let’s make something together

Give us a call or drop by anytime, we endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.

Find us

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Email us

info@domain.com
example@domain.com

Phone support

Phone: + (066) 0760 0260
+ (057) 0760 0560

, ,

Trendy w pozycjonowaniu stron na 2022 rok – co się zmieni?

  • Przez Marcin Jene
  • 28 lutego, 2022
  • 810 Odsłon

Nie da się ukryć, że pozycjonowanie stron internetowych to dziedzina, która zmienia się nieustannie. Wynika to między innymi z rozwoju wyszukiwarki Google, a także różnych zachowań odbiorców treści. Właściciele witryn są więc zmuszeni dostosowywać swoje działania marketingowe do aktualnej sytuacji w sieci.

Nie inaczej będzie w 2022 roku, który być może nie przyniesie żadnych rewolucyjnych zmian, ale na pewno sprawi, że warto będzie jeszcze raz przemyśleć opracowywane strategie promocyjne. Oczywiście po to, aby przynosiły one jeszcze lepsze efekty, dzięki którym strona internetowa stanie się lepiej widoczna w sieci. Znacząco poprawi się również jej odbiór ze strony potencjalnych klientów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze trendy w pozycjonowaniu, które w przeciągu najbliższych kilkunastu miesięcy koniecznie trzeba wziąć pod uwagę.

Nie ilość, a jakość treści – skuteczny marketing w 2022 roku

Już kilka lat temu (a mówiąc konkretniej, po aktualizacji Medical Update), niezwykle ważne stały się strategie E-A-T, odnoszące się do tworzonych treści promocyjnych. Litery te odnoszą się do trzech angielskich słów: Expertise (wiedza ekspercka), Authoritativeness (autorytet) oraz Trustworthiness (wiarygodność).

I właśnie na podstawie tych trzech sformułowań powinny być tworzone wszelkie treści, które trafiają na stronę internetową. Także w 2022 roku. Koniecznie musisz skupić się na merytorycznym przekazie, przydatnych informacjach, które pochodzą z zaufanych źródeł. Content marketing nadal będzie więc szalenie istotny.

Własne zdjęcia i grafiki

Jak pokazują nowe analizy, w najbliższej przyszłości wyszukiwarka Google będzie promowała strony www, które zamiast ze zdjęć dostępnych w internetowych bazach korzystają z grafik autorskich. Z tego powodu warto więc pomyśleć o tworzeniu własnych prac wizualnych.

Tym bardziej że roboty indeksujące coraz lepiej oceniają, jakie materiały najlepiej odpowiadają na zadane pytanie – czy będzie to tekst, zdjęcie, wykres, czy może materiał filmowy.

Jeszcze większe znaczenie UX – budowa stron internetowych  

Obecnie zauważalny jest trend określany jako SXO, a więc połączenie SEO z UX (User Experience). Oznacza to takie pozycjonowanie, które będzie ukierunkowane na doświadczenia internautów. Wszystko to ma pozytywnie wpłynąć na czas, jakie spędza on na stronie internetowej. Żeby spełnić tego typu kryteria, trzeba skupić się między innymi na:

  • responsywności,
  • łatwym dostępie do kluczowych treści,
  • przejrzystości strony,
  • bezpieczeństwie,
  • kwestiach technicznych (szybkość ładowania strony, dobrze zoptymalizowane elementy graficzne etc.).

Nowe technologie w SEO – na co postawić w 2022 roku?

Strony internetowe, które stawiają na najnowsze rozwiązania, mogą liczyć na pozytywny skutek prowadzonych przez siebie działań. Zwłaszcza wówczas, gdy dotyczyć będą one większej liczby materiałów multimedialnych i interaktywnych (mowa tu na przykład o content video), wyszukiwania głosowego, a także automatyzacji procesów SEO.

W ostatnim przypadku chodzi między innymi o audyty, analizę danych, jak również o narzędzia, które pozwalają na szybsze zdobycie niezbędnych informacji (na przykład o konkurencji)

Nie zapominaj o stronie mobilnej!

Kolejnym trendem, zauważalnym od dobrych kilku lat, jest poważne traktowanie mobilnych wersji stron internetowych. Także przez Google, które dba o wdrażanie ważnych czynników rankingowych, odnoszących się właśnie do tej kwestii.

W 2022 roku trend ten ma zostać podtrzymany, a nawet wzmocniony. Ważna będzie nie tylko dostępność mobilnej wersji strony, ale też jej działanie zorientowane na UX. Wszystko to sprawia, że nie należy o tej kwestii zapominać.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych musi wiązać się z ciągłym dostosowywaniem prowadzonych działań. Nie ma innego wyjścia. Dlatego też podczas planowania kolejnych strategii weź pod uwagę nie tylko standardowe, dobrze znane zasady pozycjonowania, ale również pojawiające się trendy i możliwości. 

4.6/5 - (36 votes)