Zdecydowanie najważniejszym narzędziem w ramach systemu Facebook Ads jest tak zwany Menedżer reklam, który umożliwia zarządzanie trwającymi i nowymi kampaniami marketingowymi. Zanim jednak zyskasz do niego dostęp, musisz utworzyć własne konto reklamowe. To ono stanie się podstawą działań promocyjnych Twojej firmy w tym serwisie
Z tego tekstu dowiesz się:
- co to jest Menedżer firmy,
- w jaki sposób założyć konto w Menedżerze firmy,
- jak utworzyć konto reklamowe,
- jak dodać stronę do Menedżera firmy,
- do jakich narzędzi daje dostęp system Facebook Ads.
Gdzie mogę założyć konto reklamowe na Facebooku?
W ten sposób przechodzimy do kolejnego Menedżera – tym razem jednak nie reklam, a firmy. Jest to narzędzie znajdujące się w hierarchii półkę wyżej, służy bowiem do zarządzania wszystkimi posiadanymi profilami i kontami reklamowymi.
Jest to niezwykle rozbudowana platforma, za sprawą której zyskasz dostęp do możliwości systemu Facebook Ads. W Menedżerze firmy znajdują się istotne statystyki na temat prowadzonych stron, podsumowania aktywności, jak również wszelkie narzędzia używane w celu promocji biznesu. To tutaj także utworzysz konto bądź konta reklamowe. Gdzie znajduje się Menedżer? Pod tym adresem – https://business.facebook.com/
Jak założyć konto reklamowe w Menedżerze firmy?
Skoro jesteś już we właściwej sekcji, możesz przejść do tworzenia konta w Menedżerze firmy. W tym celu kliknij w przycisk „utwórz konto”, znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu.
Spowoduje to pojawienie się okna konfiguracji, w którym musisz podać nazwę firmy bądź konta, imię i nazwisko, a także firmowy adres e-mail. Tyle wystarczy, by zyskać dostęp do pełnej funkcjonalności Menedżera firmy.
W końcu możesz przejść do sprawy najważniejszej, czyli utworzenia konta reklamowego, przy pomocy którego rozpoczniesz działania marketingowe. W Menedżerze firmy przejdź do sekcji Konta (znajduje się po lewej stronie), a następnie do zakładki Konta reklamowe. Następnie kliknij przycisk Dodaj i z rozwijanej listy wybierz opcję Utwórz nowe konto reklamowe. Z tego samego poziomu możesz dodać już istniejące konto reklamowe (którego właścicielem jest Twoja firma), a także poprosić o dostęp do innego konta.
Czego jeszcze potrzebujesz? Rzecz jasna strony (profilu), którą masz zamiar reklamować w systemie Facebook Ads. W tym celu przejdź do sekcji Konta, zakładki Strony i kliknij przycisk Dodaj. Podobnie jak w przypadku konta, możesz utworzyć nową stronę, dodać już istniejącą (jeśli Twoja firma jest jej właścicielem) lub poprosić o dostęp do innej strony.
Na co jeszcze pozwala Menedżer firmy w Facebook Ads?
Utworzenie konta reklamowego i dodanie profilu to dopiero początek. Od tego momentu nic nie stoi na przeszkodzie, aby obsługiwać niezbędne narzędzia, które umożliwiają prowadzenie kampanii marketingowych. Z poziomu panelu sterowania możesz między innymi zarządzać osobami, które odpowiadają za poszczególne działania marketingowe. W sekcji Użytkownicy znajdziesz przypisane osoby mające dostęp do wszystkich zasobów, partnerów, jak również tak zwanych użytkowników systemowych.
Za sprawą dostępnych narzędzi jesteś w stanie swobodnie dodawać kolejne osoby, na przykład z agencji odpowiedzialnej za promocję twojego biznesu w serwisie Facebook. Menedżer firmy to także miejsce, w którym dodasz metodę płatności i uzupełnisz wszystkie niezbędne informacje o firmie.
Podobnych opcji jest oczywiście znacznie więcej. Ich właściwe wykorzystanie pozwoli czerpać z potencjału, jaki drzemie w samym serwisie oraz w Menedżerze reklam, do którego również masz już dostęp. Znajduje się on pod adresem: https://business.facebook.com/content_management/.
Jest to miejsce, w którym zajmiesz się realizowanymi kampaniami promocyjnymi. Podobnie jak w przypadku Menedżera firmy, w obsłudze tego narzędzia także mogą pomóc Ci specjaliści. Przekazanie dostępu agencji kreatywnej umożliwi wykonanie przez nią wszelkich zleconych działań.
FAQ
Czy muszę posiadać konto prywatne, aby założyć konto w Menedżerze firmy w Facebook Ads?
Tak, prawdziwe konto prywatne jest wymagane do zarządzania zarówno stroną, jak i Menedżerem firmy. Bez tego nie uzyskasz dostępu do wszystkich funkcji systemu, co z kolei uniemożliwi odpowiednią promocją w serwisie Facebook.
Jaka jest funkcjonalność Menedżera reklam w Facebook Ads?
Jest to narzędzie służące przede wszystkim do tworzenia, przeglądania i zarządzania reklam w systemie Facebook Ads. Dzięki niemu możesz również śledzić wszelkie statystyki związane z prowadzoną kampanią, a także mierzyć wyniki. Biorąc pod uwagę te informacje, jego użycie to dobry sposób na wypromowanie swojego biznesu.
Czy korzystanie z Menedżera firmy w Facebook Ads jest darmowe?
Narzędzie jest całkowicie darmowe, dlatego nic nie zapłacisz za założenie w nim konta. Opłaty dotyczą wyłącznie wyświetlanych reklam i są zależne od zdefiniowanych przez Ciebie budżetów – zarówno dziennych, jak i całkowitych. Menedżer firmy zapewnia dostęp do wygodnych narzędzi, które ułatwiają zarządzanie wszelkimi wydatkami.