować z SEO?

Po pierwsze, wszelkie procesy związane ze skutecznym pozycjonowaniem stron internetowych wymagają czasu. W momencie, gdy firma wykazuje spory spadek sprzedaży działania marketingowe podjęte teraz będą owocować za około 2-3 miesiące, czyli w momencie, gdy cały rynek będzie powoli wracał do normy. Jest to ogromna zaleta, bowiem marketing internetowy trafia do bardzo dużej grupy osób.

Oprócz tego, należy zwrócić szczególną uwagę na dotychczasową kampanię SEO, ponieważ nawet chwilowe zaniechanie działań może skutkować utratą uzyskanych pozycji – zwłaszcza, gdy w danej dziedzinie biznesu występuje silna konkurencja. W tej sytuacji idealnym kompromisem jest dostosowanie budżetu do obecnej kondycji firmy i kontynuowanie działań w sieci. Jest to korzystniejsze rozwiązanie, które pozwala utrzymać zdobyte pozycje, które w przyszłości będą owocować szybszym wzrostem przychodów przedsiębiorstwa.

Warto spojrzeć w przyszłość

Obecna sytuacja jest dość niepewna, dlatego też ciężko jest jednoznacznie określić, kiedy rynek powróci do normalnych zasad funkcjonowania. W tym czasie SEO jest najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem z punktu widzenia pozostałych narzędzi marketingowych takich jak Facebook Ads oraz Google Ads. Jest to zatem złoty środek pomiędzy reklamą a poniesionymi nakładami finansowymi.

Co więcej, tak jak ograniczeniu uległa aktywność Polaków w tradycyjnych sklepach, tak handel internetowy ma się doskonale, bowiem nie da się ukryć, że wiele aspektów życia codziennego przeniosło się do wirtualnej sieci. W ten sposób, dysponując wolnym czasem, wiele osób decyduje się na zakup rzeczy i usług, na które podczas codziennych obowiązków nie znalazłyby czasu. W efekcie, szukając nowych możliwości rozwoju, wiele firm zarówno z branży gastronomicznej, odzieżowej, jak również z pozostałych gałęzi biznesu oferuje bezpieczną sprzedaż internetową, która w obecnej sytuacji jest bardzo komfortowym rozwiązaniem. To kolejny znak, który przemawia za tym, by podtrzymać swoją dotychczasową pozycję w sieci.

Bezsprzecznie, korzystanie z SEO pozwala niwelować straty w przypadku firm zajmujących się sprzedażą stacjonarną, ale także zwiększyć obroty w przedsiębiorstwach, które osiągają zwiększone wyniki sprzedażowe.

Nadchodzący okres to także świetny moment, by przeprowadzić audyt SEO na stronie firmy, który pozwoli nadrobić wszelkie zaległości oraz poprawić widoczność firmy w Internecie. Niestety obecny kryzys wymaga podjęcia radykalnych kroków i obrania przemyślanej strategii – dokonując cięć budżetowych nie należy postępować pochopnie, bowiem po załamaniu przyjdzie moment na odbudowę pozycji firmy. Warto zatem skorzystać z usług SEO, które z pewnością pomogą przetrwać obecny, trudny czas.

Twoja ocena

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *