let’s make something together

Give us a call or drop by anytime, we endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.

Find us

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Email us

info@domain.com
example@domain.com

Phone support

Phone: + (066) 0760 0260
+ (057) 0760 0560

Skuteczne SEO – najważniejsze pytania, które musisz zadać agencji kreatywnej

  • Przez Karolina Onetrend
  • 17 lutego, 2022
  • 541 Odsłon

Jeśli myślisz, że twoja strona internetowa stanie się lepiej widoczna w sieci bez SEO, niestety musisz zastanowić się nad tym jeszcze raz. Statystyki, raporty i badania są nieubłagane – nie da się zaistnieć w Google bez konkretnej strategii optymalizacyjnej, gwarantującej spełnienie wymagań algorytmów. Bez tego trudno liczyć na wysokie pozycje w Google.

Zastanawiasz się zapewne, czy za SEO można zabrać się samemu i na własną rękę realizować skuteczne działania z tej dziedziny. Owszem, da się to zrobić, ale na bardzo, bardzo małą skalę. Jedna osoba nie jest w stanie przygotować i zrealizować całej strategii. Jest to niewykonalne. Żeby więc możliwe okazało się uzyskanie zadowalających wyników, najlepiej działać ze specjalistami, czyli agencją kreatywną. Poniżej znajdziesz pytania, jakie warto zadać na samym początku współpracy.

1. Czego dokładnie dotyczyć będą realizowane usługi z zakresu SEO?

Oczywiście trudno wskazać jedną, zawsze skuteczną strategię, która sprawdza się za każdym razem. Powinna być ona dobierana indywidualnie do konkretnej firmy oraz strony. Najlepiej za sprawą audytu SEO, który wykaże jej potencjał, a także wszystkie luki, jakie trzeba zapełnić.

SEO zazwyczaj skupia się na optymalizacji strony. Mowa tu o dostosowaniu jej pod kątem technicznym, tak aby okazała się zgodna z wymaganiami algorytmów Google. Do tego dojdzie wykorzystanie słów kluczowych (w publikowanych treściach) i link-building. SEO dotyczy czynności wykonywanych na stronie, dlatego warto rozszerzyć je o pozostałe metody pozycjonowania stron, związane z działaniami poza stroną (mowa tu na przykład o pozyskiwaniu linków i kampanii w Google Ads).

2. Co z wynikami? Jak mierzone jest SEO?

Agencja kreatywna, poza przygotowaniem planu i wdrożeniem konkretnych procedur, powinna cały czas informować o tym, czy SEO rzeczywiście przynosi skutek. Najczęściej odbywa się to za sprawą szczegółowych raportów, które pokazują między innymi pozycje strony w wyszukiwarce dla konkretnych fraz kluczowych.

3. Czy moja firma musi angażować się w pozycjonowanie?

Przedstawienie swoich żądań i przesłanie danych dostępowych do strony często nie wystarczy. Niezwykle przydatna okazać się może Twoja ekspercka wiedza na temat branży, w której działasz.

Kiedy jest ona potrzebna? Na przykład podczas tworzenia wartościowych tekstów SEO i w ramach content marketingu. Dzięki temu nie dość, że poprawisz pozycję w Google, to na dodatek zbudujesz wizerunek firmy z pozycji eksperta, któremu warto zaufać. Jeśli więc agencja kreatywna umożliwia Ci taki stopień zaangażowania, tym lepiej dla Ciebie.

4. Kiedy mogę spodziewać się pierwszych efektów SEO?

Jeśli agencja kreatywna utrzymuje, że już za 2-3 tygodnie Twoja strona stanie się liderem w Google, poważnie zastanów się nad jej zmianą. SEO, a także ogólnie pozycjonowanie, składa się z działań prowadzonych na szeroką skalę, które wymagają czasu. Nie może być to tydzień, dwa, a nawet miesiąc. Jeśli zależy Ci na efektach długoterminowych i stałej poprawie, musisz uzbroić się w cierpliwość.

5. Jakie jest doświadczenie agencji w działaniach SEO?

Choć nie można nikogo skreślać od razu, wydaje się jasne, że znacznie bezpieczniej jest współpracować ze specjalistami, którzy mają za sobą wiele udanych projektów, które pozwoliły konkretnym firmom wybić się w wyszukiwarce Google.

Z tego powodu warto przed podpisaniem umowy sprawdzić, czy agencja zna się na tym, co robi, z kim współpracowała i jakie osiągała sukcesy. Tego typu informacje okażą się dobrym potwierdzeniem opłacalności nawiązanej współpracy. Ty natomiast zyskasz spokój i pewność, że pracujesz z prawdziwymi specjalistami.

Kampanie SEO wydają się koniecznością, co jednak nie oznacza, że każda przyniesie sukces. Decyduje o tym wiele czynników, dlatego niczego nie można pozostawić przypadkowi. Dobra agencja kreatywna przygotuje optymalną strategię, a następnie zajmie się jej realizacją. W sposób kompleksowy i profesjonalny.

4.6/5 - (44 votes)