let’s make something together

Give us a call or drop by anytime, we endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.

Find us

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Email us

info@domain.com
example@domain.com

Phone support

Phone: + (066) 0760 0260
+ (057) 0760 0560

, ,

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma – wpływ na SEO lokalne

  • Przez Marcin Jene
  • 20 kwietnia, 2023
  • 362 Odsłon

Prowadzisz lokalny biznes i szukasz sposobu, by zwiększyć jego widoczność w sieci? A może chcesz skuteczniej docierać do klientów? Samo założenie wizytówki w Google Moja Firma już nie wystarcza. Postaw na jej profesjonalną optymalizację i pozycjonowanie – ciesz się rozpoznawalnością i skutecznie zdobywaj klientów. Sprawdź, jak pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma wpływa na lokalne SEO i co jeszcze możesz dzięki niemu zyskać.

Wizytówka Google Moja Firma – co to jest? Najważniejsze korzyści

 Wizytówka Google Moja Firma (lub inaczej Profil Firmy w Google) to bezpłatny profil firmowy, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google oraz Mapach Google. Zawiera on informacje ważne z punktu widzenia klienta – nazwę, adres, dane kontaktowe i godziny otwarcia przedsiębiorstwa, a także opinie klientów. Za jej pomocą możesz też dodawać wpisy na temat oferowanych przez Ciebie produktów lub usług czy też aktualnych promocji.

To właśnie dzięki wizytówkom Google Moja Firma użytkownicy korzystający z wyszukiwarki i Map Google mogą dowiedzieć się, czy w ich pobliżu znajdują się firmy świadczące usługi bądź sprzedające produkty, których aktualnie szukają. Myli się jednak ten, kto sądzi, że wizytówka Google Moja Firma pełni jedynie funkcję informacyjną. To skutecznie narzędzie marketingowe, które będzie wspierać Cię w realizacji obranych celów biznesowych.

Odpowiednio zoptymalizowana i wypozycjonowana wizytówka Google Moja Firma sprawi, że Twoja firma będzie:

  • wyświetlać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania i Mapach Google,
  • robić dobre wrażenie na potencjalnych klientach i kontrahentach, zwłaszcza jeśli jakość usług lub produktów zostanie potwierdzona opiniami,
  • cieszyć się większym zaufaniem, które zachęcają do zakupu i współpracy.

Dzięki atrakcyjnemu profilowi firmowemu możesz pozyskiwać klientów bez konieczności wydawania ogromnych środków na reklamę. To szansa dla małych, lokalnych przedsiębiorstw, które nie dysponują dużymi budżetami na marketing, a chcą liczyć się na rynku i skutecznie konkurować o klienta. Jak więc założyć Profil Firmy w Google? Dlaczego warto ją pozycjonować i jak to zrobić?

Wizytówka Google Moja Firma– jak założyć profil firmowy?

 Założenie wizytówki Google Moja Firma jest proste i darmowe. Nie płacisz ani za jej utworzenie, ani za optymalizację czy też późniejsze zarządzanie nią, o ile zajmiesz się tym na własną rękę. Niemniej jeśli chcesz, aby pieczę nad profilem firmowym przejęli profesjonaliści, musisz przygotować się na wydatki. Jakie konkretnie?

Trudno powiedzieć. Cena opieki nad wizytówką Google Moja Firma i koszty jej pozycjonowania ustalane są przez każdą agencję marketingową lub freelancera indywidualnie. Chcesz wiedzieć, jak usługi te wycenia One Trend? Skontaktuj się z nami.

Żeby założyć Profil Firmy w Google, nie potrzebujesz ani specjalistycznej wiedzy, ani skomplikowanych narzędzi. Wystarczy odrobina czasu i zaangażowania. Jeśli jednak nawet na to nie możesz sobie pozwolić, zwróć się do nas. Chętnie wyręczymy Cię we wszystkich działaniach. Możesz też skorzystać z naszego krótkiego poradnika, jak krok po kroku założyć wizytówkę w Google Moja firma i samodzielnie stworzyć profil firmowy.

1. Wejdź na stronę Profil Firmy w Google .

2. Kliknij przycisk „Zarządzaj”.

3. Podaj podstawowe informacje dotyczące Twojej firmy, takie jak:nazwa,

  • kategoria główna działalności i podkategorie,
  • lokalizacja i adres (możesz zdecydować, czy informacje te będą wyświetlały się klientom, chyba że Google zdecydowało za Ciebie. Tak, to możliwe. Istnieją bowiem kategorie działalności, które wymagają widocznej lokalizacji. Mowa tutaj m.in. o restauracjach, hotelach czy też warsztatach samochodowych. W ich przypadku jeśli nie ujawnisz lokalizacji, nie przejdziesz do dalszego etapu, chyba że zmienisz kategorię główną, co często mija się z celem, jakim jest zwiększenie widoczności biznesu w sieci),
  • obsługa klientów poza lokalizacją,
  • obszar działania,
  • atrybuty,
  • numer telefonu i adres strony www
  • adres weryfikacyjny (możesz pominąć ten krok, jeśli wcześniej ujawniłeś/ujawniłaś lokalizację biznesu).

 4. Wyślij kod weryfikacyjny. Żeby uniknąć nadużyć, Google przeprowadza weryfikację wizytówki. Dopiero gdy zakończy się ona sukcesem, profil firmowy będzie wyświetlał się w Mapach. Najczęściej Google wysyła specjalną pocztówkę z 5-cyfrowym kodem weryfikacyjnym. Dlatego tak ważne jest to, aby wskazany adres firmowy lub weryfikacyjny był poprawny.

Google korzysta też z innych sposobów weryfikacji, np. poprzez SMS, e-mail bądź telefon robota z kodem. Niemniej są one rzadko dostępne. Czas oczekiwania na pocztówkę od Google to ok. dwa tygodnie. Dlatego warto uzbroić się w cierpliwość.

5.  Zweryfikuj wizytówkę Google. Po otrzymaniu kodu weryfikacyjnego wpisz go w wymagane pole. W ciągu 24 godzin firma powinna pojawić się w Google Maps, choć najczęściej czas oczekiwania jest nie dłuższy niż kilka godzin.

 6. Optymalizuj i pozycjonuj wizytówkę Google. Po weryfikacji możesz przystąpić do uzupełniania profilu firmowego, czyli dodawania informacji, zdjęć i wpisów, a także pozycjonowania wizytówki Google Moja Firma.

Co ciekawe, przy zakładaniu profilu w Google Moja Firma może okazać się, że Twoja firma już widnieje w Mapach Google, mimo że nie podejmowałeś (nie podejmowałaś) wcześniej żadnych działań w tym kierunku. Jak to możliwe? Opcje są dwie. Albo została ona dodana przez innego użytkownika. Albo zrobiło to Google, wykorzystując informacje o firmie dostępne w internecie. Jak postąpić w takiej sytuacji?

Żeby móc zarządzać profilem firmowym już widniejącym w Mapach Google, musisz poprosić o przyznanie uprawnień właściciela. W tym celu wystarczy, że w profilu firmy klikniesz „Zgłoś prawo do tej firmy” i będziesz postępować zgodnie z instrukcjami.

Wskazówka od One Trend

Uważaj na oszustów, którzy będą chcieli wyłudzić od Ciebie pieniądze np. za przedłużenie wyświetlania wizytówki Google Moja Firma czy też gwarancję ważności konta. Najczęściej twierdzą oni, że jeśli nie dokonasz opłaty, założony profil firmowy przestanie być widoczny lub zostanie bezpowrotnie zamknięty, co jest niezgodne z prawdą. W One Trend wyręczymy Cię w założeniu, optymalizacji, moderacji i pozycjonowaniu wizytówki Google Moja Firma, dzięki czemu Twój biznes będzie lepiej widoczny w sieci. 

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma – dlaczego warto? Znaczenie dla lokalnego SEO

 Założenie wizytówki Google Moja Firma jest łatwe, szybkie i darmowe. Nie sprawi jednak, że Twoja firma z automatu zajmie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania w Mapach Google. Profil firmowy należy bowiem odpowiednio zoptymalizować i wypozycjonować, aby osiągnąć określone rezultaty biznesowe.

Odpowiednio zoptymalizowana i wypozycjonowana wizytówka Google Moja Firma:

  • zwiększa widoczność biznesu w sieci, zwłaszcza w wynikach lokalnych, co prowadzi do wzrostu ruchu na stronie www,
  • pozwala dotrzeć z ofertą do lokalnych klientów, którzy rzeczywiście są zainteresowani zakupem danych usług lub produktów, co zwiększa szansę na sprzedaż,
  • pozytywnie wpływa na wiarygodność firmy i wizerunek marki,
  • sprawia, że biznes budzi większe zaufanie wśród klientów i kontrahentów,
  • ułatwia klientom kontakt i dotarcie do miejsca świadczenia usług lub produktów (jeśli firma ma stacjonarną placówkę, w której obsługuje klientów).

Jeśli prowadzisz biznes na rynku lokalnym, brak Profilu Firmy w Google będzie działać na Twoją niekorzyść. Klienci poszukujący lokalnych usług i produktów coraz częściej sugerują się bowiem podpowiedziami Google. Jeśli Twoja firma nie znajdzie się w nich, mogą jej nie dostrzec, nawet jeśli będzie zlokalizowana tuż pod ich oknami. Tak, to możliwe! W efekcie zamiast Ciebie, wybiorą konkurencję, która jest widoczna w Google Maps i zadbała o atrakcyjność swojej wizytówki.

Optymalizacja i pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma – podstawowe działania, które przynoszą efekty

 To nie przypadek, że w One Trend oferujemy usługę optymalizacji i pozycjonowania wizytówki Google Moja Firma. Odpowiednio dostosowany i zarządzany profil firmowy może wygenerować aż o 25 proc. więcej ruchu na stronie internetowej lokalnego biznesu. Jeśli więc nie chcesz przekreślać szans na dodatkowe zyski, nie możesz go zaniedbać. Oto kilka wskazówek, dzięki którym wzniesiesz wizytówkę firmową na wyższy poziom.

Szczegółowo uzupełnij profil firmowy

 Im bardziej szczegółowa wizytówka Google Moja Firma, tym algorytmy Google wyżej pozycjonują ją w wynikach wyszukiwania i w Mapach, co pozytywnie wpływa na widoczność biznesu i zwiększa zainteresowanie ofertą. Odpowiednio uzupełniony profil firmowy pozwoli Ci również wyróżnić się na tle konkurencji. Oto garść porad, dzięki którym Twoja wizytówka stanie się lepsza.

  1. Zadbaj o to, aby dane NAP (name, address, phone) pokrywały się z informacjami znajdującymi się w zakładce kontakt na firmowej stronie internetowej oraz danymi w oficjalnych bazach.
  2. Postaw na oryginalny, a jednocześnie zgodny z zasadami SEO opis działalności. Nie tylko zainteresuje on klientów ofertą, ale również zostanie pozytywnie oceniony przez roboty Google. Dlatego nie może w nim zabraknąć słów kluczowych dopasowanych do rodzaju prowadzonej działalności.
  3. Dodaj karuzelę produktów (usług). Dzięki niej klient może szybko przejrzeć najważniejsze oferowane przez Ciebie produkty lub usługi. Jej rola nie kończy się jednak na dostarczeniu informacji. Karuzela zwiększa atrakcyjność wizytówki i sprawia, że przedstawiona oferta cieszy się większym zainteresowaniem.

Zadbaj o pozytywne opinie

 Aż 75 proc. użytkowników internetu wierzy w rekomendacje innych osób jak w opinie wystawione przez swoich przyjaciół. Jeśli więc chcesz skutecznie pozyskiwać klientów, aktywnie zabiegaj o pozytywne komentarze. Uświadom klienta, że dla niego pozostawienie opinii to kilka minut, a dla Ciebie szansa na rozwój biznesu. Największe korzyści wizerunkowe osiągniesz, jeśli średnia ocen będzie wynosiła powyżej 4.0.

Kolejna rada: reaguj. Nie tylko na negatywne komentarze, ale i pozytywne. Pamiętaj, odpowiedź powinna być unikalna. Pokażesz w ten sposób, że zdanie klienta – nawet to niepochlebne – ma dla Ciebie faktyczną, a nie pozorowaną wartość.

Pozytywne opinie nie tylko wpływają na wiarygodność Twojego biznesu w oczach potencjalnych klientów i potwierdzają jakość oferowanych usług lub produktów, ale również pomagają algorytmom Google – po pierwsze – zrozumieć, jaką działalność prowadzisz, a po drugie – ocenić, czy jest ona warta promowania w wynikach wyszukiwania i Mapach Google. Stanowią więc ważny czynnik rankingowy.

Dodaj atrakcyjne zdjęcia

 W dobie kultury wizualnej próba zainteresowania klientów profilem firmowym pozbawionym zdjęć to strzał w stopę. Atrakcyjne fotografie pozytywnie wpłyną na wizerunek firmy i zachęcą do korzystania z jej oferty. Pamiętaj, zdjęcia są równie uznawane przez algorytmy Google za czynnik rankingowy. Skutecznie podnoszą pozycję wizytówki w wynikach wyszukiwania i Mapach Google. To kolejny powód, dla którego warto je zamieścić na profilu firmowym.

Wskazówka od One Trend

Budowanie pozycji wizytówki Google Moja Firma w wynikach wyszukiwania Google i Mapach Google to proces, który wymaga przeprowadzenia określonych działań. Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz robić tego samodzielnie. Skup się na innych obszarach działalności, a optymalizację i pozycjonowanie Profilu Firmy w Google pozostaw nam.

 Obecność w Mapach Google to jeden z najskuteczniejszych sposób, aby promować biznes lokalnie. Wystarczy, że utworzysz wizytówkę Google Moja Firma i pomyślnie przejdziesz weryfikację, a Twoja firma będzie wyświetlać się w wyszukiwarce i Mapach Google tym osobom, które na danym obszarze poszukują dokładnie takich usług lub produktów, jakie Ty możesz zaoferować.

Odległość użytkownika od firmy to jednak niejedyny aspekt, jaki algorytmy Google biorą pod uwagę przy określaniu pozycji wizytówki w wynikach wyszukiwania i Mapach Google na daną frazę kluczową. Dlatego tak ważna są jej optymalizacja i systematyczne pozycjonowanie. Dzięki podejmowanym w ich ramach działaniom profil firmowy uzyskuje wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania i Mapach Google na daną frazę. W efekcie nie tylko pomaga pozyskiwać klientów, ale i zwiększa wiarygodność firmy i buduje jej pozytywny wizerunek.

Nie chcesz przegapić szansy na dodatkowe zyski, jednak nie masz czasu, by opiekować się profilem firmowym i pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma? W One Trend zrobimy to za Ciebie! Skorzystaj z naszej oferty i ciesz się widocznymi efektami.

1/5 - (2 votes)