Kategorie
Marketing SEO Strony www

Marketing internetowy – z czym to się je?

Trudno znaleźć drugie tak szerokie pojęcie, jakim jest marketing. A gdy dodamy do tego internet, wychodzi nam prawdziwa studnia bez dna. Zwłaszcza mając na uwadze to, jak wiele trzeba i można zrobić w sieci, by wypromować swój biznes. Mimo wszystko warto spróbować określić, jak bardzo jest to ważne i w jaki sposób najlepiej się do tego zabrać.

Co to jest marketing internetowy?

Na początek absolutne podstawy, by lepiej zapoznać się z tematem. Jak łatwo się domyślić, pojęcie to oznacza tradycyjny marketing, tyle że realizowany w internecie. Taka definicja niewiele jednak wyjaśnia, dlatego warto ją nieco rozszerzyć.

Marketing internetowy będzie więc zbiorem różnego rodzaju działań mających na celu reklamę w sieci. Najczęściej konkretnego biznesu i marki, choć możliwe jest również wypromowanie konkretnej osoby, na przykład twórcy bądź freelancera. W jakim celu są one wykonywane? Głównie po to, by dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców, a także pozyskać nowych klientów. Marketing internetowy tworzą następujące elementy:

  •       reklamy graficzne,
  •       pozycjonowanie stron internetowych,
  •       social media marketing,
  •       content marketing,
  •       e-mail marketing.

Jest to oczywiście jedynie niewielki kawałek całego tortu, jednak nie ma potrzeby opisywania go w całości. Warto bowiem skupić się na tym, co jest najważniejsze.

Marketing internetowy firmy – jak się do tego zabrać?

Nie trzeba chyba nikogo przekonywać do tego, jakie możliwości zapewnia aktywna obecność w sieci i z jak wieloma konkurentami przychodzi się zmagać każdej firmie. Nie ma tu miejsca na działania okrojone. Konieczna jest kompleksowa strategia i sprawna realizacja. Bez tego trudno liczyć na sukces w postaci większego zainteresowania ze strony odbiorców przekazów promocyjnych. Poniżej przedstawiamy skrócony opis tego, w jaki sposób powinny wyglądać działania marketingowe dla firmy. Niezależnie od branży, w której działa.

1.     Po pierwsze analiza, a po drugie… analiza!

Reklama w sieci nie może opierać się na pracy „po omacku”, bez odpowiedniej wiedzy na temat promowanego podmiotu, jego strony internetowej, grupy docelowej, konkurencji i specyfiki rynku.

Żeby pozyskać takie informacje, niezbędna jest dokładna analiza, która często łączy się z audytem SEO. Jego celem jest strona www, a mówiąc dokładniej, jej optymalizacja pod kątem wyszukiwarki Google. Pozwala przygotować plan działań umożliwiających poprawę pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.

2.     Przygotowanie strategii marketingowej

Obejmuje ona oczywiście wszystkie czynności, jakie będą realizowane, by poprawić widoczność marki w sieci. Ponownie należy wspomnieć tu o wyszukiwarce Google – jej potencjał jest ogromny, dlatego warto go wykorzystać. Jak? Dbając o to, aby strona firmy wyświetlała się na pierwszych miejscach po wpisaniu konkretnych fraz kluczowych.

Umożliwia to wspomniana wcześniej optymalizacja SEO, a także szersze pozycjonowanie, które skupia się też na kampaniach PPC, realizowanych w systemie Google Ads. Na czym jeszcze powinien skupić się marketing internetowy? Między innymi na kompleksowych kampaniach SEM, e-mail marketingu, content marketingu polegającym na tworzeniu wartościowych treści, jak również na mediach społecznościowych. Często potrzebna jest ponadto budowa strony internetowej.

3.     Realizacja i kontrola efektów strategii marketingowej

Gdy plan będzie gotowy, trzeba skupić się na jego wykonaniu. Kluczowa w tym przypadku będzie ocena skuteczności prowadzonych działań. Pomogą w tym rozbudowane, nowoczesne narzędzia analityczne i ciągłe raportowanie. Jest ono ważne też dla klienta agencji kreatywnej, który zleca reklamę.

4.     Wyciąganie wniosków i elastyczne kampanie promocyjne

Trudno wskazać niezbędny czas realizacji strategii marketingowej. Musi ona trwać cały czas – nawet drobny przestój może sprawić, że konkurencja zyska przewagę. Żeby uniknąć takiej sytuacji, należy cały czas dopasowywać plan działania do obecnej sytuacji.

Marketing internetowy firm to bardzo szeroka dziedzina, do której trzeba podejść w sposób kompleksowy. W ten sposób możliwe stanie się przygotowanie sprawnej strategii (opracowanej na podstawie dogłębnych analiz), a także jej skuteczne wykonanie.

1 / 5 ( 1 vote )

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *