let’s make something together

Give us a call or drop by anytime, we endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.

Find us

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Email us

info@domain.com
example@domain.com

Phone support

Phone: + (066) 0760 0260
+ (057) 0760 0560

Optymalizacja zdjęć pod SEO – sposób na przyciągnięcie nowych klientów

  • Przez Marcin Jene
  • 28 kwietnia, 2020
  • 1266 Odsłon

Większość użytkowników Internetu skupia wzrok głównie na grafikach. Ich prawidłowa publikacja może wpłynąć na wydłużenie czasu pobytu na stronie. Pomaga także uzyskać wyższą pozycję witryny w wyszukiwarce. Zobacz, jak z sukcesem przeprowadzić optymalizację zdjęć pod SEO.

Dlaczego warto publikować grafiki?

Nie od dziś wiadomo, że fotografie zamieszczane w Internecie oddziałują na odbiorców znacznie silniej niż treść. Internauci kochają grafiki, podobnie jak roboty Google. Jeżeli więc chcesz wzbudzić zainteresowanie czytelników i uzyskać lepszą pozycję w wyszukiwarce, zadbaj o prawidłową optymalizację zdjęć na WWW.

Kompresja zdjęć to nie wszystko?

Zanim opublikujesz fotografię, sprawdź, czy nie wymaga ona zmniejszenia. Choć duże grafiki prezentują się efektownie, zwalniają prędkość ładowania się strony, co zniechęca internautów. Długi czas oczekiwania na pojawienie się witryny osłabia też jej pozycję w wyszukiwarce, dlatego zawsze wybieraj rozmiar fotografii odpowiedni do ilości miejsca na Twojej stronie. Kompresja zdjęć pod szybką prędkość strony nie jest trudna i możesz ją wykonać przy użyciu programu graficznego lub bezpłatnych narzędzi do zmniejszania rozmiarów i ciężkości grafik.

Już przy wyborze fotografii zwróć też uwagę na format, w jakim została zapisana. Zdecydowana większość grafik opublikowanych w Internecie to obrazy JPG, które tracą jakość podczas kompresji. Z tego powodu popularność zyskuje format PNG, który umożliwia zamieszczanie obrazów w dużych rozmiarach. Sprawdza się on także w przypadku diagramów czy logotypów. Kompresja zdjęć na stronę pozwala znacząco przyspieszyć jej ładowanie, lecz nie wystarczy, by uzyskać skuteczną optymalizację SEO. Zobacz, co jeszcze możesz zrobić, by osiągnąć lepszą pozycję w wyszukiwarce.

Optymalizacja zdjęć do Internetu krok po kroku

1. Wybierz wartościowe zdjęcie

Publikowanie grafik niezgodnych z tematyką artykułu nie niesie za sobą żadnych korzyści – ani dla czytelnika, ani dla samej witryny. Zamiast więc zamieszczać zdjęcia w charakterze wypełniaczy, poświęć trochę czasu na znalezienie wartościowych ilustracji, które są zgodne z zamieszczanymi przez Ciebie treściami.

2. Stwórz odpowiednią nazwę pliku

Optymalizacja zdjęć na stronę wymaga nazwania pliku graficznego w taki sposób, który umożliwić robotom Google’a jego wyświetlenie w powiązaniu z poruszaną przez Ciebie tematyką. Najlepiej umieścić w nazwie krótki opis zdjęcia, w którym pojawi się fraza kluczowa. Pamiętaj o tym, by nie rozdzielać słów podkreślnikami! Optymalizacja strony internetowej SEO zakłada oddzielanie słów kluczowych w nazwach plików wyłącznie za pomocą myślników. Tylko wtedy pozostaną czytelne dla botów.

3. Stosuj opisy alternatywne

Czy wiesz, że Twoje grafiki mogą polepszać pozycję strony internetowej nawet wtedy, gdy nie wyświetlają się poprawnie? Jest to możliwe dzięki optymalizacji zdjęć w Alcie. Gdy zdjęcie nie jest widoczne, użytkownik nie zobaczy pustego pola, lecz alternatywny opis grafiki. Warto zastosować w nim słowa kluczowe, aby polepszyć optymalizację zdjęć. WordPress umożliwia umieszczenie takiego opisu w okienku: „Tekst alternatywny”.

4. Zatytułuj zdjęcie

Aby osadzić grafikę w kontekście artykułu, nadaj jej tytuł. Pamiętaj jednak o tym, by nie powielał on treści tekstu alternatywnego.

5. Zamieść podpis pod zdjęciem

Podpisy przykuwają uwagę czytelników, wydłużając ich czas przebywania na stronie. Zwiększają też szansę na pojawienie się grafiki w wynikach wyszukiwania Google. To jednak nie wszystko! Czasami klienci nie są pewni, jak nazywa się rzecz, której szukają. Od razu wyświetlają więc fotografie, by szybko rozpoznać dany produkt na zdjęciu. Internauci cenią sobie podpisane grafiki, ponieważ dzięki nim zyskują pewność, że znajdą w Twoim tekście dokładnie to, czego potrzebują.

Publikowanie sugestywnych fotografii może im też pomóc sobie wyobrazić, jak korzystają z Twoich produktów i dzięki temu skutecznie zaspokajają daną potrzebę. Klienci kupują oczami – jeżeli więc Twoje zdjęcie przekona ich, że oferujesz wartość, której szukali, ominą konkurencję i skierują się prosto do Ciebie! Pamiętaj, że podpisywanie zdjęć pod Google Grafika obejmuje zarówno zamieszczanie podpisu pod obrazem, jak i tworzenie tekstów alternatywnych.

6. Pilnuj odległości od tekstu

Staraj się publikować zdjęcia w taki sposób, by zachować jak najmniejszą odległość pomiędzy grafikami a słowem kluczowym z tekstu, który odpowiada frazie kluczowej z nazwy obrazu. Najlepsze rezultaty przynosi umieszczanie zoptymalizowanych grafik tuż obok frazy w nagłówku.

Ucz się na błędach

Optymalizacja SEO strony internetowej przyniesie Ci znacznie więcej korzyści, jeśli zaczniesz prawidłowo publikować zdjęcia. Ich właściwe opisanie pomoże Ci zdobyć uwagę klientów, natomiast kompresowanie przyspieszy ładowanie się strony. A to z kolei zwiększy ocenę użyteczności Twojej strony z punktu widzenia Google’a i sprawi, że pozycjonowanie witryny zacznie przynosić coraz lepsze efekty.

Zanim jednak zaczniesz tworzyć nowe grafiki, sprawdź, czy optymalizacja zdjęć w Twojej witrynie nie wymaga poprawy. Możesz to zrobić, wpisując jej adres do okienka narzędzia PageSpeed Insights. Następnie podaj swój adres e-mail, by uzyskać raport na temat szybkości wyświetlania strony wraz ze wskazówkami na temat optymalizacji zdjęć pod PageSpeed Insights. Powodzenia!

Dla przykładu tylko produkty opisane w sposób właściwy dla wyszukiwarki Google zostaną wyświetlone w Google Grafika. Zdjęcia bez podpisu nie będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania.

4.9/5 - (31 votes)