Kategorie
SEO

Zacznij od optymalizacji SEO

Dobre postrzeganie strony przez roboty Google to pierwszy i najważniejszy krok do wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Narzędziem, które temu służy jest SEO, czyli Search Engine Optimization. Optymalizacja strony, będąca kluczowym elementem procesu pozycjonowania, składa się z wielu działań, a decyzja o przygotowaniu każdego z nich jest indywidualną, ponieważ każda witryna, podobnie jak każda branża, wymaga innego spojrzenia.

Dla kogo jest SEO?

Chcesz zbudować/ odświeżyć stronę internetową bądź sklep i nie wiesz od czego zacząć? W takiej sytuacji najlepiej rozpocząć od znalezienia specjalisty, który pomoże w doborze odpowiedniej technologii służącej do stworzenia serwisu oraz opracuje strukturę witryny pod SEO.

Optymalizacja istniejącej już strony nie jest łatwym zadaniem i nierzadko wiąże się z potrzebą całkowitej lub tylko częściowej przebudowy strony pod kątem SEO. Nie jest to bez znaczenia, gdyż każda dodatkowa, niezbędna modyfikacja związana z przebudową strony pociąga za sobą konieczność poniesienia dodatkowych kosztów.

Witryna łatwo dostępna dla robotów wyszukiwarek

Ważnym etapem optymalizacji strony www jest przeprowadzenie analizy strony pod kątem SEO oraz optymalizacja kodu strony, która m.in. zwiększa swobodę poruszania się po domenie robotów odpowiedzialnych za indeksację witryny. Poprawnie przeprowadzona optymalizacja kodu sprawi, że witryna będzie działać prawidłowo dla wszystkich użytkowników, bez względu na to, z jakiego oprogramowania bądź sprzętu korzystają.

Każdy programista, webmaster powinien również zwrócić uwagę na optymalizację linków, która umożliwia bezproblemowe przemieszczanie się po witrynie zarówno użytkowników, jak i robotów.

Treść na wagę złota

Poza strukturą strony, optymalizacja odnosi się również do treści, która dzięki robotom wyszukiwarek zwracających coraz częściej uwagę na jakość, zyskuje na wartości. Google ceni:

  • merytoryczny content tekstowy;
  • unikalność – nieprzychylnie oceniane są treści skopiowane; brak oryginalności negatywnie wpływa na pozycję strony w wyszukiwarkach;
  • strony, na których umieszczone informację wyczerpująco prezentują omawiany temat;
  • odpowiednie nasycenie tekstu słowami kluczowymi, które oddają zawartość strony i nie są zbyt ogólne;
  • zwiększający czytelność podział treści na akapity;
  • urozmaicenie tekstu podkreśleniami, pogrubieniami, grafikami, ilustracjami.

Zaufaj specjaliście

Nie każdy przedsiębiorca musi być specjalistą od SEO. Najważniejsze jest, aby zdawać sobie sprawę, że optymalizacja stron www nie jest technologiczną fanaberią adresowaną do wybranych. Zaufanie specjalistom z zakresu SEO i pozycjonowania z całą pewnością przełoży się na wzrost zainteresowania Twoją marką, proponowanymi produktami lub usługami.

SEO to bez wątpienia jedna z obecnie najpopularniejszych metod e-marketingu, do której zasad stosują się zarówno małe firmy, jak i ogromne przedsiębiorstwa działające na rynku międzynarodowym. Warto podkreślić, że bez poprawnie przeprowadzonej optymalizacji, żadne działania promocyjne w zakresie pozycjonowania nie przyniosą sukcesu.

Wszystkie działania związane z optymalizacją i pozycjonowaniem mają sprawić, żeby internauta po wpisaniu interesującej go frazy, ujrzał na samym szczycie wyników wyszukiwania właśnie Twoją witrynę.

5 / 5 ( 1 vote )

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *