let’s make something together

Give us a call or drop by anytime, we endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.

Find us

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Email us

info@domain.com
example@domain.com

Phone support

Phone: + (066) 0760 0260
+ (057) 0760 0560

Google Ads – jak podejść do linków sponsorowanych, by coś zyskać?

  • Przez Marcin Jene
  • 16 kwietnia, 2021
  • 817 Odsłon

Kiedy pozycjonowanie przyniesie korzyści? Jak dużo zyskam na poprawie widoczności mojej strony w wyszukiwarkach? Tego typu pytania pojawiają się niezwykle często, niekiedy nawet przed zaplanowaniem ostatecznej kampanii marketingowej. To nie one jednak powinny być decydujące. Dużo ważniejsze wydaje się bowiem to, co trzeba zrobić, by uzyskać pożądany efekt.

Tu często zaczynają się schody. Pozycjonowanie jest bowiem niezwykle szeroką dziedziną, która składa się z szeregu działań o różnej specyfice. Dziś zajmiemy się jej często pomijaną „odnogą”, czyli kampaniami linków sponsorowanych, realizowanych w ramach systemu Google Ads.

Linki sponsorowane? A po co to komu?

Podobnie jak w przypadku SEO, tu także skupiamy się na wyszukiwarkach internetowych, a mówiąc dokładnie, na poprawie widoczności strony i jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Linki sponsorowane mogą w tym znacznie pomóc – są to bowiem odnośniki (nazwać je można również reklamami) wyświetlane nad i pod wynikami organicznymi. Dzięki temu stają się lepiej widoczne. Co jednak najważniejsze, ich pozycja jest stała, dlatego zapewniają spore szanse na to, że zostaną zauważone przez internautów.

Drugą najważniejszą zaletą linków sponsorowanych jest to, iż ukazują się one osobom, które poszukują konkretnych produktów, usług bądź informacji. Za ich pomocą docieramy więc do odbiorców potencjalnie zainteresowanych tym, co mamy do zaoferowania.

Warto przy okazji podkreślić, że system Google Ads pozwala również na wykorzystanie innych reklam, wyświetlanych chociażby na stronach partnerskich. Do tego dochodzi narzędzie Google Shopping. Wszystko to stanowić może wsparcie klasycznego pozycjonowania związanego z wynikami organicznymi.

Korzyści płynące z linków sponsorowanych

No dobra, ale dlaczego linki te są tak ważne? Czy naprawdę gwarantują tak dobre rezultaty, że warto w ogóle zawracać sobie nimi głowę? W tym miejscu należy podkreślić, że klikalność tych odnośników cały czas rośnie. Nawet pomimo tak powszechnie wykorzystywanego systemu AdBlock, który blokuje wyświetlanie treści sponsorowanych. Co więc można zyskać?

  • Wysoki wskaźnik konwersji – mowa tu oczywiście o pożądanej reakcji odbiorcy, która polegać może na kliknięciu w reklamę, odwiedzeniu konkretnych podstron czy też na podjęciu korzystnej decyzji zakupowej.
  • Dotarcie do sprecyzowanej grupy docelowej – linki sponsorowane ukazują się osobom, które w polu „szukaj” wyszukiwarki wpiszą wskazane przez nas frazę kluczowej. Dzięki temu strona może trafić do klientów zdecydowanych, szukających konkretów.
  • Dopasowanie przekazu – system Google Ads na dostosowanie działań marketingowych pod względem specyfiki odbiorców. Skupić możemy się między innymi na demografii, położeniu geograficznym czy też na wybranych zainteresowaniach.
  • Błyskawiczne działanie – linki sponsorowane w Google znajdą się natychmiast po uruchomieniu i opłaceniu kampanii.

Do tego wszystkiego dochodzi korzystny system płatności. Linki rozliczane są bowiem w systemie PPC (Pay Per Click – płatność za kliknięcie). Koszty ponosimy więc za rzeczywistą reakcję odbiorcy, czyli za kliknięcie w odnośnik.

Kampania linków sponsorowanych – jak robić to dobrze?

Trudno wskazać lepszy sposób na uzupełnienie pozycjonowania opartego na wynikach organicznych.  Wsparcie ich linkami sponsorowanymi pozwoli wzmocnić przekaz i dotrzeć do większej grupy potencjalnych klientów. Z takich działań skorzystać mogą nie tylko duże firmy, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa oraz lokalni sprzedawcy bądź usługodawcy.

Uzyskanie efektów, o których mowa była wcześniej, wymaga jednak odpowiedniej strategii. Polega ona między innymi na wyborze rodzaju realizowanej kampanii (czy będą to tylko reklamy tekstowe czy może coś więcej), określeniu grupy docelowej  i doborze właściwych słów kluczowych. To zaś możliwe stanie się po przeprowadzeniu dokładnej analizy strony www, rynku i potencjalnych odbiorców. Bez należytej wiedzy i narzędzi trudno o końcowy sukces. Dlatego właśnie tego typu działania warto zostawić specjalistom, którzy będą w stanie wybrać optymalne metody marketingowe.

4.7/5 - (14 votes)