let’s make something together

Give us a call or drop by anytime, we endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.

Find us

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Email us

info@domain.com
example@domain.com

Phone support

Phone: + (066) 0760 0260
+ (057) 0760 0560

Prowadzisz sklep internetowy? Nie bój się copywritingu!

  • Przez Marcin Jene
  • 9 lutego, 2021
  • 843 Odsłon

Zdobycie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym to efekt wielu procesów, w ramach których realizowanych jest szereg działań. Najczęściej na szeroką skalę. Warto więc korzystać z wszystkich dostępnych metod, by osiągnąć końcowy sukces. Dlaczego w takim razie wiele firm odpuszcza copywriting? Czy wynika to z braku świadomości, jak wiele dobrego może przynieść? A może chodzi po prostu o mylenie pewnych pojęć lub chęć zaoszczędzenia pieniędzy?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na powyższe pytania. Jasne jednak wydaje się to, że sprawnie przeprowadzony copywriting to jeden z najważniejszych elementów wchodzących w skład szerszych pojęć, jakimi są SEO, a także pozycjonowanie stron. Potwierdza to praktyka, liczne badania i raporty. Mając to na uwadze, warto pokrótce wyjaśnić, na czym polega dobry copywriting i jak może pomóc sklepom uzyskać lepszą pozycję w sieci.

Co to jest copywriting? Czy aby nie dotyczy on reklamy?

Jeszcze jakiś czas temu pojęcie „copywriting” jednoznacznie kojarzyło się z wymyślnymi hasłami reklamowymi, które można było obserwować na billboardach, a także w spotach telewizyjnych i radiowych. Od kilku lat ma ono jednak związek przede wszystkim z Internetem.

Copywriting (często zestawiany z przedrostkiem SEO) to tworzenie różnego rodzaju treści publikowanych w sieci. Jakich dokładnie? Między innymi tekstów zapleczowych, reklamowych, poradnikowych i sponsorowanych. Do tego dochodzą opisy kategorii i produktów sprzedawanych w sklepie oraz cała komunikacja marketingowa.

Dobry SEO copywriting skupia się na wyszukiwarkach internetowych, a mówiąc dokładniej, na kryteriach, którymi rządzą się algorytmy. To one bowiem decydują o tym, która strona znajdzie się wysoko na listach wyszukiwania, a która nie. Jakie więc wymagania mówi więc spełnić treść tworzona przez copywritera, by zadowolić roboty indeksujące? Wspomnieć należy przede wszystkim o:

  • słowach kluczowych – każdy tekst musi zostać nasycony odpowiednimi frazami, które internauci wpisują w polu „szukaj” wyszukiwarki. To właśnie dzięki nim mogą oni dotrzeć do interesujących ich firm i produktów,
  • linkach – teksty publikowane poza sklepem internetowym przeważnie zawierają odnośniki do niego prowadzące. Po co? Po to, aby zwiększyć ruch na stronie i poprawić ranking w Google,
  • formatowanie – nagłówki, pogrubienia, wypunktowania, podział na akapity, podkreślenia. Zabiegi te mają wpływ nie tylko na czytelność tekstu, ale również na jego odbiór przez algorytmy wyszukiwarek.

Czy copywriting jest ważny dla mojego sklepu?

Wszystko to brzmi bardzo ładnie i jakoś tak… profesjonalnie. Ale czy właściciele sklepów internetowych powinni przejmować się tworzeniem wspomnianych treści i ich publikacją? Tak, tak i jeszcze raz tak!

W tym miejscu warto postawić sprawę jasno. Bez treści zoptymalizowanych pod wyszukiwarki internetowe trudno oczekiwać, że strona internetowa znajdzie się wysoko na listach wyszukiwania. To zaś jest warunkiem dotarcia do większej grupy odbiorców. Dotyczy to także sklepów!

Konkurencja nie śpi, dlatego trzeba robić wszystko, aby ją wyprzedzić. Sprawnie przeprowadzony copywriting wydaje się więc koniecznością. Algorytmy Google, ale również innych wyszukiwarek, promują strony pełne wartościowej, dobrze napisanej treści, która będzie zgodna z ofertą sklepu. Warto publikować ją na własnym blogu i na stronach branżowych (np. w postaci artykułów sponsorowanych).

Sam copywriting często łączony jest z tak zwanym content marketingiem, polegającym na budowie pozytywnego wizerunku firmy przy użyciu treści przydatnych żywemu czytelnikowi. Takie teksty (i nie tylko, bo materiały wideo i nagrania audio też) są publikowane i promowane w różnych miejscach, na przykład na portalach społecznościowych (social media marketing jest kolejnym pojęciem, które dobrze jest opanować).

Brzmi skomplikowanie? Być może, ale to właśnie w ten sposób należy wykorzystywać potencjał Internetu do rozwoju własnego sklepu. Nie masz pomysłu, jak się do tego zabrać? Spokojnie. Wszystkim zajmiemy się my. Pozwól nam tylko działać.

4.7/5 - (88 votes)