let’s make something together

Give us a call or drop by anytime, we endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.

Find us

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Email us

info@domain.com
example@domain.com

Phone support

Phone: + (066) 0760 0260
+ (057) 0760 0560

,

Jak usunąć negatywne opinie z Google?

  • Przez Marcin Jene
  • 10 listopada, 2024
  • 144 Odsłon

Negatywne opinie w Google mogą bardzo źle wpływać na biznes. Zwłaszcza gdy jest ich dużo. Obniżają ogólną ocenę firmy, która wyświetla się w wynikach wyszukiwania i w mapach Google, a co za tym idzie, trudniej jest przez to przekonać nowych klientów do skorzystania z oferty. Doskonale wiedzą o tym właściciele rozmaitych punktów usługowych, dla których pozytywne opinie to podstawowe paliwo działalności. W poniższym artykule wyjaśniamy, w jaki sposób można usunąć nieprzychylne oceny i w jakich sytuacjach jest to możliwe.

Jak pozbyć się złej opinii w Google? Warunki usunięcia negatywnej opinii

 Usunięcie opinii z wyszukiwarki i profilu Moja Firma jest dopuszczalne tylko wówczas, gdy narusza ona zasady Google. Ich treść jest mocno zróżnicowana, dlatego każdy przypadek jest oceniany indywidualnie. W większości przypadków opinie z Google usuwane są z powodu wulgarnego języka, obraźliwych bądź dezinformujących treści, a także używania prywatnych danych bądź nawoływań do ofert innych firm.

Tego typu kwestie analizowane są na podstawie zgłoszenia, zatem pierwszym krokiem, jaki należy wykonać po zauważeniu niekorzystnych dla firmy treści, będzie jego stworzenie. Możesz zrobić to na kilka sposobów, w zależności od tego, jakiego narzędzia używasz.

Jak usunąć negatywne opinie z Google przez komputer?

 Zaloguj się do profilu firmy w narzędziu Google Moja Firma. Z jego poziomu masz dostęp do wszystkich informacji wyświetlanych w wyszukiwarce.

  1. Usunięcie opinii sprowadza się do wybrania opcji „Zgłoś nieodpowiednią treść”. Jeżeli prowadzisz kilka biznesów lub oddziałów, możesz użyć też funkcji „Zarządzaj opiniami”.
  2. Następnie pozostaje Ci tylko czekać na rozpatrzenie Twojego zgłoszenia przez pracowników Google. Jak informuje sama firma, może to potrwać nawet kilka dni. Jeśli decyzja będzie dla Ciebie pozytywna, Google usunie opinię klienta z profilu firmy.
  3. Negatywną opinię w Google możesz zgłosić również z poziomu wyników wyszukiwania. Wystarczy znaleźć na nich swoją firmę, przejść do zakładki „Opinie”, a następnie wybrać stosowną opcję. Oczywiście musisz wcześniej zalogować się na konto Google.

Jak usunąć negatywną opinię z Google Maps?

 Wielu użytkowników wyszukuje firmy także poprzez mapy Google. Między innymi po to, aby odkryć usługi, które dostępne są najbliżej ich miejsca zamieszkania. Z tego powodu negatywne recenzje w tym miejscu również mogą zdziałać dużo złego. W jaki sposób więc przebiega usunięcie opinii przy użyciu tego narzędzia?

  1. Najpierw otwórz mapy Google, a następnie znajdź swoją firmę, najlepiej poprzez wpisanie adresu.
  2. Przejdź do zakładki „Opinie”, by wyszukać komentarz, który chcesz zgłosić.
  3.  W prawym górnym rogu powinny być widoczny trzy pionowe kropki – kliknij w przycisk i wybierz opcję „Zgłoś opinię”.

WSKAZÓWKA ONE TREND

Negatywną opinię możesz zgłosić także poprzez aplikację Mapy Google na urządzenia mobilne – smartfony i tablety. Cała procedura wygląda dokładnie tak samo, jak w przypadku przeglądarki na komputerze osobistym. To samo tyczy się obsługi samej wyszukiwarki. 

Prośba o uśnięcie opinii przez narzędzie do zarządzania opiniami

 Profil Google Moja Firma nie jest jedynym miejscem, w którym możesz przeglądać komentarze swoich klientów, jak również zgłaszać ewentualne nieprawidłowości. Wyszukiwarka ułatwia życie właścicielom kilku firm lub siedzib poprzez specjalne narzędzie do zarządzania opiniami.

Żeby uzyskać do niego dostęp, wystarczy znaleźć profil swojego biznesu w wyszukiwarce Google, a następnie wybrać opcję „Przeczytaj opinie”. Kliknij w 3 pionowe kropki i w przycisk „Zarządzaj zgłoszonymi opiniami”. Pozostaje Ci już tylko wskazać profil konkretnej firmy, a także funkcję „Zgłoś nową opinię do usunięcia”. Z tego miejsca jesteś w stanie przesłać kilka próśb dotyczących różnych komentarzy.

Czy właściciel może usunąć opinię z Google?

 Biorąc pod uwagę to, jak przebiega usunięcie opinii przez właściciela firmy (a mówiąc dokładniej, przez pracowników Google), oczywiste wydaje się, że sam autor komentarza ma łatwiej i że może bez większych problemów go usunąć lub zmienić. Tak też jest w praktyce, jednak nadal trzeba się nieco „naklikać”.

W pierwszej kolejności autor musi odnaleźć firmę w Google Maps lub w wyszukiwarce. Następnie powinien przejść do narzędzia „Twój wkład” i znaleźć opcję „Opinie”. To z jej poziomu może edytować i usuwać opublikowane wcześniej komentarze.

Usuwanie negatywnych opinii przez Google – co ma znaczenie?

 Wspomniane wcześniej zasady Google są bardzo szerokie, a na dodatek często się zmieniają. Wszystko to sprawia, że nigdy nie masz pewności, czy zgłoszona przez Ciebie opinia faktycznie zostanie usunięta. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie ku temu, aby zwiększyć swoje szanse. Możesz na przykład skontaktować się z działem obsługi Google, by dokładniej omówić sytuację i przedstawić swoje stanowisku.

Dodatkowe argumenty zyskasz również wtedy, gdy dostarczysz Google dowodów na nieprawdziwość wskazanego komentarza. Jeśli porusza on temat lokalizacji, czasu otwarcia, czy też zawiera fałszywe informacje dotyczące produktów, poprzez zdjęcia czy nagrania jesteś w stanie wskazać wszelkie nieścisłości.

Pamiętaj też, że od decyzji działu obsługi Google możesz się odwołać. Ponownie pomocne będzie narzędzie do zarządzania opiniami, w którym masz łatwy dostęp do opcji odwołań, a także aktualnych informacji na temat wszelkich zgłoszeń.

WSKAZÓWKA ONE TREND

Fałszywe opinie Google usuwa nie tylko na podstawie zgłoszeń użytkowników, ale również w sposób automatyczny, z wykorzystaniem systemu wykrywania spamu. Jest to jedna z form ochrony przedsiębiorców przed nieuczciwą konkurencją i atakami osób trzecich. 

Czy opinie klientów w Google mają znaczenie?

 Zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie to podstawowe informacje wizytówki Google, które w dużej mierze decydują o zainteresowaniu, jakie firma może wzbudzić wśród potencjalnych klientów. Komentarze chwalące ofertę, obsługę klienta, czy też ceny działają zachęcająco – to oczywiste. Wpływ opinii negatywnych może być jednak znacznie szerszy.

Nie dość, że osoby zainteresowane, ale jeszcze niezdecydowane mogą się zniechęcić, to na dodatek pozycjonowanie firmy w wyszukiwarce i Google Maps przez dużą liczbę złych komentarzy jest  utrudnione. Jeśli więc wydaje Ci się, że niektóre opinie są niesprawiedliwe lub wręcz fałszywe, najlepiej od razu zgłosić do działu obsługi Google. Jeszcze zanim zdążą one wyrządzić Twojej firmie większą krzywdę.

Oczywiście nie wszystkie negatywne opinie nadają się do usunięcia. Czasem po prostu wynikają z doświadczeń i prywatnych odczuć klientów. W takiej sytuacji najlepsze, co możesz zrobić, to dbać o ciągłą poprawę jakości proponowanych produktów i usług. 

3/5 - (2 votes)