let’s make something together

Give us a call or drop by anytime, we endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.

Find us

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Email us

info@domain.com
example@domain.com

Phone support

Phone: + (066) 0760 0260
+ (057) 0760 0560

,

Dlaczego opinie w Google Maps są tak ważne dla biznesu?

  • Przez Marcin Jene
  • 30 stycznia, 2023
  • 70 Odsłon

Chcesz osiągać wyższe zyski? Pokaż potencjalnym klientom, że mogą Ci zaufać. Wykorzystaj w tym celu opinie w Google Maps. Pamiętaj jednak, że to miecz obosieczny. Z jednej strony potrafią przekonać klienta do zakupu, z drugiej skutecznie go zniechęcić. Dlaczego opinie w Google Maps odgrywają tak istotną rolę? Jak sprawić, aby pracowały na sukces biznesu?

Opinie w Google Maps – co to? Dlaczego są tak ważne dla Twojej firmy?

Opinie w Google Maps to nic innego jak pochlebne lub niepochlebne komentarze na temat produktów, usług lub samego przedsiębiorstwa, wystawiane przez osoby, które zdecydowały się na zakup towarów lub współpracę z firmą. Za ich pomocą klienci wyrażają swoje zadowolenie lub wytykają błędy i niedociągnięcia. Do rozdysponowania mają od 1 do 5 gwiazdek. Mogą też zostawić dłuższą recenzję.

System opinii jest bezpośrednio połączony z Google Maps, jednak użytkownicy mają do niego dostęp nie tylko w aplikacji z mapami, ale również z poziomu wyszukiwarki. Mogą więc bez większego wysiłku sprawdzić, co o firmie (jej produktach i usługach) sądzą dotychczasowi klienci.

Opinie w Google Maps odgrywają niezwykle istotną rolę w biznesie:

  • pełnią funkcję informacyjną i budują (lub rujnują) zaufanie – dostarczają potencjalnym klientom informacji o jakości produktów lub usług oferowanych przez dany podmiot. Podpowiadają, jak współpraca z firmą może wyglądać w praktyce i jakie efekty przynosi. W ten sposób pozwalają zbudować (lub rujnują, jeśli są negatywne) zaufanie wobec przedsiębiorstwa. W efekcie mogą rozstrzygnąć, czy potencjalny klient skorzysta z proponowanej oferty, czy nie,
  • kształtują i ugruntowują wizerunek przedsiębiorstwa – im więcej pozytywnych opinii w Google Maps ma firma, tym jej renoma jest wyższa. Buduje to wiarygodność firmy, budzi zaufanie wśród potencjalnych klientów i skłania ich do zakupu. Dodatkowo pozytywne komentarze chronią wizerunek przedsiębiorstwa. Jeśli firma w większości przypadków cieszy się bardzo dobrymi opiniami, kilka negatywnych uwag nie wyrządzi mu większej krzywdy. Jeżeli natomiast jest źle oceniane, kilka dobrych recenzji nie sprawi, że podmiot od razu odbuduje utracone zaufanie,
  • wpływają na pozycję strony www w wynikach wyszukiwania – opinie w Google Maps stanowią jeden z czynników rankingowych, które algorytmy Google biorą pod uwagę przy ustalaniu pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Wizytówki firm, które mają najwięcej pięciogwiazdkowych opinii, są wyświetlane wyżej niż wizytówki gorzej ocenianych przedsiębiorstw. Sprzyja to pozyskiwaniu nowych klientów,

Dzięki opiniom w Google Maps możesz zbudować przewagę konkurencyjną na rynku, zwiększyć widoczność biznesu w sieci i pozyskać większą liczbę klientów, co nie pozostanie bez wpływu na wysokość osiąganego zysku. Komentarze stanowią również cenną lekcję. Dzięki nim wiesz, co robisz dobrze, a co źle, możesz lepiej rozumieć potrzeby i oczekiwania grupy docelowe, a także budować z odbiorcami Twoich produktów i usług trwałą relację.

Jak zadbać o pozytywne opinie w Google Maps?

Z perspektywy sprzedażowej najlepszy scenariusz to taki, w którym firma zbiera wyłącznie pozytywne oceny i komentarze. Niestety, uniwersalna recepta na to, jak zadbać o korzystne opinie w Google Maps, nie istnieje. Żeby je otrzymać, przedsiębiorstwo musi, po pierwsze, oferować jakościowe produkty lub usługi i świadczyć wysoki standard obsługi klienta.

Po drugie, firma powinna być w stanie nakłonić zadowolone osoby do wystawienia pochlebnych opinii. Najlepiej zrobić to na etapie obsługi posprzedażowej. Żeby ułatwić klientowi zadanie, a jednocześnie mieć wpływ na kształt komentarza, warto zasugerować, by recenzent odniósł się do konkretnego aspektu, np. jakości realizacji usługi względem podobnej, świadczonej na jego rzecz przez inny podmiot.

Opinie w Google Maps mogą stanowić czynnik przesądzający o rozwoju przedsiębiorstwa. Skracają bowiem dystans między potencjalnym klientem a firmą, zwiększają jej wiarygodność i budują zaufanie pomiędzy uczestnikami ewentualnej transakcji. Jeśli więc chcesz, aby Twój biznes lepiej prosperował, założenie wizytówki w Google Moja Firma, a tym samym umożliwienie klientom wystawiania opinii, to kluczowe działanie, o które warto zadbać już teraz. Skontaktuj się z nami, a przekażemy Ci wszystkie szczegóły.

2.3/5 - (3 votes)