Kategorie
Marketing Poradnik

Czym się zajmuje agencja marketingowa? Zyskaj profesjonalne wsparcie, dzięki któremu rozwiniesz swój biznes

Twoje produkty lub usługi cieszą się niewielkim zainteresowaniem? Podejmujesz działania promocyjne, lecz nie przynoszą one zadowalających efektów. A może masz wrażenie, że Twój biznes stoi w miejscu? Agencja marketingowa to miejsce, w którym otrzymasz niezbędną pomoc. Masz wątpliwości? Sprawdź, czym zajmuje się agencja marketingowa i jakich obszarach może wesprzeć Twoją firmę.

Agencja marketingowa – definicja. Jakie cele przyświecają profesjonalnej agencji marketingowej?

 Agencja marketingowa to firma, która specjalizuje się w marketingu tradycyjnym lub cyfrowym. Na zlecenie swoich klientów opracowuje ona i wciela w życie strategie marketingowe i realizuje szereg działań, które pozwalają osiągnąć ustalone cele biznesowe, takie jak m.in.:

  • zwiększenie sprzedaży,
  • pozyskiwanie nowych klientów,
  • generowanie leadów,
  • zwiększenie świadomości marki,
  • budowa pozytywnego wizerunku marki,
  • wsparcie employer brandingu.

Współpracując z agencją marketingową, otrzymujesz również strategiczne doradztwo, dzięki któremu możesz rozwijać swój biznes na różnych płaszczyznach. Niezależnie od tego, czy chcesz podbić media społecznościowe, czy też skorzystać z tradycyjnych kanałów marketingowych, możesz liczyć na wsparcie ekspertów. Przeprowadzą oni niezbędne analizy, tak by podejmowane działania marketingowe dawały określone rezultaty.

Agencja marketingowa – czym się zajmuje? Rodzaje agencji marketingowych

 To, czym konkretnie zajmuje się agencja marketingowa, w dużej mierze zależy od przyjętego modelu biznesowego. Na rynku działają zarówno duże podmioty, jak i niewielkie firmy. Pozwala to podjąć współpracę z agencją marketingową, która najlepiej odpowiada Ci pod względem zakresu świadczonych usług i realizowanego podejścia. Z jakimi rodzajami agencji marketingowych możesz się spotkać?

  1. Agencje marketingowe full-serviceAgencja full service zapewnia kompleksowe podejście, co w praktyce oznacza, że realizuje działania marketingowe zarówno w tradycyjnych mediach (prasa, telewizja), jak i w internecie. Taki podmiot nie skupia się na jednym kanale komunikacyjnym, lecz wykorzystuje różne sposoby dotarcia do grupy docelowej. Z uwagi na szeroki zakres świadczonych usług kompleksowa agencja marketingowa bywa również określana mianem agencji 3600.
  2. Agencje interaktywne. Koncentrują się wyłącznie na marketingu cyfrowym (e-marketingu) i oferują takie działania jak m.in.: pozycjonowanie stron internetowych, prowadzenie kampanii reklamowych w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych oraz content marketing.
  3. Butikowe agencje marketingowe. To niewielkie firmy o wyspecjalizowanym profilu działania, które oferują tworzenie strategii marketingowych dla wąskiego grona klientów, np. reprezentujących niszową branżę.
  4. Agencje marketingowe SEO/SEM. Agencja SEO/SEM specjalizuje się w optymalizacji strony internetowej i tworzeniu kampanii marketingowych w wyszukiwarkach. Przekłada się to na wysoką pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, co z kolei zwiększa ruch na niej, a tym samym potęguje szanse na zysk.
  5. Kreatywne agencje marketingowe. Oferują nieszablonowe podejście do typowych problemów biznesowych. Zajmują się m.in. tworzeniem niecodziennych kampanii marketingowych w sieci oraz tradycyjnych mediach. Kreatywna agencja marketingowa pomaga stworzyć oryginalny wizerunek marki, który łatwo zapada w pamięć potencjalnym klientom. W tym celu często wykorzystuje marketing wirusowy (viral marketing), który obejmuje tworzenie szybko rozprzestrzeniających się w mediach społecznościowych treści.

Niezależnie od wielkości agencję marketingową tworzy zespół specjalistów z zakresu SEO, PR, identyfikacji wizualnej, content marketingu, mediów społecznościowych czy też tradycyjnych kanałów komunikacji. Pozwala to tworzyć skuteczne kampanie reklamowe, które realizują obrane cele biznesowe, i prowadzić działania marketingowe przynoszące rezultaty.

Agencje marketingowe mogą zarówno świadczyć usługi dla klientów z różnych branż, jak i specjalizować się w działaniach promocyjnych dla firm z konkretnego sektora. W jednym i drugim przypadku powinny zapewniać indywidualne podejście. Trudno bowiem oczekiwać, że kampanie reklamowe – czy to w tradycyjnych mediach, czy to w internecie – będą skuteczne, jeśli nie zostaną dopasowane do specyfiki Twojego biznesu, potrzeb potencjalnych klientów czy też działań, jakie podejmuje konkurencja.

Co wchodzi w zakres usług marketingowych? Jakie zadania możesz zlecić agencji marketingowej?

 Poszczególne działania marketingowe, jakie oferuje agencja, mogą różnić się w zależności od przyjętego przez nią modelu biznesowego, i obejmować zarówno reklamę w tradycyjnych środkach przekazu, jak i marketing internetowy. Obecnie trudno bowiem wyobrazić sobie rozwój biznesu bez obecności w wyszukiwarkach internetowych czy też social mediach. Jakie działania najczęściej wchodzą w zakres usług agencji marketingowej?

  1. Tworzenie kampanii reklamowych. Polega na opracowaniu i wdrożeniu zestawu precyzyjnie zaplanowanych działań marketingowych, które pozwalają na realizację celów wskazanych przez przedsiębiorcę, takich jak np. pozyskanie nowych klientów czy też zwiększenie rozpoznawalności marki. Mogą to być zarówno kampanie reklamowe w tradycyjnych mediach, jak i kampanie Google Ads oraz płatne reklamy w mediach społecznościowych (Facebook Ads czy też LinkedIn Ads).  
  2. Projektowanie stron internetowych. Strona www już dawno przestała pełnić jedynie funkcję internetowej wizytówki biznesu. Współcześnie to skuteczne narzędzie do kreowania wizerunku marki, pozyskiwania nowych klientów oraz sprzedaży produktów i usług. Warunek jest jeden: musi zostać odpowiednio wykonana i wypełniona treścią. Kompleksowa agencja marketingowa nie tylko stworzy projekt strony internetowej i zajmie się jego realizacją od A do Z, ale również opracuje teksty czy też dobierze zdjęcia. W efekcie witryna będzie realizować wyznaczone cele Twojego biznesu. 
  3. Pozycjonowanie stron internetowych. Leży w gestii agencji marketingu internetowego i obejmuje szereg działań, dzięki którym strony internetowe zajmują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Zwiększa to widoczność witryny w internecie i szansę na pozyskanie nowych klientów.
  4. Projektowanie graficzne. Obejmuje opracowywanie i tworzenie różnorodnych elementów graficznych – logotypów, ulotek, wizytówek, banerów, projektów opakowań czy też grafik na stronę internetową i media społecznościowe. Promują one produkty i usługi, ułatwiają komunikację z potencjalnymi klientami i pozytywnie wpływają na odbiór marki. 
  5. Content marketing. Polega na tworzeniu i dystrybucji treści, które mają m.in. nakłonić potencjalnych klientów do określonego działania (np. zakupu produktu lub zapisu do newslettera), tworzyć zaangażowaną społeczność czy też zbudować wizerunek eksperta w sieci. Opracowywane w ramach content marketingu teksty powinny być zgodne z zasadami SEO i wspierać pozycjonowanie strony.
  6. Social media marketing. Pozwala realizować cele biznesowe, takie jak pozyskiwanie potencjalnych klientów czy też zwiększanie świadomości marki, za pośrednictwem social mediów – m.in. Facebooka, Instagrama czy też TikToka. Obsługa mediów społecznościowych, którą zajmuje się profesjonalna agencja marketingowa, obejmuje nie tylko tworzenie i publikowanie atrakcyjnego contentu, ale również realizowanie kampanii reklamowych w social mediach.
  7. Public relations. W ramach PR-u agencja marketingowa zajmuje się budowaniem i utrzymywaniem pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa w oczach odbiorców. W tym celu opracowuje m.in. strategię komunikacji, która obejmuje wszystkie działania marketingowe i w efekcie kształtuje spójny obraz marki.
  8. Marketing afiliacyjny. Pozwala firmie dotrzeć z produktem lub usługą do szerszego grona potencjalnych klientów. W jego przypadku do obowiązków agencji marketingowych należy m.in. wyszukanie podmiotów, które będą reklamować produkt lub usługę, a także monitoring efektów. Dobra agencja marketingowa będzie również czuwać nad spójnością i jakością przekazów, jakie wydawcy konstruują na temat marki.

W ramach usług agencja marketingowa zajmie się identyfikacją grupy docelowej, analizą Twojej branży i konkurencji, a także określeniem celów biznesowych. W jej gestii leży również wybór kanałów marketingowych, którymi będzie docierać do odbiorców Twoich produktów lub usług. Na agencji marketingowej spoczywa również odpowiedzialność za monitoring efektów i wdrażanie zmian, jeśli jakieś działania nie przynoszą spodziewanych rezultatów.

Najlepsze agencje marketingowe skrupulatnie raportują podejmowane kroki i rzetelnie informują, które z nich zdają egzamin, a które nie. Nie zawsze bowiem wszystkie określone w strategii marketingowej działania na sto procent się sprawdzą. Wpływ na ich efektywność ma nie tylko precyzja jej opracowania, ale również specyfika branży czy też zabiegi podejmowane przez konkurencję. Z tego względu

Internetowa agencja marketingowa – czym się zajmuje?

 Wśród podmiotów obecnych na rynku na wyróżnienie zasługuje agencja marketingu internetowego. Koncentruje się ona na działaniach w sieci, takich jak pozycjonowanie stron internetowych, content marketing czy też tworzenie kampanii marketingowych w wyszukiwarkach. W swoich działaniach wykorzystuje również media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, TikTok. Social media marketing buduje rozpoznawalność marki, prowadzi do wzrostu zaangażowania klientów i pozwala dotrzeć z przekazem do nowych odbiorców.

Współpraca z agencją marketingu internetowego to dobry pomysł nie tylko dla dużych graczy rynkowych, ale również małych firm i lokalnych przedsiębiorców, którzy chcą zbudować wokół swojej marki lojalną i zaangażowaną społeczność. Jest to możliwe za sprawą dopasowania usług agencji marketingowej do indywidualnych potrzeb biznesu, a także dostępnego budżetu.

Co odróżnia doświadczoną agencję marketingową od innych?

 Doświadczona agencja marketingowa – niezależnie od tego, czy w swoich działaniach wykorzystuje internet, czy tradycyjne media, czy jedno i drugie – będzie opierać się na szczegółowo opisanej i jasno sformułowanej strategii marketingowej. Ułatwia ona realizację obranych celów strategicznych i monitoring uzyskiwanych efektów. Pozwala również ulokować dostępne środki finansowe w te działania marketingowe, które mają szansę przynieść największe zyski.

Bez odpowiedniej strategii marketingowej podejmowane kroki będą chaotyczne, niezgodne z wizerunkiem marki oraz niedopasowane i preferencji użytkowników produktu. Nie tylko nie przyniosą one zakładanych rezultatów, ale również mogą przepalić dostępny budżet. Z tego względu stworzenie indywidualnej strategii marketingowej dla firmy powinno być jednym z pierwszych działań, jakie agencja marketingowa wykona na rzecz zleceniodawcy. Tylko mając jasny drogowskaz, dotrzesz bowiem do swoich klientów.

Chcesz współpracować z profesjonalną agencją marketingową, która tworzenie strategii ma w małym palcu? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci wypromować Twoją markę, produkty lub usługi. Jesteśmy rzetelną agencją marketingu internetowego, która działa wielopłaszczyznowo. Dzięki temu nie mamy problemów z osiąganiem wspólnie obranych celów.

3/5 - (2 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *