Kategorie
Marketing

Kampanie Google Ads – najważniejsze informacje, które musisz znać

System Google Ads oddaje w Twoje ręce mnóstwo narzędzi, z których możesz skorzystać podczas promowania swojego biznesu w sieci. Zanim jednak zaczniesz liczyć potencjalne zyski, musisz dowiedzieć się, o co w tym wszystkim chodzi.

Kojarzysz w ogóle, czym jest Google Ads? To platforma pozwalająca na przygotowywanie i uruchamianie kampanii reklamowych w sieci Google – nie tylko w samej wyszukiwarce, ale też na stronach należącej do „rodziny” giganta z Mountain View. Co ważne, są to kampanie płatne, a więc zupełnie inne, niż te skupiające się na wynikach organicznych (darmowych).

Google Ads jest przydatne i potrzebne

Ze względu na swoją specyfikę, omawiana platforma pozwala na stosunkowo szybkie (choć nie zawsze łatwe) dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Dzięki temu jesteś w stanie skutecznie zareklamować swoją stronę internetową.

Najistotniejsze jest jednak to, że za sprawą kampanii w Google Ads możesz bardzo dokładnie określić grupę docelową. Między innymi na podstawie:

  • lokalizacji,
  • zainteresowań,
  • płci,
  • historii wyszukiwania.

Wszystko to sprawia, że tego typu działania mogą stać się kluczowe dla rozwoju Twojej firmy. Nie należy więc ich skreślać podczas przygotowywania strategii promocyjnej.

Google Ads zapewnia dostęp do kilku typów kampanii

Dlaczego omawiana platforma może zagwarantować wyraźny wzrost widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google? Między innymi dlatego, że daje dostęp do kilku rodzajów działań promocyjnych. Wybór dotyczy następujących kampanii:

  • kampanie w sieci wyszukiwaniadotyczą reklam tekstowych wyświetlanych nad i pod wynikami organicznymi,
  • kampanie w sieci reklamowej – w tym przypadku chodzi o reklamy graficzne, pojawiające się na stronach i aplikacjach należących do Google,
  • kampanie wideo – materiały filmowe wyświetlane w serwisie YouTube,
  • kampanie produktowe – tzw. Google Shopping, czyli możliwość promowania konkretnych produktów w wynikach wyszukiwania,
  • kampanie promujące aplikacje – w wielu kanałach, na przykład w Google Play i na kartach Discover,
  • kampanie lokalne – idealne dla firm skupiających się na działalności stacjonarnej,
  • kampanie inteligentne – polegające na automatyzacji działań promocyjnych,
  • kampanie Performance Max – wykorzystują one wszystkie dostępne kanały w ramach jednej strategii.

Platforma Google Ads pozwoli Ci ustalić budżety

Nie ma nic za darmo, jednak nie oznacza to wcale, że nie możesz decydować o tym, ile przeznaczysz na konkretną kampanię. Dzięki Google Ads to Ty wskazujesz budżet dzienny i miesięczny. Co więcej, system zapewnia Ci dostęp do wielu metod ustalania stawek. Wszystko po to, aby uzyskać najlepsze efekty przy dostępnych kwotach.

Stwarza to też świetną okazję do przemyślanego planowania kolejnych ruchów. Wraz z agencją kreatywną możesz zastanowić się nad optymalnym budżetem, a następnie przeznaczyć go na działania, które mogą przynieść największe korzyści. Z tak rozumianej swobody na pewno warto zrobić użytek.

Kampania Google Ads to świetne uzupełnienie SEO

Choć ruch organiczny gwarantuje długotrwałe efekty, nie należy skupiać się wyłącznie na nim. To właśnie dzięki wynikom płatnym Twoja strona może szybko stać się popularna w sieci i uzyskać wysokie pozycje dla wybranych słów kluczowych.

Jeśli więc zastanawiasz się, co wybrać – SEO czy SEM, postaw na oba rozwiązania! Kompleksowe działanie to zdecydowanie najlepszy sposób na to, aby osiągnąć więcej niż zadowalające wyniki. Z jednej strony Twoja strona internetowa stanie się widoczna na stronach należących do sieci Google, a z drugiej zaczniesz budować mocną pozycję samej wyszukiwarce.

Jak widać, Google Ads zapewnia mnóstwo możliwości, obok których trudno przejść obojętnie. Oczywiście musisz jednocześnie pamiętać, że ich wykorzystanie wymaga sporych nakładów pracy, szerokiej wiedzy i wieloletniego doświadczenia. Nic samo się nie zrobi, dlatego najlepiej postawić na współpracę z profesjonalistami.

1.8/5 - (5 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *