let’s make something together

Give us a call or drop by anytime, we endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.

Find us

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Email us

info@domain.com
example@domain.com

Phone support

Phone: + (066) 0760 0260
+ (057) 0760 0560

,

Co to jest SEO, czyli optymalizacja stron internetowych

  • Przez Marcin Jene
  • 9 marca, 2021
  • 1357 Odsłon

Optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych (ang. SEO – Search Engine Optimization) odnosi się do wszelkich działań, które można podjąć bezpośrednio na stronie www w celu poprawy jej odbioru przez wyszukiwarkę, a w rezultacie zwiększenia jej pozycji w rankingach wyszukiwania.

Optymalizacja strony www (znana również jako on-site SEO) to praktyka polegająca na ulepszaniu wielu różnych elementów w witrynie (w przeciwieństwie do zdobywania linków z innych miejsc w Internecie czy też tworzenia odmiennych sygnałów zewnętrznych zwanych zbiorczo off-site SEO bądź pozycjonowaniem stron) w celu uzyskania wyższej pozycji w Google.

Optymalizacja SEO to fundament, bez którego dalsze działania off-site’owe nie przyniosą oczekiwanego efektu z wielu różnych powodów. Działania SEO na stronie oznaczają bowiem poprawienie możliwości crawlowania i indeksowania strony oraz optymalizację zarówno treści, jak i kodu strony.

Dlaczego optymalizacja strony internetowej jest ważna?

Właściwa optymalizacja witryny pomaga wyszukiwarkom w poruszaniu się po stronie oraz we właściwej interpretacji jej zawartości (np. tekst, grafika). Co ciekawe, taka praktyka może okazać się użyteczna także dla przeciętnego użytkownika, gdyż pozwoli mu szybciej przeanalizować tematykę strony i łatwiej ocenić czy odpowiada ona jego zapytaniu.

Zasadniczo, dobra optymalizacja SEO w witrynie pomaga wyszukiwarkom zrozumieć, co zobaczyłby człowiek (i jaką otrzymałaby wartość), gdyby faktycznie odwiedził daną stronę. Dzięki temu wyszukiwarki (takie jak Google) nie mają problemu z wyświetlaniem w wynikach wyszukiwania (SERP) stron, które faktycznie zrozumiały. Dodatkowo wiedzą, że znajdują się na nich wysokiej jakości informacje, będące odpowiedzią na określone zapytanie (słowo kluczowe), więc w wynikach wyszukiwania wyświetlają je wyżej niż inne.

Pomimo bezpośredniego związku z typowo technicznymi aspektami, SEO dotyczy w równym stopniu ludzi i wyszukiwarek.

Istotą jest w tym przypadku zrozumienie, czego potencjalni użytkownicy szukają w Internecie, jakich odpowiedzi oczekują, jakimi słowami kluczowymi operują i jakiego rodzaju treści chcą konsumować i otrzymywać jako wynik. Mówiąc bardziej obrazowo, znalezienie odpowiedzi na powyższe pytania pozwoli Ci nawiązać kontakt z osobami, które szukają w sieci oferowanych przez Ciebie produktów czy usług.

Ostatecznym celem optymalizacji strony (zarówno pod kątem wyszukiwarki, jak i użytkownika) może być próba maksymalnego ułatwienia:

  • zrozumienia, o czym jest strona internetowa,
  • określenia danej strony jako istotnej dla wyszukiwanego hasła lub zapytania,
  • uznania strony za przydatną i godną wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja stron – informacje do zapamiętania!

SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu SEO polega na wyeksponowaniu największych zalet witryny, tak aby:

  • dostosować ją do wymagań wyszukiwarki,
  • ułatwić dostęp dla wyszukiwarki (oraz jej użytkowników),
  • wskazać jaka jest jej tematyka i czego konkretnie dotyczy,
  • ułatwić jej skanowanie i odnajdywanie w sieci,
  • wskazać Google na czym ma się skupić.

Optymalizacja strony internetowej SEO – dla kogo?

SEO optymalizacja strony jest wskazana dla każdego posiadacza witryny internetowej, który myśli o pozyskiwaniu użytkowników z organicznych wyników wyszukiwania (i nie tylko). Jeżeli więc prowadzisz sklep internetowy lub posiadasz swoją stronę ofertową, to optymalizacja SEO sprawi, że witryna stanie się nie tylko przyjaźniejsza dla robotów wyszukiwarek, ale również dla użytkowników sieci (np. poprzez zwiększenie szybkości ładowania treści czy uporządkowanie ich struktury). Jak widać, optymalizacja SEO to więc także działania, które czynią strony www bardziej „user friendly”.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że jeśli audyt SEO nie został uwzględniony podczas budowania strony internetowej, to z całą pewnością nie osiągnie ona wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. W skrajnych przypadkach witryna może wcale nie pokazywać się w Google (np. ze względu na występujące błędy czy kompletny brak indeksacji jej zasobów).

Zatem na czym polega i jak w praktyce dokonać SEO optymalizacji strony?

Co wchodzi w skład optymalizacji SEO?

Zrozumienie tego, z jakich elementów składa się optymalizacja stron www, wymaga najpierw poznania sposobu działania samych wyszukiwarek internetowych, a konkretnie najpopularniejszej z nich, czyli Google. Proces ten jest dosyć złożony, a sprowadza się do nieustannego przeszukiwania sieci i porządkowania jej zasobów według precyzyjnych algorytmów. Warto mieć na uwadze, że boty Google pracują 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, stale przeczesując sieć w poszukiwaniu kolejnych zasobów, które następnie zapiszą w swojej nieskończenie wielkiej bazie adresów URL ?

Jak działa wyszukiwarka internetowa?

Proces działania wyszukiwarki przebiega zwykle w kilku etapach. Wśród nich należy wymienić przede wszystkim:

  • skanowanie,
  • indeksowanie,
  • wyświetlanie wyników.

I etap – skanowanie

Pierwszy krok to zdobycie informacji o tym, jakie strony występują w internecie, czyli ich aktywne poszukiwanie. Nie ma jednego głównego rejestru wszystkich stron internetowych, dlatego Google musi nieustannie szukać nowych i aktualizować swoją dotychczasową bazę. Istnieje naprawdę wiele sposobów na to, by Google dowiedziało się o powstaniu nowych stron www.

II etap – indeksowanie

Na kolejnym etapie, czyli już po znalezieniu strony, Google stara się rozpoznać jej tematykę. Taki proces zwany jest indeksowaniem (tak, jest to proces). W trakcie jego trwania Google analizuje tekst na stronie, kataloguje znajdujące się na niej obrazy i filmy oraz próbuje zrozumieć, o czym ona właściwie jest. Tego typu informacje są przechowywane w indeksie Google, czyli w olbrzymiej bazie danych zapisanej na bardzo wielu komputerach.

III etap – wyświetlanie wyników

W tym kroku, gdy użytkownik wpisze zapytanie, Google stara się znaleźć najbardziej trafną odpowiedź (o najwyższej jakości), sięgając do swojego indeksu i biorąc przy tym pod uwagę wiele czynników, które warunkują maksymalną trafność (przydatność) odpowiedzi dla danej osoby. Trafność ta jest określana na podstawie setek różnych czynników i za pomocą nieustannie zmieniających się algorytmów (które wpływają na wagę/znaczenie pewnych zmiennych, ale o tym innym razem ?).

Każdy z tych etapów można „zaspokoić” poprzez optymalizację SEO strony internetowej.

Co wchodzi w skład SEO optymalizacji strony internetowej?

SEO optymalizację strony również możemy podzielić na trzy etapy, wśród których znajduje się:

  • optymalizacja kodu strony (optymalizacja techniczna SEO),
  • analiza słów kluczowych oraz konkurencji,
  • doskonalenie treści na stronie.

Ogólnie mówiąc w ten sposób przygotowujemy solidny grunt pod dalsze prace związane z usprawnianiem pracy witryny.

Na czym polega optymalizacja strony, czyli etap pierwszy optymalizacji SEO – kod

co to jest seo czyli optymalizacja stron internetowychCrawlowanie i indeksowanie

Optymalizacja strony internetowej ma za zadanie ułatwić robotowi wyszukiwarki poruszanie się po niej oraz skierować go do ważnych (w naszej opinii) miejsc w jej strukturze. W niektórych przypadkach konieczna będzie więc poprawa indeksowania wybranych zasobów.

Błędy na stronie

W ramach ulepszania kodu eliminujemy też błędy wynikające z budowy oraz „życia” witryny. Identyfikujemy negatywne zjawiska takie jak Thin Content, Duplicate Content czy kanibalizacja słów kluczowych.

Przekierowania 3xx

W witrynie nie powinny występować wewnętrzne przekierowania 3XX powodujące pętle przekierowań (chyba że mają swoje uzasadnienie ?). Pożądane są natomiast przekierowania adresów eliminujące błędy z występowania tych samych treści pod różnymi adresami URL (duplikacja treści). Przykładowo błędne jest wyświetlanie tej samej witryny pod adresem z www oraz bez www czy pod adresem http i https. W oczach Google www.domena.pl i domena.pl to dwie inne, ale zduplikowane strony. Jeśli nie wykonamy odpowiednich przekierowań, wyszukiwarka może uznać widniejącą na nich treść za kopię, przez co strona straci na wartości.

Błędy 4XX

Błąd 4XX to inaczej brak strony, która poprzednio była zaindeksowana. Zwykle jest on efektem usunięcia jej zwartości. Nie jest to problem, gdy dana zawartość nie brała udziału w pozyskiwaniu użytkowników z sieci. Jeżeli jednak był to wartościowy zasób, należy pomyśleć nad rozwiązaniem problemu. Pojawienie się pojedynczej strony z błędem 404 samo w sobie nie jest szkodliwe, ale jeśli nasza witryna w dużej części odsyła do niedziałających stron, może stanowić to negatywny sygnał dla wyszukiwarek. Każda sytuacja jest oczywiście inna, a rozwiązanie może różnić się w zależności od tego, czy mamy do czynienia ze stroną ofertową, czy ze sklepem internetowym.

Adresy URL

Przyjazne adresy URL to jeden z ważniejszych elementów omawianej optymalizacji, wpływający bezpośrednio na pozycjonowanie witryny. Aby adres URL został poprawnie odczytany i zaindeksowany przez wyszukiwarkę Google, musi być on zgodny z szeregiem wytycznych, takich jak np.:

  • brak polskich znaków (ą, ę),
  • rozdzielenie poszczególnych słów myślnikiem, a nie podkreślnikiem,
  • brak znaków szczególnych, typu: #&, !% id=123 i parametrów.

Prawidłowy adres URL, a mówiąc inaczej friendly URL powinien być opisowy, niezbyt długi i niedynamiczny. Najlepiej, aby zawierał odpowiednie frazy, powiązane z zawartością, którą prezentuje. Przykładowo lepszym adresem URL będzie: ‘Domena.pl/drewniane-meble-do-kuchni’, niż ‘Domena.pl/meble’ czy ‘Domena.pl/index.php/offer?type=412&cat=231&sort=234&id87’.

optymalizacja adresów url linków seoWarto zatem pamiętać, że poprawienie adresów URL powinno być jednym z pierwszych działań realizowanych w ramach optymalizacji SEO strony.

Plik robots.txt

Plik robots.txt jest automatycznie sprawdzany przez roboty, gdy przechodzą one przez witrynę internetową. Powinien on zawierać polecenia dla robotów (np. wskazania konkretnych stron, które powinny lub nie powinny być indeksowane). Jeśli chcesz zabronić indeksowania niektórych treści (np. stron z zawartością prywatną), wystarczy użyć odpowiedniej reguły w pliku robots.txt.

Aby uzyskać więcej informacji na temat wspomnianych zasad, zajrzyj tutaj: https://developers.google.com/search/docs/advanced/robots/create-robots-txt

Pamiętaj, że polecenia umieszczone w pliku robots.txt są bardziej sugestiami, a nie zasadami absolutnymi dla robotów. Nie ma więc gwarancji, że niektóre roboty nie sprawdzą, czy zawartość strony jest dozwolona.

Mapa strony – plik sitemap

Mapa XML witryny powinna zawierać wszystkie strony internetowe, które mają być indeksowane i być zamieszczona jako jedna ze struktur katalogów obok strony głównej (np. http://www.domena.pl/sitemap.xml).

Mapa strony XML służy do wspomagania indeksowania. Należy zaktualizować ją za każdym razem, gdy do witryny zostaną dodane nowe podstrony. Poza tym warto stosować szczególną składnię mapy strony. Pozwala ona ustawić priorytet dla każdej z nich, sugerując wyszukiwarkom, które strony mają częściej indeksować (inaczej aktualizować). Tego jak utworzyć mapę witryny dowiesz się tu: http://www.sitemaps.org/.

Na koniec podpowiadamy, że warto dodać mapę strony w formie XML do narzędzia Google Search Console.

Optymalizacja strony – treści i słowa kluczowe

Sama optymalizacja SEO nie miałyby racji bytu, gdyby nie prowadziła bota wyszukiwarki do czegoś konkretnego – zawartości całej Twojej witryny. Nie chodzi tutaj tylko o odpowiednie frazy i słowa kluczowe, ale wszystkie materiały, z których może skorzystać użytkownik, szukający odpowiedzi na swoje pytania za pomocą wyszukiwarek, a więc obrazy, wideo i tekst.

Google sprawdza zawartość Twojej strony, aby określić, czy jest to trafny wynik dla wyszukiwanego hasła. Część tego procesu obejmuje analizę słów kluczowych. Jednak optymalizacja SEO na stronie to coś więcej niż umieszczanie słów kluczowych w treści – znacznie więcej ?

Ostatecznie Google szuka najbardziej trafnego wyniku wyszukiwania dla danego zapytania, więc wykorzystywane przez tę wyszukiwarkę algorytmy również są ukierunkowane na znalezienie innych trafnych i powiązanych fraz na stronie. Między innymi na tym polega optymalizacja treści.

Za każdym razem, gdy ktoś przeprowadza wyszukiwanie, możliwych wyników są tysiące. W jaki zatem sposób wyszukiwarki decydują, które strony www są dla nich bardziej wartościowe? Ważne ogniwo w procesie określania pozycji strony w rankingu dla danego zapytania, stanowi zgodność znajdujących się na niej treści z intencją zapytania. Innymi słowy – wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania może osiągnąć strona, która pasuje do wyszukiwanych słów i pomaga odpowiedzieć na pytanie zadane przez użytkownika sieci.

Przykładowo, jeśli Twoja strona dotyczy kotów i nie wspominasz na jej łamach o ich najpopularniejszych rasach, Google stwierdzi, że prawdopodobnie inne źródła informacji będą trafniejsze.

Trafność i powiązanie to na tyle istotne elementy optymalizacji strony, że jeśli nie zostaną zapewnione, prawdopodobnie nie uzyskasz wysokich pozycji w rankingu. Według algorytmów związek z tematem to niestety za mało. Konieczna jest SEO optymalizacja stron pod kątem treści. Profesjonalna analiza fraz kluczowych pozwala bowiem zgromadzić bazę wartościowych słów do wykorzystania w opisach produktów czy wpisach blogowych, a tym samym poprawić funkcjonalność strony.

Optymalizacja strony w OneTrend

Dzięki naszej wiedzy oraz wykorzystaniu narzędzi typu Big Data, w ramach optymalizacji treści możemy zebrać dane do analizy słów kluczowych oraz konkurencji w wynikach wyszukiwania.

Daje nam to możliwość stworzenia skutecznego planu contentowego oraz audytu treści, który znacząco wpłynie na pozycjonowanie stron. Podczas wykonywania analizy słów kluczowych do przeprowadzenia skutecznej optymalizacji stron, trzymamy się testów porównawczych odnośnie długości treści, wymaganej ilości konkretnych fraz, stosowania tzw. fraz wspomaganych czy zawartości tagów nagłówka. Wszystkie te elementy mogą mieć bowiem wpływ na skuteczność pozycjonowania strony w Google. Jednocześnie nie można zapominać, że treść kierowana jest do żywego odbiorcy.

Dziś, przy setkach, a nawet tysiącach sygnałów rankingowych, trzy z nich pozostały dość spójne:

  • możliwość odczytania oraz zaindeksowania adresów URL,
  • linki do Twojej witryny (które służą jako zewnętrzne sygnały wiarygodności)
  • treści na stronie (wysokiej jakości tekst spełniający intencje osoby wyszukującej).

Na czym polega optymalizacja strony, czyli etap drugi optymalizacji SEO – treści

optymalizacja strony czyli optymalizacja seo tresciSposób optymalizacji strony ma ogromny wpływ na jej pozycję w rankingu. Mówiąc o optymalizacji strony cały czas mamy na myśli poprawianie bądź dodawanie poznanych czynników rankingowych. Warunkują one bowiem zdolność pozycjonowania Twojej strony internetowej w Google.

Meta dane

Każda strona powinna posiadać swój indywidualny tytuł i opis zawierający różne frazy, które pomogą zaindeksować się stronie na poszczególne frazy. Należy pamiętać, że będą one widoczne na liście wyników wyszukiwania. W ich skład wchodzą m.in. title oraz meta description.

optymalizacja meta danych seoTitle

Tytuł bądź błędnie określany jako meta title to jeden z najważniejszych elementów optymalizacji SEO. Przy ustalaniu pozycji w wyszukiwarce tytułowi przypisywana jest największa waga. Stanowi on element HTML <TITLE> umieszczony w sekcji <HEAD> witryny. Tag title jest ważny również z innego względu – wyświetla się on w wynikach wyszukiwania i właśnie w tytuł strony klikają użytkownicy wyszukiwarki. Odpowiednio zoptymalizowany pod SEO tytuł powinien:

  • zawierać odpowiednie słowa kluczowe związane z zawartością strony, którą reprezentuje,
  • ograniczyć swoją długość do ok. 55 znaków bądź 512 px,
  • zachęcać do kliknięcia – wszak jest to pierwsza rzecz, jaką zobaczą użytkownicy wyszukiwarki.

Meta Description

Kolejny nie mniej ważny element optymalizacji stron www to opis, czyli tag meta description. Znajduje się on również w kodzie HTML w sekcji <HEAD> strony www. Przez wyszukiwarkę jest on stosowany do wyświetlania krótkiego opisu przy wynikach wyszukiwania, bezpośrednio pod tytułem i adresem URL. Pomimo wielu sprzecznych informacji odnośnie tego, czy jest on dalej brany pod uwagę podczas ustalania pozycji strony w Google, warto go poprawnie uzupełnić. Prawidłowo zoptymalizowany pod SEO meta description powinien:

  • zawierać słowa kluczowe w różnej odmianie; warto pamiętać, że frazy “wyłapane” przez wyszukiwarkę zostaną pogrubione w wynikach wyszukiwania, co dodatkowo może zwiększyć szansę na kliknięcie danego wyniku,
  • ograniczyć swoją długość do ok. 160 znaków,
  • zachęcać do kliknięcia np. poprzez dodanie CTA (Call To Action),
  • skrótowo wyjaśniać, co użytkownik znajdzie pod danym adresem URL.

Meta Keywords

Dlaczego o tym wspominamy? Ponieważ wielokrotnie spotykamy się z pytaniami o stosowanie słów kluczowych czy zasady wypełniania meta keywords. Główny problem polega w tym przypadku na zamiennym stosowaniu tych nazw. Tymczasem meta keywords =/= słowa kluczowe. Uzupełnianie czy korzystanie z meta keywords nie jest wymagane, a do tego nie ma najmniejszego wpływu na pozycje w wyszukiwarce.

Oczywiście w skład meta danych wchodzi o wiele więcej tagów niż te wymienione powyżej. W tym wpisie poruszamy jednak wyłącznie kwestię podstawowej optymalizacji SEO. W praktyce każdy z tych tagów mógłby wygospodarować oddzielny wpis na blogu.

Proces optymalizacji – elementy on page krok po kroku

Nagłówki H1 H2 H3

Aby wyszukiwarka mogła prawidłowo interpretować treści na stronie internetowej, powinny być one uporządkowane zgodnie z wytycznymi optymalizacji SEO, czyli posiadać nagłówki (H1,H2, H3.). Jednym z najważniejszych z nich jest nagłówek H1, który często określa się jako tytuł strony (nie mylić z tagiem Title).

Tag H1 służy do oznaczania nagłówków na stronie. Najlepszym rozwiązaniem jest użycie tylko jednego tagu H1 na stronie. Wszystkie podtytuły powinny być oznakowane przy użyciu mniej ważnych tagów nagłówków: od H2 do H5. W celu osiągnięcia wyższej pozycji w wyszukiwarce, warto umieścić frazy na początku swojej strony, czyli właśnie w nagłówku najwyższej kategorii H1.

odpowiednie treści optymalizacja seoLinkowanie wewnętrzne

Zaawansowana SEO optymalizacja struktury strony obejmuje tzw. linkowanie wewnętrzne. W uproszczeniu polega to na linkowaniu pomiędzy różnymi adresami URL tej samej witryny i dotyczy zarówno linkowania w formie menu, jak i wszystkich linków wewnętrznych w witrynie.

Linki wewnętrzne są najbardziej przydatne przy ustalaniu architektury serwisu i rozprowadzaniu wartości linków w głąb witryny. Ta sekcja dotyczy również budowania przyjaznej dla SEO struktury strony za pomocą linków wewnętrznych.

Technika linkowania wewnętrznego jest przydatna z trzech powodów:

  • umożliwia użytkownikom poruszanie się po witrynie internetowej,
  • pomaga ustalić hierarchię informacji dla danego serwisu www,
  • ułatwia rozpowszechnianie równości linków (siły rankingowej) w witrynach internetowych.

Grafiki

Grafiki stanowią jeden z najistotniejszych elementów struktury strony. Poza swoją podstawową funkcją, jaką jest ogólna poprawa estetyki danej witryny, uczestniczą również w procesie jej optymalizacji. Oczywiście możemy w nich umieścić kolejne frazy ?

Na czym zatem polega SEO optymalizacja grafik na stronie? Ulepszając swoją stronę internetową pod tym kątem, warto:

  • uzupełnić alty – opisy alternatywne zdjęć i grafik powinny zawierać frazy związane z adresem URL, na którym występują,
  • edytować nazwy plików graficznych – umieszczenie w nich fraz również nie pozostaje bez wpływu na pozycjonowanie strony,
  • zadbać o odpowiednią kompresję i wagę – optymalizacja grafik oddziałuje na czas ładowania strony; przy lżejszych grafikach jest on krótszy, co oczywiście poprawia jej pozycjonowanie w wyszukiwarce.

optymalizacja wagi oraz altów dla grafik i zdjęćCzy tylko na tym polega optymalizacja strony?

Optymalizacja strony nie kończy się na wyżej wymienionych usprawnieniach, gdyż jest to dużo bardziej złożony, a przy tym ciągły proces. Wdrożenie tych elementów może jednak stanowić dobry wstęp do poprawy jej pozycjonowania. W artykule wskazano jedynie podstawowe elementy optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek. W rzeczywistości jest ich znacznie więcej, a każdy z nich ma wiele różnych wariacji w zależności od sytuacji oraz celu.

SEO optymalizacja strony – dodatkowe informacje

Na pewno warto wspomnieć o dodatkowych sposobach na optymalizację strony, które wpływają na pozycjonowanie. Należy do nich m.in. mobilność i szybkość ładowania się strony, czynniki behawioralne oraz bezpieczeństwo.

Mobilność strony

Wersja mobilna strony, responsywność, technologia RWD czy dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych – można to definiować w różny sposób, ale cel jest zawsze jeden – zapewnienie użytkownikowi komfortu podczas korzystania ze strony internetowej na smartfonach i tabletach.

W dobie dzisiejszej konsumpcji treści internetowych za pomocą urządzeń mobilnych, jest to absolutna konieczność. Google zdaje sobie z tego sprawę, dlatego w ramach swojej misji “dostarczania najbardziej odpowiednich wyników wyszukiwania” wprowadziło tzw. Mobile First Index, obok którego nie można przejść obojętnie, jeśli chcemy optymalizować stronę.

Szybkość ładowania witryny

Poprawienie szybkości ładowania strony czy SEO optymalizacja strony przeprowadzona w taki sposób, by użytkownik mógł stosunkowo szybko przeglądać jej zawartość, ma bezpośredni związek z wcześniej wymienioną mobilnością. Wszak na smartfonach i tabletach połączenie internetowe jest zwykle wolniejsze niż na desktopach.

Popularne działania poprawiające czas ładowania to m.in.:

  • zmniejszenie wagi obrazków,
  • usunięcie niepotrzebnych skryptów,
  • wyeliminowanie zbędnego kodu,
  • minifikacja kodu.

optymalizacja szybkosci strony seoCzynniki behawioralne

Ile czasu użytkownicy spędzili na stronie, jak szybko ją opuścili, jak długo czekali na załadowanie się poszczególnych jej elementów, dlaczego wyszli z niej, nie wykonując żadnego działania? – to popularne zapytania, na które musimy znaleźć odpowiedź, jeśli chcemy poprawić pozycjonowanie swojego sklepu czy strony ofertowej. Specjalne narzędzia monitorujące zachowanie użytkowników na stronie, pozwolą wykonać taką analizę krok po kroku. Sprawdzonym, rozbudowanym i darmowym narzędziem, dzięki któremu otrzymamy mnóstwo wartościowych informacji dotyczących zachowania użytkowników na naszej stronie, będzie Google Analytics.

Kolejnym narzędziem do monitorowania efektów optymalizacji strony jest Google Search Console. Narzędzie Search Console od Google pomaga poznać najpoważniejsze błędy strony www oraz przyspieszyć indeksowanie, co jak już wiesz, jest konieczne do tego, aby pokazywać się w Google na wysokich pozycjach.

Google Search Console dostarcza informacje, takie jak:

  • ilość wyszukiwań i kliknięć,
  • widoczność na słowa kluczowe,
  • liczba linków prowadzących do strony (chociaż nie wszystkie),
  • komunikaty o filtrach, błędach i zastosowanych na stronie akcjach.

Bezpieczeństwo

Certyfikat SSL już od dawna jest stwierdzonym czynnikiem rankingowym, ale jego waga w stosunku do pozostałych jest bardzo mała. Pozycjonowanie adresów z HTTPS (z certyfikatem) odbywa się bowiem tak samo, jak z HTTP (bez certyfikatu). Bezpieczny adres może mieć jednak pośredni wpływ na pozycjonowanie. Użytkownicy korzystający ze strony bądź sklepu internetowego bez tzw. zielonej kłódeczki mogą opuszczać stronę szybciej i nie dokonywać konwersji (pożądanego działania). Finalnie będzie to więc korelować z wyżej wskazanymi czynnikami behawioralnymi.

Zobacz również: Do czego potrzebny jest certyfikat SSL

Optymalizacja SEO – freelancer SEO, konsultant czy agencja SEO?

W zależności od doświadczenia, obszerności wiedzy na temat tego, jak optymalizować stronę, chęci do nauki czy złożoności struktury danej platformy, podstawową optymalizację SEO możesz wykonać samodzielnie lub skorzystać z profesjonalnej pomocy. Zasadniczo każde rozwiązanie będzie dobre, jeżeli finalnie pozwoli osiągnąć zamierzony przez Ciebie efekt. Jeśli stwierdzisz, że konieczna będzie szybka porada specjalisty SEO, rozbudowana konsultacja czy nawet kompleksowy audyt SEO, serdecznie zapraszamy do kontaktu.

Optymalizację strony może wykonać niemal każdy. Podobnie jak każdy może zbudować dom czy inwestować pieniądze na giełdzie. We wszystkich tych przypadkach niezbędna będzie jednak wiedza, umiejętności oraz odpowiednie narzędzia.

Jeśli nie masz pojęcia, na czym polega optymalizacja stron www i szukasz pomocy eksperta SEO, który wykona ją za Ciebie, to zachęcamy do kontaktu. Dzięki takiej współpracy możesz zaoszczędzić nie tylko swój czas, ale też pieniądze, gdyż niewłaściwe techniki SEO niestety zazwyczaj negatywnie wpływają na pozycjonowanie. Co ciekawe, nieodpowiednia optymalizacja struktury może nawet zniechęcić potencjalnego klienta odwiedzającego Twoją stronę internetową, do wykonania pożądanego działania (tzw. konwersja). Z tego względu SEO optymalizacja to zadanie dla doświadczonych specjalistów (takich jak my ?), którzy wiedzą, jak działają silniki wyszukiwarek i jakie są ich oczekiwania.

Call Now Button