Mała liczba unikalnych użytkowników, niewielki ruch na kluczowych podstronach, słaba konwersja i brak perspektyw na zdobycie wysokich pozycji w Google – brzmi znajomo? Jeśli tak, Twoja strona internetowa potrzebuje kompleksowego audytu. Bez niego nie masz co liczyć na zwiększenie sprzedaży, ani poprawę rozpoznawalności swojej firmy w sieci.
Niestety, taka jest brutalna prawda. Bez właściwej strategii SEO obecnie niemożliwe jest wykorzystanie potencjału wyszukiwarki Google do swoich celów. Wynika to nie tylko ze specyfiki jej funkcjonowania, ale też z konkurencji oraz tego, jak wygląda dzisiaj rynek w wielu branżach. Jeśli więc chcesz poprawić swoje wyniki, musisz zaufać specjalistom.
Co to jest audyt SEO strony internetowej?
To dokładna, kompleksowa analiza serwisu pod kątem wymagań wyszukiwarki internetowej Google. Jest ona sprawdzana i oceniana przez różnych specjalistów – między innymi grafików, webmasterów i copywriterów, którzy mają wskazać, co trzeba zmienić, aby poprawić widoczność strony w wynikach wyszukiwania dla konkretnych fraz kluczowych. Wszystko to sprawia, że audyt SEO skupia się między innymi na:
- budowie strony www,
- szybkości jej działania,
- użytych słowach kluczowych,
- optymalizacji SEO,
- popełnionych błędach,
- potencjalne serwisu.
Wynikiem takiej analizy są wnioski i zalecenia, które następnie trzeba wprowadzić w życie. Mogą one dotyczyć między innymi przyspieszenia ładowania poszczególnych podstron, przebudowania jej struktury, zmiany publikowanej treści czy też realizacji niezbędnych zadań zarówno na samej stronie docelowej, jak i poza nią.
Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO i kto może go zlecić?
Należy jasno podkreślić, że tego typu działania zalecane są dosłownie wszystkim witrynom funkcjonującym w internecie. Bez względu na to, czy jest to sklep online, serwis informacyjny, blog podróżniczy, wizytówka internetowa czy rozbudowany portal. Cel audytu SEO zawsze jest bowiem jeden – poprawa widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. A więc zdobycie jak najlepszych pozycji, by więcej użytkowników mogło do niej dotrzeć.
Jeśli natomiast zastanawiasz się, kiedy audyt SEO sprawdzi się najlepiej, musisz wiedzieć, że nie ma jednego, najlepszego momentu. Jest ich co najmniej kilka.
- O tego typu usługach warto pomyśleć już na etapie przygotowywania i uruchamiania nowej strony www. Wszystko po to, aby od samego początku spróbować wykorzystać pełen jej potencjał w odniesieniu do wyszukiwarki Google.
- Audyt SEO jest niezbędny wówczas, gdy prowadzone do tej pory działania nie przyniosły spodziewanych rezultatów. Należy go traktować jako szansę na wprowadzenie zmian, które pozwolą poprawić wyniki.
- Jeśli planujesz spore zmiany na stronie (na przykład jej przebudowę), audyt SEO także się przyda. Dzięki szczegółowej analizie wprowadzenie nowych rzeczy okaże się skutecznie. Szczególnie wtedy, gdy chodzi o sprzedaż konkretnych produktów bądź usług. W ten sposób zwiększasz swoje szanse na końcowy sukces.
Kto powinien wykonać audyt SEO strony internetowej?
Powyższe informacje prezentują się naprawdę optymistycznie. Zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę to, z jak wielu narzędzi można korzystać podczas analizy struktury i treści stron www. Rzeczywistość jednak nie zawsze rysuje się w tak różowych barwach.
Wiele zależy bowiem od tego, kto i jak wykona audyt SEO. Nie powinna być to jedna osoba. Nawet (a może w szczególności?) właściciel witryny. Żeby omawiany proces miał sens, muszą wziąć w nim udział specjaliści z różnych dziedzin. Mowa tutaj o znawcach w temacie budowania stron internetowych, optymalizacji, pozycjonowania, copywritingu, grafiki, a także brandingu i promocji w portalach społecznościowych.
Tylko kompleksowy audyt SEO wydaje się prawdziwie wartościowych. Z tego powodu z pomocy, jaką jest w stanie udzielić Ci profesjonalny podmiot. Agencja kreatywna, zatrudniająca fachowców z wymienionych dziedzin. Wtedy Twoja strona rzeczywiście będzie mogła zaistnieć w wyszukiwarce Google.