let’s make something together

Give us a call or drop by anytime, we endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.

Find us

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Email us

info@domain.com
example@domain.com

Phone support

Phone: + (066) 0760 0260
+ (057) 0760 0560

, ,

Pozycjonowanie strony na własną rękę – dlaczego się to nie opłaca?

  • Przez Marcin Jene
  • 20 lipca, 2021
  • 1117 Odsłon

Zastanawiasz się nad tym, by rozpocząć pozycjonowanie swojej strony samodzielnie i przy okazji nieco zaoszczędzić? Świetnie! Zapewne masz w tym doświadczenie, a Twoja witryna wcale nie wymaga działań wielu ludzi, by spełniły się Twoje plany. Jeśli nie, zastanów się jeszcze raz, gdyż podjęte decyzje mogą zaważyć o Twoim biznesie.

Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ pozycjonowanie stron internetowych ma ogromny wpływ na ich widoczność w sieci. Przekłada się ona a możliwość dotarcia do określonej grupy odbiorców, co z kolei ma wpływ na ostateczne wyniki finansowe. Żeby więc cały proces przyniósł pożądany skutek, nie może być realizowany „ot tak”. Poniżej wskazujemy najważniejsze powody, dla których NIE warto pozycjonować bez wsparcia profesjonalistów.

1. Pozycjonowanie wcale nie jest łatwe

Na samym początku należy zająć się z często powtarzanym mitem, zgodnie z którym omawiane działania nie wymagają wcale specjalnej wiedzy, ani doświadczenia. W końcu realizowane są z użyciem ogólnodostępnych narzędzi, prawda? Otóż nie jest to prawdą.

Copywriting, link-building, budowa i optymalizacja stron – to wszystko (i wiele więcej) wchodzi w skład pozycjonowania. Rzeczywistość brutalnie weryfikuje plany osób, którym wydaje się, że bez problemu zajmą się tym na własną rękę. Prowadzone przez nich starania zazwyczaj okazują się po prostu nieskuteczne. Wynika to z ogromnej liczby czynności, jakimi trzeba się zająć. Jedna osoba nie jest w stanie tego zrobić.

2. Google cały czas się zmienia

Marketing internetowy nie polega wyłącznie na realizacji wcześniej przygotowanych strategii, ale również na ciągłym obserwowaniu zmian, które mogą mieć wpływ na jego skuteczność. Doskonałym na to przykładem jest dziedzina SEO (jak już wiemy, jest to jedna z części składowych pozycjonowania) – algorytmy Google, od których zależy ranking strony internetowej w wynikach wyszukiwania, zmieniają się niezwykle dynamicznie.

Co więcej, wszelkie modyfikacje nie są ogłaszane w specjalnych serwisach czy też na portalach społecznościowych. Ich dostrzeżenie wymaga ciągłej analizy i sporych nakładów pracy. Pozwolić na to mogą sobie wyłącznie profesjonaliści z wyspecjalizowanej agencji kreatywnej.

3. Bez narzędzi nie ma pozycjonowania

Analiza sytuacji i specyfiki strony oraz konkurencji, optymalizacja realizowanych działań, szybkie reagowanie na zmiany – to wszystko wymaga wykorzystania specjalnych narzędzi, które swoje kosztują. Nawet jeśli zdecydujesz się na pracę na własną rękę, początkowe oszczędności mogą okazać się tylko pozorne. Prędzej czy później pojawi się bowiem konieczność wykupienia niezbędnych narzędzi, bez których trudno wyobrazić sobie skuteczne narzędzia. Do czego one służą? Wspomnieć należy między innymi o:

  • planowaniu słów kluczowych,
  • optymalizacji treści publikowanych zarówno na docelowej stronie internetowej, jak i „na zewnątrz”,
  • ocenie efektów prowadzonych działań,
  • obserwacji ruchu internetowego,
  • analizie grupy docelowej.

4. Brak widocznych efektów realizowanego pozycjonowania

Osoby, które decydują się na działanie na własną rękę, zazwyczaj oczekują szybkich, widocznych efektów, najlepiej w postaci wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania i zwiększonego ruchu na stronie. Gdy takie nie następują, pojawia się niepewność, frustracja, a w końcu złość na cały świat, która prowadzi do porzucenia prowadzonych działań.

Dlaczego brakuje efektów? Przez źle dobraną strategię, skupienie się na ilości, a nie na jakości, odpuszczenie wielu czynności (przez brak siły roboczej), nieodpowiedni audyt. Powodów może być mnóstwo. Zazwyczaj jednak ich źródłem jest fakt, iż pozycjonowaniem zajmuje się wyłącznie jedna osoba. Gdy dodamy do tego brak doświadczenia i elementarnych umiejętności, tragedia gotowa.

Dobrze realizowany marketing w wyszukiwarce Google zapewnia szereg korzyści, które na końcu przełożą się na większe zainteresowanie dostępną ofertą i lepsze wyniki finansowe firmy. Żeby jednak do tego doszło, muszą zająć się nimi specjaliści. Tak samo, jak nie należy brać się za składanie własnej, złamanej nogi, tak pozycjonowanie lepiej zlecić osobom, które się na tym znają.

4.9/5 - (63 votes)