let’s make something together

Give us a call or drop by anytime, we endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.

Find us

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Email us

info@domain.com
example@domain.com

Phone support

Phone: + (066) 0760 0260
+ (057) 0760 0560

, ,

Zapełnij swoją stronę treścią! Postaw na sprawdzony SEO Copywriting

  • Przez Marcin Jene
  • 23 czerwca, 2021
  • 1024 Odsłon

Roboty Google od dłuższego czasu doskonale wiedzą, że dobra, wartościowa strona internetowa musi być zapełniona ciekawą, merytoryczną treścią. Najlepiej odpowiednią dostosowaną pod kryteria procesu indeksowania. A czy Ty o tym wiesz?

No właśnie. Właściciele stron www bardzo często bagatelizują znaczenie znajdujących się na nich treści. W rezultacie decydują się na teksty stworzone w kreatorze lub po prostu kopiują je z innych witryn. Nagle jednak okazuje się, że strona bardzo słabo wypada w wynikach wyszukiwania. Zdobywa niskie pozycje, przez co nikt nie jest w stanie dowiedzieć się o jej istnieniu. Dziwne? Otóż nie.

Jak trwoga, to do… copywritera!

Treść, która znajduje się na Twojej stronie internetowej, wcale nie jest bez znaczenia. Wręcz przeciwniemoże w znaczący sposób wpłynąć na jej pozycje w Google. Tym właśnie zajmuje się SEO Copywriting. Jest to dziedzina związana z opracowywaniem i optymalizacją treści pod kątem wymagań stawianych zarówno przez algorytmy wyszukiwarki, jak i żywych użytkowników.

Mówiąc krótko, copywriter skupia się na tym, aby wszelkie powstające teksty były przyjemne w odbiorze i dobrze się „klikały”. Takie podejście do tematu zapewnia mnóstwo korzyści, o których wiele osób niebędących w branży nie ma pojęcia. Poniżej przedstawiamy te najważniejsze.

  • Strona staje się widoczna dla wyszukiwarki Google – głównie za sprawą odpowiednich słów kluczowych obecnych w tekstach. Dzięki nim algorytmy są w stanie przypisać stronę do konkretnych zapytań internautów korzystających z Google. Im lepiej zoptymalizowana treść, tym wyższe pozycje można uzyskać.
  • Zwiększa się ruch na stronie – atrakcyjne treści przyciągają użytkowników, którzy nie tylko czytają, ale również komentują, oceniają, a nawet kupują oferowane produkty bądź usługi. Ma to więc wpływ na sprzedaż, a także ranking strony wystawiany przez algorytmy.
  • Treści pozwalają budować wizerunek firmy – zwłaszcza wówczas, gdy SEO Copywriting zostanie połączony z content marketingiem. Wartościowe teksty (i nie tylko) to najlepszy sposób na to, aby budować wizerunek eksperta, któremu warto zaufać.

Skupiając się na tego typu działaniach, nie pozwalasz, by wyszukiwarka Google zapomniała o Twojej stronie. To samo tyczy się samych użytkowników. Większy ruch i wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania to szansa na zdobycie zupełnie nowych klientów

Dlaczego SEO Copywriting jest tak ważny?

Wynika to nie tylko z korzyści, na jakie możesz liczyć, ale również ze sposobu działania algorytmów Google. Kilka lat temu zaczęły one zwracać szczególną uwagę właśnie na treść. Nie może być to jednak byle jaka treść. Musi zostać w odpowiedni sposób zoptymalizowana, z uwzględnieniem szeregu kryteriów, które wpływają na końcowy ranking strony.

Choć nikt nie zna dokładnych wytycznych, praktyka pokazuje, iż liczą się przede wszystkim dobrze użyte słowa kluczowe, unikatowość tekstów (kopiowanie grozi banem!), formatowanie (pogrubienia, listowania, podział na nagłówki etc.), a także wartość merytoryczna. Spełnianiem tych zasad zajmują się specjaliści od SEO Copywritingu. Tworzą oni teksty w oparciu o dokładną analizę strony, grupy docelowej i funkcjonowania wyszukiwarki Google. Tym właśnie różnią się od „zwykłych” copywriterów, tworzących przekazy typowo reklamowe.

Czy stać Cię na zrezygnowanie z treści tworzonych pod SEO?

Marketing internetowy rządzi się swoimi, dość surowymi zasadami. Bagatelizowanie wpływu wyszukiwarki Google na widoczność i popularność strony www kończy się źle. Zwłaszcza dla ich właścicieli. Z tego powodu warto decydować się na wszystkie metody, które mogą przynieść prawdziwe efekty.

SEO Copywriting jest jedną z nich. Zlecenie przygotowania należycie zoptymalizowanych treści specjalistom pozwoli spełnić wymagania stawiane nie tylko przez algorytmy, ale też żywych odbiorców. To z kolei przełoży się na większy ruch na stronie, a także możliwość znacznego poszerzenia grona zaufanych klientów.

4.8/5 - (21 votes)