let’s make something together

Give us a call or drop by anytime, we endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.

Find us

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Email us

info@domain.com
example@domain.com

Phone support

Phone: + (066) 0760 0260
+ (057) 0760 0560

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

  • Przez Karolina Onetrend
  • 9 stycznia, 2022
  • 512 Odsłon

Każdy, kto choć przez chwilę miał styczność z portalami społecznościowymi, doskonale wie, jak wielka jest ich siła oddziaływania. Nie służą one tylko do publikowania śmiesznych zdjęć i wpisów czy też umawiania się ze znajomymi na imprezy. To potężna machina reklamowa, z której skorzystać może dowolna firma. Bez względu na branżę, obszar działania i specyfikę proponowanych produktów bądź usług.

Biorąc pod uwagę nie tylko potencjał marketingowy, ale również dostępne narzędzia, z których reklamodawcy mogą korzystać, najciekawszym serwisem społecznościowym wydaje się Facebook. To on bowiem pozwala na publikację płatnych reklam, które następnie dotrą do sprecyzowanej grupy odbiorców. Ile to wszystko kosztuje? To zależy wyłącznie od Ciebie.

Z tego tekstu dowiesz się:   

  •       jaki jest sposób ustalania wydatków na reklamę na Facebooku,
  •       od czego zależy koszt kampanii marketingowej,
  •       na jakie czynniki warto zwrócić szczególną uwagę,
  •       w jaki sposób możesz określić budżety dzienne i całkowite,
  •       jakie cele jesteś w stanie osiągnąć reklamując się przez Facebook Ads.

Facebook Ads – ceny reklam

Już na wstępie warto podać informację najważniejszą – w przypadku reklam na FB nie ma odgórnie ustalonych kwot, jakie trzeba zapłacić za możliwość promocji swojego biznesu. Wynieść mogą one kilkadziesiąt, kilkaset lub kilka tysięcy złotych. Wszystko zależy od tego, na jaki budżet się zdecydujesz. Facebook Ads pod tym względem gwarantuje dość dużą swobodę, ponieważ reklamodawca może ustalić:

  •       budżet dzienny – czyli to, ile chce wydać w przeciągu jednego dnia. Co ważne, niż nie stoi na przeszkodzie, aby zmieniać go w zależności od potrzeb i wskazanych celów,
  •       budżet całkowity – po jego ustaleniu zyskujesz pewność, że reklama na Facebooku nie będzie kosztować Cię więcej, niż jesteś w stanie na ten cel przeznaczyć.

Do tego dochodzi tak zwany próg rozliczeniowy, czyli kwota, po osiągnięciu której Facebook pobierze opłaty za reklamy, a także możliwość wyznaczenia ceny za jedno kliknięcie. Warto podkreślić, że budżety całkowite mogą zostać przeznaczone zarówno na kampanię, jak i konkretne zestawy reklam. W pierwszym przypadku mowa jest o kwocie przeznaczonej na wszystkie działania marketingowe, a w drugim o indywidualnych opłatach za wybrane reklamy.

Brzmi skomplikowanie? Spokojnie. Od tego jest agencja kreatywna, by dokładnie przedstawić poszczególne składowe budżetu całkowitego, a także wykorzystać go w sposób efektywny.

Jak ustalić optymalny budżet reklamowy na Facebooku?

Choć wydawać się może, że działa tu zasada „im więcej, tym lepiej”, rzeczywistość jest nieco bardziej skomplikowana. Nie jest bowiem sztuką przeznaczyć tysiące złotych na kampanię. Sztuka polega na tym, aby fundusze te wydać w sposób efektywny. Najważniejsze wydaje się więc określenie wszystkich celów marketingowych i takie skalowanie budżetów, by udało się je osiągnąć. Do czego więc może posłużyć reklama na Facebooku?

  •       Zdobycie nowych fanów, czyli osób, które zaczną obserwować profil firmy.
  •       Wysoki współczynnik konwersji, polegającej na konkretnych reakcjach na reklamę.
  •       Zaznaczenie obecności przedsiębiorstwa na rynku.
  •       Wypromowanie oferowanych produktów bądź usług.
  •       Zwiększenie interakcji z odbiorcami, między innymi w celu budowania pozycji eksperta i poprawy wizerunku firmy.

Na etapie planowania kampanii trzeba mieć z tyłu głowy myśl, że zarówno dzienne, jak i całkowite budżety są zależne od wielu czynników. To właśnie przez nie mogą się one zmieniać. Czasem bardzo dynamicznie.

Od czego zależy koszt reklamy w Facebook Ads?

Nie na wszystkie czynnik masz oczywiście wpływ. W przypadku celu zakładającego zwiększenie sprzedaży produktu, wiele zależy od jego specyfiki. W grę wchodzi tu cena, przeznaczenie, a nawet sposób wykonania. Dużo łatwiej można wypromować towary, które interesują sporą grupę potencjalnych odbiorców (np. elektronikę, odzież), niż produkty niszowe bądź ekskluzywne (np. drogie samochody). Ma to odzwierciedlenie także w kosztach kampanii.

Obok jednak istnieje druga grupa czynników, które znacznie łatwiej można kontrolować. Między innymi poprzez wbudowany w Facebook Ads Menedżer reklam, pozwalający na dostosowanie kampanii w oparciu o poszczególne parametry. Wśród nich należy wymienić przede wszystkim:

  •       grupę docelową – system umożliwia precyzyjnie określić odbiorców reklamy. Między innymi w oparciu o ich zainteresowania oraz wiek. Właściwe zdefiniowanie grupy docelowej to najlepszy sposób na poważne oszczędności. Jedno kliknięcie będzie Cię bowiem kosztowało mniej wówczas, gdy reklama trafi do osób rzeczywiście nią zainteresowanych,
  •       miejsce reklamy – czyli to, gdzie będzie wyświetlana i w jakich sytuacjach. Trzeba przy tym pamiętać, że nieco innymi zasadami rządzą się treści wyświetlane na komputerach stacjonarnych, niż te przeznaczone dla urządzeń mobilnych,
  •       konkurencję – ma ona duży wpływ na finalny koszt kampanii marketingowej. Dlaczego? Ponieważ miejsce na treści promocyjne jest ograniczone. Jeśli więc walczy o nie dużo firm, dochodzi do aukcji – kto da więcej, ten wygrywa. Kwestię tę należy więc wziąć podczas przygotowywania strategii reklamowej.

Biorąc pod uwagę powyższe informacje, łatwiej zrozumieć, że w przypadku Facebook Ads nie istnieje żaden cennik reklamowy, na którym można się oprzeć. Wiele zależy bowiem od kształtu kampanii, jak również od wspomnianych czynników. Wydatki na marketing to natomiast suma kwot, jakie trzeba zapłacić za osiągnięcie postawionych sobie celów.

FAQ

Do czego służy Facebook Ads?

Jest to system płatnych reklam wyświetlanych na portalu Facebook. Pojawiają się one zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Służą promowaniu konkretnych profili – najczęściej firmowych. Dzięki reklamom, firmy docierają do znacznie większej grupy użytkowników. Ze względu na funkcjonalność systemu, treści promocyjne możesz kierować do konkretnych odbiorców, wybieranych na podstawie wykształcenia, zainteresowań czy też wieku.

Jakie firmy mogą reklamować się na Facebooku?

Wszystkie, jeśli tylko działają legalnie i nie promują treści bądź produktów zakazanych. Bez względu na rodzaj branży, w której funkcjonują, a także wielkość – mogą być to korporacje, duże firmy, a także jednoosobowe działalności gospodarcze. Konieczne jest tylko stworzenie odpowiedniego profilu (firmowego) i rozpoczęcie kampanii.

Czy twórcy i freelancerzy także powinni korzystać z  Facebook Ads?

System Facebook Ads pozwala na tworzenie treści sponsorowanych nie tylko firmom, ale również indywidualnym użytkownikom platformy – są to przede wszystkim twórcy (np. muzycy) i freelancerzy. Portal okaże się dobrym miejscem do tworzenia i promowania indywidualnej marki, a także pozyskiwanie nowych odbiorców, klientów oraz partnerów biznesowych.

Jak mogę sprawdzić, czy moja reklama w Facebook Ads przynosi skutek?

Serwis zapewnia dostęp do specjalnego systemu pomiaru skuteczności, który uruchomisz w menedżerze reklam. Znajdują się w nim dane między innymi na temat wyników prowadzonych kampanii, kosztów w konkretnym okresie czy też zasięgu parametrów demograficznych. Za sprawą systemu dowiesz się również, czy Twoje reklamy wyświetlają się w odpowiednich miejscach i odpowiednim osobom.

Czy przez Facebooka ADS dotrę również do odbiorców z zagranicy?

Tak. Targetowanie reklam w systemie pozwala wskazać region ich wyświetlania. Możesz zdecydować się na publikację globalną lub tylko w wybranych miejscach. Jest to dobry sposób na to, aby skierować treści sponsorowane do użytkowników z konkretnych kontynentów, krajów czy też regionów. Jednocześnie zyskujesz dostęp do pogłębionych statystyk, które pokazują, gdzie Twoje reklamy przynoszą największy skutek. 

4.9/5 - (72 votes)