let’s make something together

Give us a call or drop by anytime, we endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.

Find us

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Email us

info@domain.com
example@domain.com

Phone support

Phone: + (066) 0760 0260
+ (057) 0760 0560

Stwórz lejek sprzedażowy i zacznij zarabiać

  • Przez Marcin Jene
  • 26 maja, 2021
  • 64 Odsłon

Choć sprzedaż w internecie niektórym może wydać się prosta i w zasadzie bezproblemowa (dostarczam produkt, wyznaczam cenę, sprzedaję), rzeczywistość często w bolesny sposób weryfikuje te poglądy. Nagle okazuje się, że Twoja świetna oferta wcale nie przekonuje do siebie tak dużo osób, jak mogło się wydawać. Uzyskanie dobrych wyników sprzedażowych to cel, do którego prowadzi długa droga. To, jak ona wygląda, zależy od przygotowanego lejka sprzedażowego.

Niezwykle trudno jest wskazać uniwersalne metody na pozyskanie klientów, którzy następnie dokonają korzystnej, z punktu widzenia sprzedawcy, decyzji zakupowej. Żeby stało się to możliwe, trzeba ich poznać, a także dowiedzieć się, jak reagują na dostępną ofertę. Tylko w ten sposób marketing internetowy ma szansę okazać się skuteczny.

Co to jest lejek sprzedażowy? Czego dotyczy?

Pora na wyjaśnienie tego tajemniczego pojęcia, które w praktyce jest dość proste. Lejek sprzedażowy to bowiem cały szereg działań i procesów mających wskazać klientów gotowych do dokonania zakupu, a także zachęcić ich do podjęcia takiej właśnie decyzji. Lejek składa się z kilku etapów, które skupiają się na grupach odbiorców o różnej liczebności – na początku jest ich bardzo dużo, następnie zaś, wraz z realizacją kolejnych działań marketingowych, ich liczba się zmniejsza. Wszystko po to, aby na koniec wyłonić tych klientów, którzy faktycznie coś kupią.

Właśnie stąd wzięło się określenie lejka bądź odwróconej piramidy sprzedażowej. Lejek przedstawia również całą drogę, jaką przechodzi klient w ramach swojej „przygody” z firmą. Od odkrycia istnienia konkretnej usługi bądź produktu, po zwrócenie jego uwagi i finalny zakup.

Już sam ten opis powinien wystarczyć, by zrozumieć, jak ważne są lejki dla całej strategii marketingowej. Ich prawidłowe przygotowanie w bezpośredni sposób przełoży się na wyniki finansowe firmy.

Etapy lejka sprzedażowego – jak zachęcić klientów do zakupu?

To, że cały czas posługujemy się nazwą „lejek”, nie jest przypadkowe. Jego działanie można sobie łatwo wyobrazić. Na samej górze znajdują się wszystkie osoby, które miały okazję odwiedzić stronę internetową Twojej firmy lub w jakiś sposób dowiedzieć się o jej istnieniu. Na sam dół dotrą natomiast ci klienci, którzy zdecydują się na skorzystanie z oferty.

Cała droga prowadząca z góry na dół podzielona jest na etapy składające się z konkretnych działań marketingowych. Ich cel jest prosty – przekonać jak największą grupę osób, by podjęły końcową decyzję w postaci zakupu produktu lub usługi. Na czym polegają te etapy? To oczywiście zależy od przyjętej strategii marketingowej. Najczęściej jednak wygląda to w sposób następujący.

  • Przedstawienie marki i oferty – pierwszy etap dotyczy zbudowania świadomości marki. Prowadzone działania marketingowe skupiają się na zwróceniu uwagi i docierają do jak najszerszej grupy odbiorców. Ważne na tym etapie jest między innymi pozycjonowanie strony internetowej, działania w Google Ads, a także content marketing.
  • Wzbudzenie zainteresowania – skoro wiele osób wie już o istnieniu firmy, trzeba skupić się na tym, aby zainteresować ich dostępną ofertą. W grę wchodzą więc działania będące wynikiem analizy zachowania odbiorców. Kluczowe stanie się budowanie pozytywnego wizerunku firmy i jej odpowiednie wypozycjonowanie.
  • Klasyfikacja odbiorców – agencja kreatywna na tym etapie skupia się na ocenie konkretnych grup odbiorców (ważne jest odkrycie, które z nich mają szansę przejść do końcowego etapu) i przygotowaniu dla nich osobnych przekazów. Składać się będą one z komunikatów sprzedażowych. Ważne będzie również odpowiednie spersonalizowanie oferty.
  • Sprzedaż produktów bądź usług – ostatni etap, który jest wynikiem wszystkich prowadzonych działań marketingowych. Na samej sprzedaży jednak się nie kończy. Relacje z klientem trzeba podtrzymywać, by zwiększyć szansę na ponowne skorzystanie z oferty.

Etapów składających się na lejek sprzedażowych może być oczywiście więcej. Wiele zależy bowiem od specyfiki grupy docelowej, a także podejmowanych działań. Stworzenie odpowiedniego lejka to zadania dla każdej firmy prowadzącej sprzedaż produktów bądź usług. Dzięki agencji kreatywnej, wszystko to okaże się znacznie łatwiejsze.

Źródła:

https://www.crazyegg.com/blog/sales-funnel/

https://www.mailmunch.com/blog/sales-funnel/

https://dmsales.com/blog/lejek-sprzedazowy/

https://marketingwsieci.pl/slownik-e-marketingu/lejek-sprzedazowy/

https://www.pawelkepa.pl/pl,152,lejek-sprzedazowy-%C3%A2%E2%82%AC%E2%80%9C-dlaczego-warto-go-miec-w-malej-firmie

https://www.marketing-automation.pl/jak-zbudowac-lejek-sprzedazowy-ktory-naprawde-zarabia-nie-tylko-dla-b2b-cz-1/

Call Now Button