Pozycjonowanie marki osobistej

 

Zbuduj autentyczny brand, dzięki któremu odróżnisz się od konkurencji i zaczniesz zarabiać więcej

We współczesnym świecie biznesu, gdzie konkurencja jest duża, a konsumenci towarów i usług coraz bardziej świadomi, silna marka osobista staje się nie tyle dodatkowym atutem, ile koniecznością. Pozwala trwale zapisać się w pamięci innych, buduje zaufanie i działa na klientów jak magnes. Odróżnia Cię od konkurencji, otwiera na nowe możliwości rozwoju, a przede wszystkim sprawia, że Twoja firma zarabia więcej.

Chcesz osiągać wyższe zyski? W One Trend zaprojektujemy, rozwiniemy i wypozycjonujemy Twoją markę osobistą, tak aby nie tylko stanowiła wizytówkę biznesu, ale również dawała realną przewagę w działaniach marketingowych i sprzedażowych. Dzięki nam potencjalny klient wreszcie zauważy różnicę między Tobą a konkurencją i bez obiekcji sięgnie po produkty lub usługi, które promujesz swoim nazwiskiem. Sprawdź, jak możemy Ci pomóc.

Marka osobista – czym jest? Jakie korzyści płyną z jej posiadania?

Marka osobista to zestaw skojarzeń, emocji i doświadczeń, jakie pojawiają się w umysłach i sercach ludzi, którzy mają z Tobą styczność. Jest tym, co na Twój temat myślą i mówią inni. Od jej jakości zależy to, jak postrzegają Cię klienci, partnerzy biznesowi czy też pracownicy. Ma ona wpływ nie tylko na Twoją reputację, pozycję zawodową oraz zarobki, ale również relacje towarzyskie i życie prywatne.

Markę osobistą ma każdy. Nie każdy nią zarządza. Tylko nieliczni robią to dobrze. I to oni osiągają wyznaczone cele.

Bycie po prostu sobą – chociaż potrzebne i pożądane w procesie projektowania, pozycjonowania i późniejszego zarządzania brandem – zazwyczaj nie wystarcza, aby stworzyć silną markę osobistą. Kształtowanie wizerunku powinno bowiem przyjąć formę świadomego i celowego procesu, dzięki któremu potencjalni klienci dostrzegą Twoją wartość i przewagę rynkową. Wówczas brand będzie realnie wspierać Cię w karierze i przyniesie szereg korzyści. Co konkretnie?

 

Fot. Mariusz Tober – Bankier z TikToka

image
image

Odpowiednio zaprojektowana i wypozycjonowana marka osobista:

  • buduje zaufanie – ludzie ufają ludziom, a nie bezosobowym markom biznesowym, o których nie wiedzą nic i z którymi nie mogą się utożsamiać,
  • zwiększa wartość produktów i usług – konsumenci są gotowi zapłacić więcej za produkty lub usługi sygnowane imieniem i nazwiskiem osób, którym ufają i z którymi się utożsamiają. Dzięki marce osobistej cena Twoich produktów (usług) przestaje być dla klientów głównym czynnikiem, na którego podstawie dokonują zakupu,
  • napędza sprzedaż – potencjalni szukają prostych i sprawdzonych rozwiązań i nie zawsze mają czas na analizowanie wszystkich aspektów związanych z zakupem. Z tego względu chętniej sięgają po produkty lub usługi promowane przez osoby, które znają i którym ufają,
  • zwiększa Twoją rozpoznawalność w branży – dzięki marce osobistej możesz zwrócić uwagę potencjalnych klientów i lepiej zapisać się w ich pamięci. W efekcie łatwiej pozyskujesz klientów, kontrahentów i pracowników,
  • odróżnia Cię od konkurencji – marka osobista prezentuje zestaw cech, wartości i doświadczeń, które już na starcie różnią Cię od osób zajmujących się tym samym,
  • wzmacnia brand biznesowy – dzięki marce osobistej budujesz świadomość i rozpoznawalność brandu biznesowego, który za Tobą stoi. Napędzasz zaufanie wobec niego i sprzedaż.

Dobrze skonstruowany brand przynosi korzyści także w sferze rozwoju osobistego. Nie da się go bowiem stworzyć i wypozycjonować bez pogłębionej refleksji nad wartościami, celami czy też marzeniami osoby, wokół której ma być budowany. Przyczynia się to do wzrostu samoświadomości, co z kolei może zachęcić do zmian i życia w zgodzie ze samym sobą.

Chcesz stworzyć silną markę osobistą, która realnie wesprze Twój biznes i sprawi, że zaczniesz zarabiać więcej?

 Skontaktuj się z nami, aby zyskać spersonalizowaną strategię działań, dzięki której zapanujesz nad własnym wizerunkiem i zrealizujesz obrane cele

Chociaż korzyści z posiadania silnej marki osobistej są niezaprzeczalne, proces jej projektowania, budowania i pozycjonowania (z ang. personal branding) jawi się jako skomplikowany, trudny i pozbawiony frajdy. To pułapka myślenia, która dotyka nie tylko freelancerów czy też właścicieli niewielkich biznesów, ale również kadry zarządzającej dużymi przedsiębiorstwami. W efekcie nie podejmują oni żadnych działań, odbierając sobie tym samym szansę m.in. na wyższe zyski.

Tymczasem jeżeli jednym z filarów personal brandingu jest autentyczność, już sam proces budowania i pozycjonowania marki osobistej może być źródłem satysfakcji. Niestety, kierując się w działaniach wyłącznie samozadowoleniem, można łatwo stracić z oczu to, co najważniejsze – praca nad wizerunkiem musi przynosić oczekiwane rezultaty, np. większą liczbę zapytań ofertowych.

W budowaniu marki osobistej nie chodzi bowiem o to, co Ty mówisz lub myślisz o sobie, lecz o to, co mówią lub myślą o Tobie inni. Z tego względu w obszarze budowania i pozycjonowania marki osobistej warto współpracować z agencją SEO. Profesjonalny podmiot usystematyzuje działania i przejmie pieczę nad efektami. Dzięki temu proces nie wymknie się spod kontroli.

W One Trend zidentyfikujemy, a następnie zoptymalizujemy kluczowe działania przynoszące największą wartość w obszarze projektowania, budowania i pozycjonowania Twojej marki osobistej. Zadbamy o to, aby brand realizował obrane założenia, m.in. poprzez zwiększenie jego widoczności w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu potencjalni klienci, wpisując w wyszukiwarkę określone słowa kluczowe, trafią na Ciebie i Twoją firmę.

image
image

Silna marka osobista – jaki zestaw cech ją wyróżnia?

Silna marka osobista jest pożądana, wiarygodna i wartościowa. Nie da się jej podrobić ani zastąpić żadnym innym brandem. Skutecznie zarządza własną unikalnością i know-how. Posiada konkretne kompetencje, umiejętności i zestaw cech, które kreują wartość, a także jest w stanie przedstawić rzeczywiste efekty swojej pracy.

Jednym z najważniejszych komponentów silnej marki osobistej jest również autentyczność. Jeżeli nie oprzesz swojego wizerunku na prawdziwych wartościach i szczerej obietnicy, klienci szybko wyczują fałsz i interesowność. Z tego względu marka osobista powinna wyrastać z dogłębnie przemyślanej strategii, która będzie zawierać unikalną propozycję rynkową dla jej odbiorców.

Strategia silnej marki osobistej – jaką wartość dodaną wprowadza agencja SEO?

 

Agencja SEO dysponuje wiedzą, doświadczeniem i narzędziami, które pozwalają stworzyć kompletną, spójną i wiarygodną strategię marki osobistej. W efekcie marka osobista nie służy wyłącznie do karmienia ego właściciela, ale realnie wspiera brand biznesowy, np. kreuje wyższą sprzedaż i buduje rozpoznawalność firmy w sieci. Jest częścią większej całości, tworzy trwałą przewagę konkurencyjną na rynku i przynosi korzyści zarówno w perspektywie krótko-, jak i długoterminowej.

W One Trend dbamy nie tylko o technikalia, ale również spójność strategii marki osobistej z jej wartościami i misją. Dzięki temu stworzony brand jest autentyczny i wiarygodny. W efekcie buduje zaufanie wśród konsumentów i przekształca osoby niezdecydowane w klientów.

image

Skuteczne budowanie i pozycjonowanie marki osobistej – od czego zacząć?

Stworzenie i pozycjonowanie marki osobistej wymaga konsekwencji, cierpliwości i czasu. Nie da się jej zaprojektować i rozwinąć w jeden dzień. To inwestycja, która wymaga dobrego planu. Inaczej przy pierwszych trudnościach – które w biznesie są nieuniknione – rozpadnie się jak domek z kart. O czym warto pamiętać w początkowych fazach rozwoju brandu?

1. Zadbaj o fundamenty

Stwórz Buyer Personę, czyli model docelowego klienta. Przeanalizuj jego cechy, potrzeby, problemy i obiekcje. Zastanów się, jaki sposób komunikacji najlepiej do niego dotrze. Określ miejsca (zarówno w świecie rzeczywistym, jak i online), w którym możesz go spotkać. Wybierz kanały komunikacji, które posłużą Ci do dystrybucji treści. Działania te dadzą Ci solidną podstawę do pozycjonowania marki osobistej.

2. Przeprowadź niezbędne analizy

 Sensowna strategia budowania i pozycjonowania marki osobistej nie powstanie, jeśli nie będziesz mieć punktów odniesienia. Zanim więc opracujesz plan działania, przeprowadź analizę konkurencji i wykonaj audyt wizerunkowy. Wypunktuj mocne i słabe strony zarówno swojej oferty, jak i konkurencyjnych propozycji. Zastanów się, co robisz lepiej, a nad czym jeszcze musisz popracować.

3. Stwórz filary marki osobistej

Opracuj obietnicę marki (brand promise), a także argumenty, które ją uwiarygodniają w oczach potencjalnych klientów (RTB – reason to believe). Stwórz unikalną (USP) i emocjonalną (ESP) propozycję sprzedaży. Zastanów się nad wartościami marki (brand values), a także jej głosem (brand voice) i głównym przekazem (key message). Dzięki temu Twój brand nabierze realnych kształtów i będzie oddziaływać na serca i umysły potencjalnych klientów.

Pamiętaj, wypracowana pozycja marki osobistej nie jest dana raz na zawsze. Pojawienie się nowych produktów lub usług na rynku, silna presja konkurencyjna czy też zmiana przyzwyczajeń grupy docelowej to tylko niektóre z czynników, które wymuszają modyfikację pierwotnych założeń. Jeżeli skala wyzwań okaże się rozległa, brand może wymagać nawet repozycjonowania.

Potrzebujesz strategicznego wsparcia w budowaniu i pozycjonowaniu marki osobistej?

Napisz do nas lub zadzwoń. Chętnie porozmawiajmy o obszarach, w których możemy Ci pomóc

Pozycjonowanie marki osobistej a copywriting i content marketing – buduj swoją przewagę dzięki skutecznym treściom

 

Według Philipa Kotlera, autora podręczników marketingowych, za prawdziwie silną markę można uznać jedynie tę, która oferuje swoim odbiorcom korzyści zarówno na poziomie racjonalnym, jak i emocjonalnym. Samo pokazanie Twoich kompetencji i umiejętności może zatem nie wystarczyć, aby zachęcić klienta do działania. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, musisz zawładnąć nie tylko jego umysłem, ale i sercem. Pomoże Ci w tym profesjonalny copywriting i content marketing, który wzbudzi pozytywne emocje u klienta i nakłoni go do interakcji.

image
image

Copywriting i content marketing dla marki osobistej – jaką wartość dodaną wprowadza agencja SEO?

Stworzenie angażującej i wartościowej dla odbiorców treści na stronę internetową, bloga lub profil w mediach społecznościowych wymaga czasu i doświadczenia. Tymczasem nie każdy, kto buduje markę osobistą, może sobie pozwolić na dopieszczanie komunikatów czy też zgłębianie tajników copywritingu i content marketingu.

Dobra wiadomość jest taka, że wcale nie musi tego robić. Z pomocą przychodzi bowiem agencja SEO, która zatrudnia profesjonalnych copywriterów i content marketingowców. Jej przewaga nad innymi podmiotami świadczącymi usługi z zakresu personal brandingu polega na tym, że tworzone pod jej agendą treści mają nie tylko wysoką wartość merytoryczną i sprzedażową, ale również zawierają odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Dzięki temu docierają do szerokiego grona odbiorców i w konsekwencji budują rozpoznawalność marki osobistej w sieci.

Kanały komunikacji w budowaniu i pozycjonowaniu marki osobistej – skutecznie docieraj do swojej grupy docelowej

 

Istnieją różne teorie określające, ile kontaktów z marką potrzebuje klient, aby zdecydować się na zakup towarów lub skorzystanie z usług. Jedne mówią, że wystarczy ich sześć, inne windują tę liczbę nawet do powyżej dwudziestu. Płynie z tego jeden wniosek – jeżeli chcesz, aby konsument zapamiętał Twoją markę osobistą i jej zaufał, musisz działać wielokanałowo. Inaczej będzie Ci trudno  dotrzeć do niego z przekazem wystarczającą liczbę razy.

image
image

Wybór kanałów komunikacji online – jaką wartość dodaną wprowadza agencja SEO?

Agencja SEO jest w stanie ocenić kanały komunikacji online pod względem ich kaloryczności pod SEO. Nawet najlepiej przeprowadzony wywiad lub świetnie napisany tekst sygnowany Twoim imieniem i nazwiskiem na niewiele się zda, jeżeli zostanie opublikowany na serwisie zewnętrznym wątpliwej jakości, którego omijałyby nawet roboty Google, gdyby tylko mogły.

W One Trend wiemy, jak zbudować siatkę zapleczową strony internetowej, tak aby była ona nasycona wartościowymi odnośnikami, a tym samym pięła się w wynikach wyszukiwania Google i budowała rozpoznawalność nie tylko marki osobistej, ale biznesu w ogóle.

Oprócz kaloryczności pod SEO ważne jest również to, czy Twoi odbiorcy korzystają z danego kanału komunikacji. Marka osobista powinna być bowiem obecna tam, gdzie przebywa jej grupa docelowa. Inaczej jej przekaz pozostanie bez odpowiedzi, a zainwestowane środki przepadną.

Budowanie i pozycjonowanie marki osobistej – jak agencja SEO może Cię wesprzeć w procesie kształtowania wizerunku?

 

Opracowanie i wypozycjonowanie marki osobistej, która nie przepadnie w gąszczu konkurencji, wymaga kompleksowego podejścia strategicznego. Brak wystarczających zasobów i profesjonalnych narzędzi sprawia, że trudno je realizować na własną rękę. Dobra wiadomość jest jednak taka, że wcale nie trzeba. Budowanie i pozycjonowanie marki osobistej można bowiem zlecić wyspecjalizowanemu podmiotowi. W jakich obszarach agencja SEO będzie w stanie w szczególności Cię wesprzeć?

  1. Komunikacja. Marka osobista nie przyciągnie klientów, jeśli będzie dla nich niezrozumiała. Agencja SEO może pomóc stworzyć spójną, a przede wszystkim łatwą w odbiorze dla grupy docelowej strategię komunikacji. W efekcie brand będzie przemawiać do potencjalnych klientów unikalnym, silnym i zrozumiałym głosem. Ułatwi to budowę autorytetu i zaufania wśród odbiorców.
  2. Realizacja. Nawet najlepiej skonstruowana strategia marki osobistej i świetnie opracowany plan działania na niewiele się zdadzą, jeżeli nie będziesz konsekwentnie realizować obranych założeń i kroków. Agencja SEO zatrudnia wyspecjalizowanych pracowników, np. copywriterów, którzy są w stanie wyręczyć Cię w wielu czynnościach. Dzięki temu Ty możesz skoncentrować się na tych obszarach, które uznajesz za najważniejsze lub dając najwięcej satysfakcji.

Monitoring. Marki osobistej nie buduje się po to, aby była, lecz aby realizowała określone cele. Więcej leadów, więcej zapytań ofertowych, wyższa sprzedaż – nie wszystkie rezultaty da się łatwo zmierzyć. Agencja SEO dysponuje wiedzą i narzędziami, które pozwalają ocenić, czy budowanie i pozycjonowanie marki osobistej przynosi realne efekty.

image
image

Projektowanie, budowanie i pozycjonowanie marki osobistej to złożony, wieloetapowy proces, który w zasadzie nigdy się nie kończy. Brand musi bowiem nieustannie reagować na zmieniające się potrzeby i preferencje grupy docelowej, a także dostosowywać się do nowych reguł rynkowych. Jeśli jednak będzie mieć solidne fundamenty, przetrwa próbę czasu i będzie sprzyjać realizacji obranych celów.

Szukasz agencji SEO, która wesprze Cię w projektowaniu, budowaniu i pozycjonowaniu Twojej marki osobistej? Skontaktuj się z nami. Wspólnie stworzymy autentyczny i wiarygodny brand, który będzie pracować nie tylko na Twój sukces osobisty, ale również przyczyni się do wzrostu i rozwoju Twojej firmy.

Skontaktuj się z nami

Pomagamy osiągnąć sukces w sieci. Zaufaj wiedzy i doświadczeniu