let’s make something together

Give us a call or drop by anytime, we endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.

Find us

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Email us

info@domain.com
example@domain.com

Phone support

Phone: + (066) 0760 0260
+ (057) 0760 0560

Jak założyć konto reklamowe na Facebooku?

  • Przez Karolina Onetrend
  • 13 stycznia, 2022
  • 510 Odsłon

Zdecydowanie najważniejszym narzędziem w ramach systemu Facebook Ads jest tak zwany Menedżer reklam, który umożliwia zarządzanie trwającymi i nowymi kampaniami marketingowymi. Zanim jednak zyskasz do niego dostęp, musisz utworzyć własne konto reklamowe. To ono stanie się podstawą działań promocyjnych Twojej firmy w tym serwisie

Z tego tekstu dowiesz się:

  • co to jest Menedżer firmy,
  • w jaki sposób założyć konto w Menedżerze firmy,
  • jak utworzyć konto reklamowe,
  • jak dodać stronę do Menedżera firmy,
  • do jakich narzędzi daje dostęp system Facebook Ads.

Gdzie mogę założyć konto reklamowe na Facebooku?

W ten sposób przechodzimy do kolejnego Menedżera – tym razem jednak nie reklam, a firmy. Jest to narzędzie znajdujące się w hierarchii półkę wyżej, służy bowiem do zarządzania wszystkimi posiadanymi profilami i kontami reklamowymi.

Jest to niezwykle rozbudowana platforma, za sprawą której zyskasz dostęp do możliwości systemu Facebook Ads. W Menedżerze firmy znajdują się istotne statystyki na temat prowadzonych stron, podsumowania aktywności, jak również wszelkie narzędzia używane w celu promocji biznesu. To tutaj także utworzysz konto bądź konta reklamowe. Gdzie znajduje się Menedżer? Pod tym adresem https://business.facebook.com/

Jak założyć konto reklamowe w Menedżerze firmy?

Skoro jesteś już we właściwej sekcji, możesz przejść do tworzenia konta w Menedżerze firmy. W tym celu kliknij w przycisk „utwórz konto”, znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu.

Facebook zakładanie konta reklamowego

Spowoduje to pojawienie się okna konfiguracji, w którym musisz podać nazwę firmy bądź konta, imię i nazwisko, a także firmowy adres e-mail. Tyle wystarczy, by zyskać dostęp do pełnej funkcjonalności Menedżera firmy.

Zakładanie konta w menedżerze firmy na Facebook

W końcu możesz przejść do sprawy najważniejszej, czyli utworzenia konta reklamowego, przy pomocy którego rozpoczniesz działania marketingowe. W Menedżerze firmy przejdź do sekcji Konta (znajduje się po lewej stronie), a następnie do zakładki Konta reklamowe. Następnie kliknij przycisk Dodaj i z rozwijanej listy wybierz opcję Utwórz nowe konto reklamowe. Z tego samego poziomu możesz dodać już istniejące konto reklamowe (którego właścicielem jest Twoja firma), a także poprosić o dostęp do innego konta.

Menedżer firmy na Facebook

Czego jeszcze potrzebujesz? Rzecz jasna strony (profilu), którą masz zamiar reklamować w systemie Facebook Ads. W tym celu przejdź do sekcji Konta, zakładki Strony i kliknij przycisk Dodaj. Podobnie jak w przypadku konta, możesz utworzyć nową stronę, dodać już istniejącą (jeśli Twoja firma jest jej właścicielem) lub poprosić o dostęp do innej strony.

Dodawanie konta w menedżerze firmy na Facebook

Na co jeszcze pozwala Menedżer firmy w Facebook Ads?

Utworzenie konta reklamowego i dodanie profilu to dopiero początek. Od tego momentu nic nie stoi na przeszkodzie, aby obsługiwać niezbędne narzędzia, które umożliwiają prowadzenie kampanii marketingowych. Z poziomu panelu sterowania możesz między innymi zarządzać osobami, które odpowiadają za poszczególne działania marketingowe. W sekcji Użytkownicy znajdziesz przypisane osoby mające dostęp do wszystkich zasobów, partnerów, jak również tak zwanych użytkowników systemowych.

Za sprawą dostępnych narzędzi jesteś w stanie swobodnie dodawać kolejne osoby, na przykład z agencji odpowiedzialnej za promocję twojego biznesu w serwisie Facebook. Menedżer firmy to także miejsce, w którym dodasz metodę płatności i uzupełnisz wszystkie niezbędne informacje o firmie.

Podobnych opcji jest oczywiście znacznie więcej. Ich właściwe wykorzystanie pozwoli czerpać z potencjału, jaki drzemie w samym serwisie oraz w Menedżerze reklam, do którego również masz już dostęp. Znajduje się on pod adresem:  https://business.facebook.com/content_management/.

Jest to miejsce, w którym zajmiesz się realizowanymi kampaniami promocyjnymi. Podobnie jak w przypadku Menedżera firmy, w obsłudze tego narzędzia także mogą pomóc Ci specjaliści. Przekazanie dostępu agencji kreatywnej umożliwi wykonanie przez nią wszelkich zleconych działań.

FAQ

Czy muszę posiadać konto prywatne, aby założyć konto w Menedżerze firmy w Facebook Ads?

Tak, prawdziwe konto prywatne jest wymagane do zarządzania zarówno stroną, jak i Menedżerem firmy. Bez tego nie uzyskasz dostępu do wszystkich funkcji systemu, co z kolei uniemożliwi odpowiednią promocją w serwisie Facebook.

Jaka jest funkcjonalność Menedżera reklam w Facebook Ads?

Jest to narzędzie służące przede wszystkim do tworzenia, przeglądania i zarządzania reklam w systemie Facebook Ads. Dzięki niemu możesz również śledzić wszelkie statystyki związane z prowadzoną kampanią, a także mierzyć wyniki. Biorąc pod uwagę te informacje, jego użycie to dobry sposób na wypromowanie swojego biznesu.

Czy korzystanie z Menedżera firmy w Facebook Ads jest darmowe?

Narzędzie jest całkowicie darmowe, dlatego nic nie zapłacisz za założenie w nim konta. Opłaty dotyczą wyłącznie wyświetlanych reklam i są zależne od zdefiniowanych przez Ciebie budżetów – zarówno dziennych, jak i całkowitych. Menedżer firmy zapewnia dostęp do wygodnych narzędzi, które ułatwiają zarządzanie wszelkimi wydatkami.

4.8/5 - (74 votes)