Profil Firmy w Google (dawniej znany jako Google Moja Firma) stanowi podstawę pozycjonowania lokalnego (choć nie tylko). Dzięki niemu Twój biznes będzie widoczny w sieci – w wyszukiwarce, czy też na mapach Google. Pozwala on ponadto przekazać klientom szereg informacji na temat prowadzonej działalności. Jak i gdzie można go założyć? Czy trzeba za niego płacić? Co zrobić, aby pokazywał się osobom poszukującym informacji w sieci? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule.
Profil Firmy Google – co to jest? Do czego służy?
Google Moja Firma do niedawna było jednym z najważniejszych narzędzi dla firm, którym zależało na skutecznej promocji w sieci. Pozwalało na założenie wizytówki Google, wyświetlanej w wynikach wyszukiwania po wpisaniu nazwy firmy lub wybranych fraz kluczowych, a także było połączone z systemem ocen, przy pomocy których klienci mogli wyrazić sobie zadowolenie (bądź nie) z dostępnych usług lub produktów.
W przypadku Profilu Firmy Google nie zmieniło się jednak wiele. Doszła nowa nazwa, jednak podstawowe zastosowanie pozostało praktycznie takie samo. Nadal jest to zatem narzędzie do tworzenia wizytówki Google. Jeśli zaś chodzi o funkcje i możliwości, spośród nich wymienić musimy:
- uzupełnianie wizytówki Google o podstawowe informacje, czyli dane kontaktowe, adres, pod którym świadczysz usługi, kod pocztowy, adres strony internetowej, godziny otwarcia itd.,
- pozyskiwanie nowych klientów,
- pozycjonowanie w wyszukiwarce Google,
- komunikacja z klientami (np. poprzez opinie klientów),
- zwiększenie widoczności w sieci.
Wskazówka OneTrend
Skuteczne zarządzanie Profilem Google (czyli Google Moja Firma) wymaga doświadczenia i wiedzy na temat działania wyszukiwarki. Warto zatem powierzyć to zadanie specjalistom. W ramach oferowanych przez nas usług pomożemy Ci wykorzystać dostępne narzędzia w najlepszy sposób.
Jak założyć Profil Google? Instrukcja
Założenie profilu (wizytówki Google) nie jest skomplikowanym procesem. Kluczowe okażą się przede wszystkim podane przez Ciebie informacje o firmie. Chcesz korzystać z Google Moja Firma? Postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami.
- Do wizytówki potrzebne będzie Ci konto Google. Jeśli już je posiadasz, wystarczy się zalogować, w przeciwnym wypadku musisz stworzyć nowe konto.
- Przejdź na stronę Profil Firmy w Google, a następnie kliknij przycisk Zarządzaj.
- W ten sposób dotrzesz do właściwego narzędzia, z poziomu którego musisz wybrać opcję Dodaj firmę, a następnie Utwórz profil firmy.
- W Profilu Firmy musisz podać podstawowe informacje, a więc nazwę firmy, rodzaj prowadzonej działalności, adres firmy i strony www, czy numer telefonu.
- Po wprowadzeniu informacji na temat firmy, profil jeszcze nie będzie gotowy. Powinien on zostać najpierw zweryfikowany. Google musi się upewnić, czy podany podmiot faktycznie istnieje.
- Jeśli weryfikacja przebiegnie pomyślnie, Profil Google zostanie opublikowany, co pozwoli Ci rozpocząć działalność w sieci, żeby pozyskiwać potencjalnych klientów.
Ile trwa weryfikacja profilu firmy? Wszystko zależy od tego, jaką metodę wybierzesz. Najszybsza okaże się weryfikacja przez rozmowę głosową lub SMS, jeśli jednak z jakiegoś powodu nie możesz z niej skorzystać, pozostaje Ci opcja wysyłki specjalnego kodu lub weryfikacja przez pracowników Google. Może potrwać to od kilku do nawet kilkunastu dni.
Ile kosztuje Profil Firmy w Google?
Profil Firmowy Google (czyli Google Moja Firma) jest bezpłatny. Nie ponosisz więc żadnych opłat podczas jego zakładania ani weryfikacji. Nic zatem dziwnego, że z tego narzędzia korzystają nie tylko duże firmy, ale także znacznie mniejsze podmioty, działające lokalnie.
Założenie wizytówki Google to jeden z najprostszych sposobów na to, aby zaistnieć w sieci, a co za tym idzie, dotrzeć do nowych klientów i wypromować swoje produkty lub usługi. Żeby jednak wyprzedzić konkurencję i skutecznie powalczyć o wzrost sprzedaży, trzeba nieco się natrudzić. Do tej kwestii jednak przejdziemy za chwilę.
Jak być widocznym na mapie Google?
Mapy Google to kolejne niezwykle przydatne narzędzie. Dzięki niemu klienci mogą znaleźć Twoją firmę po adresie. Obecność na mapach sprawi również, że firma będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania na podstawie lokalizacji. Po wpisaniu konkretnych fraz kluczowych w Google (np. „buty sportowe Warszawa”) użytkownik otrzymuje listę pasujących podmiotów, które położone są najbliżej jego aktualnej lokalizacji. Dzięki temu może w krótkim czasie dotrzeć do interesującego go sklepu lub punktu usługowego.
Co więc zrobić, aby znaleźć się na mapach Google? Wystarczy założyć Profil Firmy i uzupełnić podstawowe informacje, w tym adres firmy. Po udanej weryfikacji wizytówki będzie ona widoczna nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale także w Google Maps.
Jak wykorzystać Profil Firmy w Google w działaniach marketingowych?
Ze względu na możliwości, jakie zapewnia wizytówka Google Moja Firma, jej założenie powinno być pierwszą czynnością, jaką zajmiesz się w ramach promocji w sieci. Bez niej trudno bowiem myśleć o dotarciu do klientów, zwłaszcza jeśli w okolicy działa również Twoja konkurencja.
Istotne jest także to, aby do wizytówki Google dodać wszystkie ważne informacje na temat działalności. Adres, godziny otwarcia, numer telefonu, adres strony i e-mail – chodzi o to, aby użytkownik w łatwy i szybki sposób dowiedział się o Tobie jak najwięcej. Postaraj się też o wrzucenie zdjęć, na których widoczna będzie siedziba firmy, pracownicy czy produkty. Dzięki temu zbudujesz wiarygodność i zachęcisz potencjalnych klientów do sprawdzenia oferty.
Pamiętaj, że z poziomu wizytówki Google Moja Firma użytkownicy mają dostęp również do opinii opublikowanych przez innych Internautów. Im jest ich więcej, tym lepiej w kontekście pozycjonowania.
A skoro o tym mowa, warto podkreślić, że z profilu firmy możesz (a w zasadzie musisz) korzystać w ramach procesu pozycjonowania w wyszukiwarce. I to nie tylko lokalnego. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Zależy Ci na profesjonalnej strategii, uwzględniającej specyfikę Twojej działalności, a także potrzeby grupy docelowej? Zadzwoń lub napisz, a przygotujemy dla Ciebie szczegółowy plan działania i zajmiemy się widocznością firmy w sieci.