Kategorie
Marketing

W jakim celu wykorzystywana jest wizytówka Google Moja Firma?

Pozwala ona zwiększyć widoczność firmy w wynikach wyszukiwania po wpisaniu fraz lokalnych, związanych z miastem, dzielnicą bądź ulicą, na której funkcjonuje. Dzięki wizytówce o firmie mogą dowiedzieć się osoby poszukujące konkretnych ofert i usług, zlokalizowanych w pobliżu ich aktualnego miejsca przebywania. Wizytówka zawiera również najważniejsze informacje o przedsiębiorstwie oraz zapewnia dostęp do opinii wystawianych przez klientów.

Czy wizytówka pozwoli uzyskać pierwsze miejsce w Google?

Nie daje ona takiej gwarancji. Wiele zależy bowiem od fraz wpisywanych przez użytkowników internetu, jak również działań prowadzonych w ramach pozycjonowania strony internetowej, która została przypisana do wizytówki. Powinna ona zostać przygotowana zgodnie z zasadami, jakimi kierują się algorytmy indeksujące Google. Właśnie wtedy zapewnia najlepsze efekty.

Jaką nazwę firmy wpisać w wizytówce Google Moja Firma?

Najlepiej taką, którą na co dzień posługujesz się w rozmaitych materiałach promocyjnych. Dzięki temu utrwalasz ją w świadomości konsumentów, a także dbasz o to, aby wszystkie prowadzone działania reklamowe były ze sobą spójne. Co ważne, nazwa znajdująca się w wizytówce musi odpowiadać tej używanej także na stronie internetowej i w siedzibie firmy (np. na szyldzie).

Ile wizytówek mogę założyć? Czy Google nakłada limity?

Na każdy NIP oraz adres może zostać założona tylko jedna wizytówka Google Moja Firma. Bez względu a to, czy na miejscu prowadzone są różnego działalności. Pamiętaj, że wszystkie niezbędne informacje możesz zawrzeć w wizytówce. Mowa tu zarówno o danych kontaktowych, adresie, jak i specyfice prowadzonych usług.

Co się stanie, gdy utworzę kilka wizytówek na jedną lokalizację?

Zasady systemu Google Moja Firma są proste – jedna lokalizacja (adres), jedna wizytówka. W sytuacji, gdy jest ich kilka, te które zostały utworzone po pierwszej wizytówce traktowane są jako duplikaty. Wszystko to zdecydowanie utrudnia pozycjonowanie, dlatego należy się tego wystrzegać. Kilka wizytówek może również wprowadzać w błąd potencjalnych klientów, którzy zastanowią się dwa razy, zanim skorzystają z usług bądź produktów takich usług.

Jak usunąć duplikaty wizytówek w Google Moja Firma?

Gdy w sieci pojawi się kilka wizytówek jednej firmy, należy je usuwać do momentu, aż pozostaje tylko jedna, uznawana za oficjalną. Wszystko po to, aby zwiększyć skuteczność pozycjonowania i dotrzeć do odpowiedniej grupy potencjalnych klientów. Chęć zlikwidowania zduplikowanych wizytówek najlepiej zgłosić pracownikom Google, korzystając z dostępnych metod kontaktu.

Po co wpisywać adres firmy w wizytówce?

Spełnia on kilka funkcji. Przede wszystkim pozwala wyszukiwarce Google przypisać lokalne zapytania do wizytówki i strony internetowej (np. fryzjer warszawa). Jest więc kluczowy dla prowadzonego pozycjonowania lokalnego. Adres służy również Twoim klientom, który dowiedzą się, jak do Ciebie dotrzeć. Co ważne, jest on również widoczny na Mapach Google. Dzięki nim Klienci otrzymają wskazówki dojazdu do firmy.

Czy wizytówka Google Moja Firma pozwala na publikację wpisów?

Tak, jest to jedna z metod komunikacji z klientami. Służą one między innymi do publikowania rozmaitych ogłoszeń związanych z nowymi produktami bądź usługami czy też wydarzeniami realizowanymi przez firmę. Do tego dojść mogą inne ważne informacje dotyczące aktualnie prowadzonej działalności. Wpisy mają pozytywny wpływ na pozycjonowanie, jak również na komunikację z klientami.

Dlaczego w wizytówce dostępne są zdjęcia lokalizacji, które nie są mojego autorstwa?

Prawdopodobnie zostały wykonane w ramach systemu Street View, a więc bezpośrednio przez Google. Takich zdjęć nie można usunąć, dotyczą bowiem lokalizacji, w której działa firma. Do wizytówki dodać można inne zdjęcia, wykonane własnoręcznie. Przedstawiać mogą one na przykład siedzibę firmy, proponowane produkty czy też pracowników odpowiedzialnych za obsługę klienta. Również użytkownicy Google mogą dodawać własne zdjęcia do danej lokalizacji.

Jak usunąć wizytówkę Google Moja Firma?

Można to zrobić tylko wtedy, gdy firma zamyka działalność. Żeby usunąć wizytówkę, należy zgłosić się do Google, korzystając z dostępnych metod kontaktu.

Do czego służą opinie przypisane do wizytówki mojej firmy?

Jest to specjalny system, za pomocą którego Twoi klienci mogą pozostawić po sobie ocenę w formie graficznej (gwiazdki) i pisemnej (komentarze). Są one bardzo ważnymi elementami działań związanych nie tylko z pozycjonowaniem, ale również marketingiem w ogóle. Stanowią one potwierdzenie jakości realizowanych usług, są również pewnym drogowskazem dla innych klientów, którzy mogą zastanawiać się, czy warto korzystać z dostępnej oferty.

Na jakiej podstawie algorytmy Google opracowują ranking wyświetlanych wizytówek

Zasady ich działania cały czas się zmieniają. W większości przypadków jednak algorytmy biorą pod uwagę cztery czynniki – trafność zapytania (czy wizytówka pasuje do fraz wpisywanych przez klientów), popularność firmy (zależy od jakości prowadzonego pozycjonowania, a także innych działań marketingowych), aktualność (wizytówka musi być aktualizowana) i odległość, w jakiej firma znajduje się od potencjalnego klienta korzystającego z wyszukiwarki Google.

Jakie firmy powinny założyć wizytówkę Google Moja Firma?

Wszystkie! A w szczególności te, które skupiają się na działalności lokalnej, kierowanej do klientów znajdujących się najbliżej – w tym samym mieście, dzielnicy lub na tej samej ulicy. Wizytówka Google Moja Firma to podstawa pozycjonowania lokalnego, które skupia się na poprawie pozycji firmy dla zapytań zawierających konkretną lokalizację (np. „fryzjer warszawa”).

3.7/5 - (3 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *