let’s make something together

Give us a call or drop by anytime, we endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.

Find us

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Email us

info@domain.com
example@domain.com

Phone support

Phone: + (066) 0760 0260
+ (057) 0760 0560

Jakie formaty reklam wideo są dopuszczalne w kampaniach Google Ads i jakie są najbardziej efektywne?

  • Przez Marcin Jene
  • 19 maja, 2023
  • 366 Odsłon

Szukasz skutecznego sposobu, by dotrzeć z przekazem reklamowym do nowych klientów? Może zamiast klasycznego baneru reklamowego Google Ads wybierzesz reklamę w postaci wideo? Podpowiadamy, jakie możliwości daje system reklamowy Google Ads i na jakie formaty reklam wideo warto postawić, aby zrealizować obrane cele marketingowe.

Dlaczego warto zainwestować w reklamy wideo w Google Ads? Najważniejsze korzyści

 Google Ads to system reklamowy firmy Google. Chociaż kojarzony jest głównie z reklamą tekstową i produktową w wyszukiwarce oraz banerową w Google Display Network, umożliwia również wyświetlanie reklam wideo w serwisie YouTube i w sieci partnerskiej Google. Pozwala zatem dotrzeć do szerokiego spektrum potencjalnych klientów.

Jeśli do tej pory kampania wideo w Google Ads wydawała Ci się stratą czasu, najwyższa pora zmienić to przekonanie. Odpowiednio skonstruowana może bowiem zastąpić reklamę banerową i z  sukcesem realizować obrane cele marketingowe. Dzięki niej możesz:

  • w odpowiednim momencie dotrzeć do precyzyjnie określonej grupy odbiorców realnie zainteresowanych zakupem, co zwiększa szansę na konwersję,
  • przyciągnąć uwagę odbiorców i zachęcić ich do zakupu, a tym samym zwiększyć sprzedaż,
  • zbudować świadomość marki i poszerzyć zakres jej oddziaływania,
  • zwiększyć ruch na stronie www,
  • zdywersyfikować działania reklamowe,
  • lepiej wykorzystać budżet reklamowy.

Co więcej, system Google Ads daje Ci możliwość ustawienia budżetu dziennego i limitu miesięcznego, dzięki czemu masz pełną kontrolę nad wydatkami na reklamę. Nie musisz więc obawiać się, że niepostrzeżenie przekroczysz ustalony budżet. Możesz też połączyć konto Google Ads z kanałem YouTube i dzięki narzędziu YouTube Analytics zyskać dostęp do dodatkowych statystyk, które pozwolą Ci ocenić skuteczność kampanii wideo. Obok mierzalności efektów tym, co skłania do zainwestowania w kampanie wideo w Google Ads, jest również brak minimalnego progu budżetowego na start.

Badania potwierdzają zasadność tworzenia kampanii wideo w Google Ads. Aż 70 proc. użytkowników twierdzi, że dzięki materiałom na YouTube poznaje nowe marki. Ponadto, widzowie serwisu dwa razy chętniej niż widzowie konkurencyjnych platform kupują to, co widzieli w YouTube. Takiej szansy nie możesz zmarnować. Już dziś skontaktuj się z nami, by skutecznie docierać do nowych odbiorców i zwiększyć zyski.

Formaty reklam wideo w Google Ads – co generuje najwyższą konwersję?

 System reklamy Google Ads daje możliwość skorzystania z kilku formatów reklam wideo. Dzięki temu możesz stworzyć intrygujące materiały, które będą dostosowane do obranych celów marketingowych. Poszczególne formaty różnią się między sobą m.in. maksymalnym czasem trwania filmu, momentem, w którym będą wyświetlać się użytkownikowi, oraz sposobem rozliczania.

W ramach kampanii wideo możesz wykorzystać takie rozwiązania jak:

  • reklama In-Stream możliwe do pominięcia,
  • reklama In-Stream niemożliwe do pominięcia,
  • reklama wideo In-Feed,
  • bumper reklamowy,
  • reklama Out-Stream,
  • reklama w banerze masthead.

W ramach jednej kampanii wideo w Google Ads możesz wykorzystać nawet wszystkie formaty reklam. Niekoniecznie jednak będzie to rozwiązanie efektywne i opłacalne. W celu optymalizacji kosztów możesz zastosować już posiadane materiały filmowe, o ile mają one odpowiednią jakość. W przeciwnym razie recykling wideo się nie sprawdzi – zamiast oszczędności, przyniesie straty, gdyż słaby przekaz odstraszy potencjalnych klientów.

Wskazówka od One Trend!

O wyborze formatu reklamy wideo w kampanii Google Ads przesądzają przede wszystkim cele marketingowe. Tak istotnej decyzji nie można jednak podejmować w oderwaniu od efektywności. Najwyższą konwersję generują formaty Bumper i reklama In-Stream (w wersji niemożliwej do pominięcia). Dlatego to właśnie wokół nich warto na początek skupić swoje działania. Potrzebujesz pomocy w stworzeniu reklamy wideo? Skontaktuj się z nami.

 

Reklama In-Stream niemożliwa do pominięcia – specyfika, atuty i korzyści dla biznesu

 Reklama In-Stream niemożliwa do pominięcia to obok Bumpera jeden z formatów przynoszących najlepsze rezultaty marketingowe. Trwa maksymalnie 15 sekund i może być wyświetlana w filmach w serwisie YouTube oraz w witrynach i aplikacjach sieci partnerów wideo Google, a po spełnieniu określonych wymagań także w YouTube TV. Jej największym atutem jest to, że użytkownicy nie mogą jej pominąć. W efekcie potencjalni klienci poznają cały Twój przekaz, który umiejętnie skonstruowany zachęca do działania.

Wykorzystaj reklamę In-Stream w wersji niemożliwej do pominięcia, jeśli chcesz:

  • zwiększyć świadomość i zasięg marki,
  • zachęcić użytkowników do skorzystania z Twojej oferty,
  • zwiększyć ruch na witrynie,
  • docierać z przekazem do unikalnych użytkowników.

Reklama In-Stream niemożliwa do pominięcia może pojawić się przed innymi filmami, podczas ich trwania lub po nich. Co ważne, w jej przypadku dane dotyczące liczby obejrzeń nie są dostępne. Wynika to ze specyfiki formatu. Skoro jest on niemożliwy do pominięcia, zakłada się, że większość użytkowników obejrzy komunikat, chyba że odświeży stronę lub całkowicie zrezygnuje z oglądania filmu.

Nie oznacza to jednak, że Google Ads nie zapewnia w tym przypadku dostępu do żadnych statystyk. W panelu systemu – w widoku reklam w kampaniach wideo – możesz wybrać opcję „obejrzenia”, by sprawdzić, jaki procent wyświetleń reklamy skutkował konkretnym procentem odtworzenia. Dzięki tym danym poznasz orientacyjną liczbę obejrzeń. Dowiesz się też, czy nie należałoby przemyśleć koncepcji kreatywnej filmu z powodu niskiego współczynnika obejrzeń.

Bumper reklamowy – specyfika, atuty i korzyści dla biznesu

 Bumper reklamowy to drugi rekomendowany przez nas format reklamy wideo. Trwa maksymalnie 6 sekund i może być wyświetlany w filmach w serwisie YouTube w witrynach i aplikacjach w sieci partnerów wideo Google, a także w YouTube TV, o ile spełnia wymagania usługi. Jego siła tkwi w krótkiej formie, która nie nuży, lecz zapada w pamięć użytkowników. To intrygująca „zajawka”, która potęguje emocje, zachęca widzów do eksploracji tematu czy też przypomina o produkcie. W efekcie bumper:

  • wspomaga inne reklamy,
  • zwiększa świadomość i zasięg prowadzonej promocji oraz samej marki,
  • wzbudza zaangażowanie odbiorców,
  • zwiększa sprzedaż i ruch na witrynie,
  • pozwala dotrzeć do dużej liczby użytkowników.

Co równie ważne, bumpera nie można pominąć, dzięki czemu widzowie poznają cały przekaz, co jest dodatkowym atutem formatu. Na podkreślenie zasługuje również jego stosunkowo niski koszt. W przypadku bumpera stawki są określane na podstawie docelowej wartości CPM, co oznacza, że płacisz za każde tysiąc wyświetleń reklamy.

Ponadto jego produkcja nie wymaga dużych nakładów finansowych. Żeby stworzyć atrakcyjny przekaz, który wzbudzi silne emocje u odbiorcy, nie potrzebujesz nawet studia nagraniowego. Oczywiście, zawsze warto zaangażować w projekt specjalistów, aby zyskać gwarancję efektów.

Płynny montaż, filmowanie z powietrze czy też animacja 2D lub 3D na pewno zrobią na odbiorcach wrażenie. Niemniej kreacja wykonana na własną rękę również może zadziałać. Liczy się kreatywny pomysł, najlepiej okraszony dawką humoru lub intrygi, który rozśmiesza, szokuje albo wprowadza w stan rozrzewnienia, zadumy, nostalgii.

Duży zasięg, relatywnie niski koszt i skuteczność to podstawowe atuty formatu, które sprawiają, że bumper świetnie dywersyfikuje kampanię reklamową. Może ją zapowiadać, podsumowywać, wzmacniać albo przypominać o niej, a jednocześnie eksponować markę.

Wskazówka od One Trend

Pamiętaj, zarówno w przypadku formatu In-Stream w wersji niemożliwej do pominięcia, jak i Bumpera płacisz za każdy tysiąc wyświetleń reklamy. Jeśli nie chcesz wyrzucić pieniędzy w błoto, zadbaj więc o to, aby jej przekaz był odpowiednio skonstruowany. W przeciwnym razie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. W One Trend stworzymy dla Ciebie skuteczną reklamę wideo, która zainteresuje odbiorców i będzie realizować obrane cele marketingowe.

 

Kampania wideo w Google Ads – najlepsze rezultaty? Tylko ze specjalistami

 Różnorodność formatów reklam wideo w Google Ads sprawia, że kampania wideo to świetny sposób, by dotrzeć do szerszego grona odbiorców, zwiększyć świadomość marki czy też wypromować nowy produkt lub ofertę specjalną. Można w niej zastosować urozmaicone techniki filmowe, które wzbudzą zainteresowanie wśród potencjalnych klientów.

W efekcie kampania wideo stanowi doskonałą alternatywę dla kampanii banerowej, zwłaszcza że w większym stopniu angażuje odbiorców i pozwala przekazać więcej treści. Tymczasem wciąż jest niedoceniana przez wiele marek. Bierze się to najczęściej z braku pomysłu na nią, a także przekonania, że jest trudna w skonfigurowaniu. Zamiast odpuszczać, warto jednak stworzyć ją ze specjalistami, np. z One Trend, co pozwoli cieszyć się określonymi rezultatami.

Dzięki różnorodnym formatom reklam, trafnemu doborowi kierowania, przemyślanej strategii stawek i adekwatnemu przekazowi kampania wideo pozwala dotrzeć w odpowiednim momencie do odpowiednich odbiorców. W efekcie tylko spełnia założone cele zasięgowe, ale również zwiększa bezpośrednią sprzedaż.

YouTube to druga – zaraz po Google – najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie. Stanowi więc doskonałą przestrzeń reklamową dla Twoich produktów lub usług. Nie wiesz, jak zacząć i gdzie szukać wsparcia? W One Trend przygotujemy i poprowadzimy skuteczną kampanię wideo, dzięki której odróżnisz się od konkurencji, zwiększysz świadomość marki i zyskasz nowych klientów. Skontaktuj się z nami, by poznać szczegóły naszej oferty.

1/5 - (2 votes)