Marketing
Kampanie SEM
Bądź natychmiast widoczny w internecie!
Trafiaj bezpośrednio do zainteresowanych!
Google Ads to zespół różnorodnych narzędzi, dzięki którym uzyskasz natychmiastowy efekt.
Uruchomienie kampanii w Google Ads pozwala szybko i bezpośrednio dotrzeć do określonej grupy klientów.
W zależności od zmieniającej się oferty możesz stale i elastycznie dokonywać zmian w realizowanych kampaniach.
Wyraźne zwiększenie sprzedaży poprzez promocję najlepszych produktów w sklepie internetowym.
Reklama Google Ads podniesie widoczność strony/sklepu i przyczyni się do zwiększenia liczby potencjalnych klientów.
Reklama sezonowa – w określonym czasie. W ten sposób reklama widoczna jest tylko, gdy istnieje popyt na oferowane przez Ciebie usługi.
Wprowadzając nowe produkty/usługi na rynek postaw na ich skuteczną reklamę dzięki możliwości skupienia się na wybranej ofercie.
Zdecydowanie zarówno PPC, jak i SEO są narzędziami najbardziej powszechnymi, których używamy do promowania stron internetowych w sieci. Decydując się na wykorzystywanie kampanii SEM (PPC i SEO) warto wiedzieć czym one dokładnie są.
SEO, jak i PPC określają różnorakie działania w obrębie marketingu internetowego. Powyższe stwierdzenie zdecydowanie obala obiegową opinię, według której SEM i SEO są zamiennymi nazwami działań, które związane są ściśle z pozycjonowaniem stron internetowych.
SEM tłumaczy się za pomocą wzoru matematycznego: SEM = PPC + SEO.
Pozycjonowanie to potoczna nazwa dla SEO, natomiast PPC jest płatnością za kliknięcie (z ang. Pay Per Click).
SEM jest marketingiem w wyszukiwarkach (z ang. Search Engine Marketing). Uważa się go za ogół promocyjnych działań w sieci. Z kolei działania te mają za zadanie sprowadzić ruch do strony www z płatnych (PPC) oraz z darmowych (SEO) wyników wyszukiwania
Promocja stron www odbywa się przy użyciu odpowiednio dobranych słów i fraz kluczowych. Zarówno frazy, jak i słowa kluczowe pokrywać się powinny ze słowami wpisywanymi przez użytkowników podczas poszukiwań informacji w dowolnych wyszukiwarkach.
Łatwo jest się domyślić, że kampanie SEM są znacznie szersze od kampanii SEO. Za SEM uważa się całościowy marketingowy proces. Jego głównym celem jest skierowanie jak największego ruchu na witryny reklamowe przez działania kampanii marketingu w wyszukiwarkach.
Poza promocją witryny za pomocą linków sponsorowanych, istnieje również możliwość reklam displayowych, które będą generowały ruch na stronę za pomocą umieszczonych w sieci internetowych banerów reklamowych. W tym celu należy wykorzystać odpowiednie narzędzia internetowej reklamy i kampanii SEM, co pozwoli pozyskać klientów potencjalnie zainteresowanych ofertą.
Reklama w wyszukiwarkach internetowych to jedna z bardziej efektywnych form marketingu w sieci. Jej skuteczność wynika z tego, że internauci powszechnie korzystają z wyszukiwarek, więc dają one wprost nieograniczony dostęp do potencjalnych odbiorców. W związku z tym reklamy w wyszukiwarkach trafiają do zainteresowanych użytkowników. Synergia, jaka płynie z połączenia obu tych kanałów, jest ogromna i przynosi same korzyści.
Dla wszystkich osób, które zamierzają prowadzić firmę w Internecie, istotne powinno być to, aby skorzystać jednocześnie z tak naprawdę obu sposobów promocji. Są to zarówno kampanie Google ADS, jak i ruch z organicznych wyników wyszukiwania.
Kampanie SEM, czyli reklama w wyszukiwarkach, jest procesem skomplikowanym i niełatwym w realizacji. Aby wszystko działo się jak należy i przynosiło oczekiwane efekty, prowadzenie kampanii SEM należy powierzyć osobom czy też profesjonalnej Agencji SEM. Nie każdy właściciel firmy wie, jaka kampania reklamowa w internecie będzie optymalna dla danego przedsiębiorstwa. Chętnie pomożemy i zaproponujemy najlepszy rodzaj internetowej reklamy firmy czy to za pomocą PPC, czy SEO. Zaplanujemy także odpowiednią i optymalną dla Twojego biznesu strategię, w ramach której:
Prowadzenie kampanii SEM pozwala na nadanie stronie internetowej optymalnej pozycji w wyszukiwarce Google.
Mowa tutaj zarówno o naturalnych wynikach wyszukiwania, jak i płatnych, czyli tych uzyskiwanych poprzez Google Ads.
Adres Twojej witryny pojawia się NATYCHMIAST na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google
Uzyskujesz wzrost WIDOCZNOŚCI w wyszukiwarce na wszystkie wybrane słowa kluczowe
Mają bezpośredni wpływ na PODNIESIENIE SPRZEDAŻY. Docieramy do osób zainteresowanych, będących na ścieżce decyzyjnej/zakupowej.
Uzyskasz WZROST RUCHU na Twojej stronie osób zainteresowanych Twoją ofertą/produktami
Reklama jest ELASTYCZNA pod względem CZASU, WYDATKÓW, KLIENTÓW, PRODUKTÓW, TREŚCI
Reklama jest w pełni MIERZALNA – pozwalająca szybko zweryfikować wybraną formę
Linki sponsorowane to reklama w formie tekstu wyświetlanego w wyróżnionym miejscu na samej górze oraz na dole wyników wyszukiwania, które pojawiają się po wpisaniu przez użytkownika zapytania w wyszukiwarce Google. Taka reklama rozliczana jest na podstawie liczby kliknięć wykonanych przez użytkownika CPC (Cost Per Click).
Linki sponsorowane to jedna z najskuteczniejszych form reklamy w Google. Pozwala zaprezentować oferowane produkty/usługi w miejscach o najlepszej widoczności, skupiające uwagę większości klientów korzystających z wyszukiwarki Google. Każda z firm funkcjonująca w sieci internetowej powinna korzystać z tego narzędzia dla skutecznego wzrostu liczby sprzedaży czy realizowanych zamówień.
Linki sponsorowane w Google najczęściej wyświetlają się w MIEJSCU NAJLEPSZYM z MOŻLIWYCH – czyli nad wynikami wyszukiwania, a niekiedy można je spotkać również pod wynikami organicznymi. To miejsca zapewniające NAJWIĘKSZĄ KLIKALNOŚĆ i zarazem generujące zwiększony ruch na stronie.
Wyświetlają się po wpisaniu w wyszukiwarkę jednego ze słów kluczowych, które zostało wcześniej wybrane i zastosowane w kampanii linków sponsorowanych. Okazuje się też, że linki Ads to nie tylko reklama w wyszukiwarce. System ten oferuje bowiem o wiele więcej możliwości.
Link sponsorowany składa się z kilku podstawowych elementów składowych:
Linki sponsorowane, jak każda inna forma reklamy w sieci, mają swoje wady i zalety. Głównym atutem linków jest ich niemal natychmiastowy efekt. Dobrze przygotowana reklama wyświetla się w wyszukiwarce wkrótce po uruchomieniu kampanii. Koszt ponoszony jest tylko wówczas, gdy użytkownik internetu kliknie w link sponsorowany, chociaż można także wybrać inny sposób rozliczania się.
Ponadto użytkownik może mieć całkowitą kontrolę nad czasem trwania kampanii, harmonogramem wyświetlania się reklam czy opcjami ich kierowania. Dlatego też można na bieżąco śledzić kampanie linków sponsorowanych i ich efekty. W razie potrzeby teksty mogą zostać zmienione czy zmodyfikowane. Takie działania przynoszą w zasadzie niemal natychmiastowe rezultaty.
Jeszcze inną zaletą linków sponsorowanych w wyszukiwarce jest to, że oferują wybór szerokiego wachlarza słów kluczowych do kierowania reklam. Warto też wiedzieć, że kampanie w Ads bardzo często wykorzystywane są jako źródło danych na temat skuteczności słów kluczowych, które następnie wybierane są do pozycjonowania i optymalizacji SEO stron internetowych.
Jednak linki sponsorowane Google mają także i swoje wady. Przede wszystkim kiedy kampania zostanie źle ustawiona i nikt nie czuwa nad jej optymalizacją może generować bardzo wysokie koszty. Wówczas reklama przestaje być opłacalna. Poza tym wiele osób jest zdania, że na satysfakcjonujące rezultaty linków Ads trzeba dość długo czekać.
Wynika to z tego, że nie istnieje jedna metoda prowadzenia kampanii, która dawałaby zadowalające efekty we wszystkich przypadkach. Dlatego tak duże znaczenie ma optymalizacja kampanii linków sponsorowanych.
Bardzo ważnym elementem każdej kampanii prowadzonej w systemie Ads jest jej optymalizacja. Jeśli nie zostanie ona podjęta to kampania może zakończyć się porażką. Nie ma przy tym jednej skutecznej metody optymalizacji. Generalnie optymalizacja polega przede wszystkim na usuwaniu mało efektywnych słów kluczowych, dodawaniu nowych fraz, testowaniu stawek za kliknięcie, testowaniu różnych harmonogramów wyświetlania reklam czy testowaniu innych treści reklamowych oraz innych zasięgów i grup demograficznych.
Dodatkowo, dzięki statystykom dostępnym w Google Analytics, można ocenić ruch z kampanii linków sponsorowanych także pod kątem statystyk jakościowych (czas spędzany na stronie przez użytkowników czy współczynnik odrzuceń). W żadnym wypadku nie można też zapomnieć o kontekście przeprowadzanej analizy.
Z systemu reklamowego Google Ads jak najbardziej warto korzystać. Wyszukiwarka Google jest bowiem zdecydowanie najczęściej wykorzystywana przez polskich użytkowników Internetu. Z przeprowadzonych badań wynika, że około 98,6% użytkowników korzysta właśnie z wyszukiwarki Google.
Dlatego Kampanie SEM to najlepszy kanał komunikowania się z potencjalnymi klientami. Coraz więcej osób korzysta z reklam za pomocą systemu Google Ads. Konkurencja w przypadku linków sponsorowanych jest więc coraz większa.
System Ads oferuje wiele możliwości reklamowania się w sieci. Najpopularniejszą formą są oczywiście linki sponsorowane w wyszukiwarce Google. Poza tym, do dyspozycji klientów jest również tekstowa i graficzna reklama kontekstowa pojawiająca się na stronach należących do sieci partnerskiej Google.
Jeśli planujesz wprowadzić na rynek nowy produkt
Planujesz zwiększyć liczbę klientów na oferowane produkty/usługi
Chcesz zwiększyć świadomość klientów w zakresie swojej oferty
Planujesz zbudować potrzebę zakupową wśród potencjalnych klientów
Chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej marki i zbudować jej wizerunek
Dynamicznie rozwijająca się sieć reklamowa Google (Google Display Network – GDN) daje możliwość dotarcia z komunikatem reklamowym praktycznie wszędzie. W jej skład wchodzą ponad 2 miliony witryn, filmów i aplikacji. Za pomocą GDN Twoja firma dotrze do potencjalnych klientów poprzez różnego rodzaju formaty reklamowe zamieszczone np. na konkretnych stronach internetowych odwiedzanych przez użytkowników, podczas oglądania filmu w serwisie YouTube czy w witrynach Google, do których należy m.in. popularny Gmail, Mapy Google, Blogger, Google Finance.
Stworzymy optymalną dla Twoich potrzeb i celów strategię działań oraz pomożemy określić grupy docelowe dla konkretnej kampanii banerowej
Zaprojektujemy kreatywne reklamy w formie tekstowej, graficznej oraz wideo, które przyciągną nowych klientów na stronę
Skutecznie skierujemy przygotowane reklamy do osób, które trafią na strony powiązane tematycznie z profilem Twojej działalności
W trakcie trwania kampanii będziemy stale monitorować jej przebieg optymalizując jej elementy w celu uzyskania jak najlepszych wyników
Dzięki wykorzystaniu narzędzi analitycznych na bieżąco będziemy monitorować skuteczność reklamy GDN
Przeprowadzimy optymalizację wydatków, dzięki czemu uzyskasz maksimum korzyści przy minimalnych kosztach
Przekażemy szczegółowy raport z przeprowadzonych przez nas działań oraz osiągniętych efektów
Gwarantujemy stały kontakt z opiekunem projektu w postaci specjalisty ds. kampanii Google Ads
Ten typ reklam wymaga:
wytypowanie grupy docelowej, która już wcześniej odwiedziła Twoją stronę
przygotowania spersonalizowanych reklam odzwierciedlających zainteresowania klientów
stworzenia specjalnych ofert dla powracających klientów/użytkowników w sklepach, w których istnieje taka funkcjonalność
Współczesny rynek jest coraz bardziej wymagający. O ile kiedyś wystarczyło w precyzyjny sposób przedstawić potencjalnemu klientowi zalety danej usługi, o tyle teraz należy w subtelny sposób dać mu do zrozumienia, że właśnie tej konkretnej usługi / towaru potrzebuje.
Remarketing jest ciekawą formą serwowania treści reklamowych odbiorcom i co ważne, nie tylko „szarym” odbiorcom,, lecz odbiorcom, którzy już odwiedzili Twoją stronę lub konkretną podstronę lub dokonali wskazanej akcji.
Skąd wiadomo, że reklama trafia do właściwego człowieka? To proste…
W remarketingu internetowym chodzi o to, że reklamy wyświetlane są osobom, które już kiedyś odwiedziły konkretną witrynę i wcale nie musieli korzystać z oferowanych usług. Sama wizyta wystarczy! Krótko mówiąc:
Pozwala wdrożyć odpowiedni sposób reklamy i dopasować jej wizerunek do klienta.
Remarketing umożliwia kontakt z realnymi i potencjalnymi klientami oraz tworzenie własnych list odpowiednich wizytatorów, np. osób, które odwiedziły witrynę, lecz niczego nie kupiły, lub nie wykonały konwersji, albo dodały do koszyka produkt, lecz ostatecznie zrezygnowały z zakupu czy też zakupiły X produktów w kwocie XYZ zł. Jest to niebywale cenna informacja, ponieważ dostarcza nam wiedzy na temat gustu i preferencji klienta, a wszystko po to, byś na przyszłość wiedział, jakie treści mu zaserwować i jakie produkty zaoferować.
Wiedz też, że remarketing umożliwia wyświetlanie reklam na wszystkich urządzeniach mobilnych, a więc w grę wchodzi nie tylko standardowy komputer, ale i smartphone czy tablet.
Oczywiste jest, że osoba, która kiedyś odwiedziła konkretną witrynę internetową z odzieżą damską, wykazuje w pewnym stopniu zainteresowanie konfekcją. Nie będzie więc nic nadzwyczajnego w tym, że najnowsze modowe newsy dostarczane współczesnej elegantce spowodują, iż prędzej czy później da się ona skusić na drobny prezencik z Twojego internetowego sklepu. Właśnie o to chodzi w remarketingu!
Usługi i towary dobiera się do potrzeb klienta, dzięki czemu możliwe staje się zwiększenie obrotów, a marka staje się coraz bardziej popularna…
Oczywiście!
Tak zaawansowane techniki pozwalają wygrać aukcję przy możliwie jak najwyższej cenie.
O ile zwykła forma remarketingu sprowadza się do wyświetlania reklam osobom, które wcześniej Twój sklep internetowy, o tyle remarketing dynamiczny oznacza wyświetlanie reklam produktów, które potencjalni klienci oglądali przy ostatniej wizycie.
Nawet jeśli niczego nie kupili za pierwszym razem, z psychologicznego punktu Wynika, że dany towar w pewnym stopniu ich interesuje. Skoro tak, połowę sukcesu masz już w kieszeni. Wystarczy w odpowiedni sposób wypromować treść, odpowiednio ją przedstawić, zachęcić i… sprzedać.
Zapewne wiesz z własnego doświadczenia, że jeśli chęć posiadania jakiegoś przedmiotu bądź usługi jest w umyśle odpowiednio zaszczepiona, to tylko kwestia czasu, aż skusisz się i zakupisz wymarzony produkt. Jeśli, przykładowo jesteś dystrybutorem ekskluzywnych perfum, a kobiecie, która odwiedza Twoją witrynę, marzy się piękne, wyraziste, kobiece pachnidło, nie trzeba wiele, by zaszczepić w niej chęć posiadania specyfiku.
Wyobraź sobie: odpowiedni tekst, do tego konkretny produkt… Ot, tyle wystarczy do osiągnięcia sukcesu. Reklama jest w pełni związana z zainteresowaniami potencjalnego klienta, cena jest w porządku, a towar cieszy się pozytywnymi opiniami, a jego przedstawienie pobudza wyobraźnie.
Remarketing Google umożliwia kreowanie reklam ruchomych dzięki kompatybilności plików danych zawartych w urządzeniu użytkownika z układami z galerii reklam, dostępnymi w opcjach Google Ads. Warto wiedzieć, że zostały one stworzone w taki sposób, by przemawiały do współczesnego społeczeństwa.
Remarketing Google umożliwia tworzenie reklam dynamicznych na podstawie danych oglądanych produktów wykorzystując plik produktowy sklepu. Reklamy dostosowują się do strony czy aplikacji na których się wyświetlają celem zwiększenia zainteresowania.
Tworzymy je na podstawie przesłanych przez klientów materiałów lub zakupionych grafik czy zdjęć. Jednocześnie w remarketingu wykorzystywane są te same reklamy co w GDN.
Warto dodać, że remarketing dynamiczny tworzony jest na bazie plików feed, zawierających opis i atrybuty produktu dostępnego w ofercie sklepu internetowego oraz dodatkowych parametrów wskazujących na zainteresowanie klienta danym produktem.
Remarketing w ramach kampanii SEM jest jedną z najskuteczniejszych metod sprzedażowych. Statystyki mówią same za siebie. Nie wierzysz, spróbuj i przekonaj się, że warto inwestować w taką reklamę.
Korzystając z Google Ads na bieżąco otrzymujesz raporty o wynikach, jakie osiągasz. Będziesz zatem wiedzieć, w jakich miejscach wyświetlane są Twoje reklamy, ile kliknięć otrzymują i o cenach, jakie płacisz. Szacuje się, że dzięki kampanii remarketingowej można odzyskać do 73% porzuconych koszyków i zaniechanych kontaktów.
Użytkownicy internetu chętnie wchodzą na interesujące ich strony w poszukiwaniu konkretnego produktu. Jednak zanim dojdzie do procesu zakupowego, potencjalni klienci sprawdzają również inne możliwości – porównują Twoją ofertę z tym, co ma im do zaproponowania konkurencja. Czasami musi minąć kilka dni, zanim użytkownik powróci na stronę i zdecyduje się na zakup. Przypominanie o tym, co masz do zaoferowania, zwiększy Twoje szanse na sprzedaż. Remarketing pozwala na wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły Twoją witrynę na innych stronach czy serwisach, takich jak Wirtualna Polska czy Onet za ułamek ceny wykupienia reklam na danym portalu
Opracujemy skuteczną strategię remarketingową wraz z określeniem grupy docelowej
Zaplanujemy i zrealizujemy dopasowaną do Twoich potrzeb kampanię oraz zadbamy o to, aby reklama remarketingowa przyniosła zamierzone efekty
Precyzyjnie określimy stawki CPC, dzięki czemu będziemy mieli stałą kontrolę nad budżetem tak, aby zrealizować założenia kampanii
Zmierzymy efekty podjętych przez nas działań i pokażemy Ci, jak skuteczna była realizacja
Kampanii z obszaru remarketingu – zbadamy rentowność i konwersję wywołaną wprowadzonymi działaniami
Zawsze możesz liczyć na stały kontakt ze swoim opiekunem z naszej agencji
Osoby prowadzące sklep internetowy
Wszyscy, którym zależy na zwiększeniu widoczności oferowanych produktów
Osoby, którym zależy na szybkim wzroście sprzedaży i ruchu na stronie
Osoby, które planują sezonową/czasową promocję produktów
Dla uzupełnienia widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania i podniesienia skuteczności innych form reklamy w sieci
Kampania produktowa Ads (Google Zakupy – Google Shopping, reklama z listą produktów czy też PLA Google) to świetne rozwiązanie dla sklepów internetowych. Polega ona na wyświetlaniu użytkownikowi, który wpisuje w wyszukiwarkę Google interesującą go frazę, konkretnych produktów.
W prosty sposób możesz dotrzeć do użytkowników, którzy są zainteresowani asortymentem Twojego sklepu.
wybranie ze sklepu internetowego grupy produktów, które będą reklamowane
stworzenie pliku feed zawierającego produkty i połączenie kont Ads z Marchant enter tych produktów
emitowanie reklamy w Google z wykorzystaniem informacji znajdujących się w bazie danych
zoptymalizowanie reklamy tak, aby przynosiła maksimum korzyści przy minimum kosztów
Zaplanujemy i wdrożymy kampanię produktową odpowiednią dla Twojego sklepu internetowego (po wstępnej analizie i wycenie)
Na bieżąco będziemy śledzić efektywność prowadzonych działań i optymalizować je w sposób pozwalający uzyskać jak najkorzystniejsze efekty – także w zakresie rentowności i konwersji kampanii
Kampanię łączymy z analyticsem tak, abyś miał pełen wgląd w wyniki
Z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi Google Analytics przedstawimy zaawansowane raporty pokazujące, jak prowadzenie kampanii wpłynęło na Twoją sprzedaż
Gwarantujemy pełną spójność z innymi formami reklamy w Google w celu multiplikacji efektywności kampanii
Zapewniamy stały kontakt z dedykowanym opiekunem