let’s make something together

Give us a call or drop by anytime, we endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.

Find us

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Email us

info@domain.com
example@domain.com

Phone support

Phone: + (066) 0760 0260
+ (057) 0760 0560

Reklama na TikTok – jak ją prowadzić?

  • Przez Marcin Jene
  • 21 czerwca, 2023
  • 338 Odsłon

TikTok bije rekordy popularności. Już teraz aktywnie korzysta z niego ponad 1,5 miliarda osób na całym świecie. Aplikację pozwalającą nagrywać krótkie filmiki pokochano także nad Wisłą. Już co trzeci Polak ma ją w swoim smartfonie. Choć początkowo serwis służył głównie rozrywce, szybko dostrzeżono jego potencjał marketingowy. Obecnie stanowi skuteczne narzędzie do promocji biznesu w internecie. Podpowiadamy, jak go wykorzystać, by prowadzić skuteczne kampanie reklamowe.

Reklama na TikTok – wszystko, co warto o niej wiedzieć!

 Na wstępie należy podkreślić, że sam portal, jak również system TikTok Ads, jest używany obecnie przez mnóstwo firm, czego powodem jest, a jakże, możliwość dotarcia do ogromnej rzeszy odbiorców. Wszystko to sprawia, że tworzenie kampanii reklamowych zawsze powinno być odpowiednio przemyślane, tak aby w pełni wykorzystać potencjał tej platformy. Jakie pojęcia warto więc znać jeszcze przed założeniem konta reklamowego?

  • Ważnym celem reklamy na TikToku jest budowanie zasięgów, a więc docieranie ze swoim przekazem do konkretnej grupy docelowej. Tak się składa, że serwis umożliwia precyzyjne pozycjonowanie treści pod konkretne osoby. Kampanie płatne mogą być więc skierowane do danej grupy wiekowej, demograficznej, czy też powiązanej podobnymi zainteresowaniami. Trzeba o tym pamiętać.
  •  Reklama TikTok to także followersi, którzy reagują na wypuszczane treści, pozostawiając po sobie lajki oraz komentarze. Jak łatwo można się domyślić, powinni należeć oni do wskazanej wcześniej grupy docelowej. Co ważne, system TikTok Ads (a raczej jego algorytmy) zdecydowanie ułatwia docieranie do nich.
  •  Portal pozwala na stworzenie firmowego konta reklamowego, które oczywiście posłuży do prowadzenia wszelkich działań związanych z uruchamianiem reklam, czy też określeniem minimalnego budżetu na reklamy. To kolejna kwestia, którą koniecznie trzeba wziąć pod uwagę.
  •  Poprzez TikTok Ads możesz stworzyć kampanię reklamową, która posłuży Ci do przygotowywania i publikowania wszelkich treści, jak również wyboru sposobu ich wyświetlania. Do tego dochodzą kwestie techniczne, takie jak śledzenie konwersji, czy określenie kwestii finansowych.

Planując działania promocyjne, cały czas musisz pamiętać też o tym, co to jest Tik Tok. Serwis ten służy publikowaniu krótkich treści wideo – muszą być one jednak na tyle kreatywne, by zdołały przyciągnąć dużą grupę odbiorców. Tyczy się to także (a może zwłaszcza) reklam.

 

Wskazówka One Trend

Reklama na TikTok wymaga pewnej wiedzy i doświadczenia – portal nie zapewnia automatycznych mechanizmów optymalizacyjnych, ani wskazówek, które ułatwiłyby odnalezienie się początkującym. Z tego powodu najlepszym rozwiązaniem wydaje się współpraca ze specjalistami, agencją, która ma doświadczenie w kreacjach reklamowych. Dzięki temu zyskasz pewność, że nie wyrzucisz pieniędzy w błoto.

 

Rodzaje reklam na TikToku

 Skoro wiesz już, czemu służą kampanie reklamowe w serwisie TikTok i do czego tak naprawdę jest on używany, pora wyjaśnić, jakie reklamy możesz tworzyć. Ich podział dotyczy dostępnych formatów, a także opcji kierowania nim na portalu.

  • Brand Takeover – to specyficzna forma reklamy na TikToku, która polega na wyświetlaniu dynamicznych lub statycznych materiałów wideo użytkownikom z konkretnej lokalizacji. Co ważne, jest ona pokazywana jako pierwsza w danym dniu. Trzeba jednak podkreślić, że wykorzystać może ją wyłącznie jedna firma w ciągu 24 godzin.
  • In-Feed Ads – zdecydowanie najczęściej publikowane reklamy, które mogą trwać kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt sekund (od 5 do 60). Wyświetlana jest w sekcji „dla Ciebie”, dlatego skutecznie wtapia się w pozostałe treści.
  •  Branded Hashtag – polega na organizowaniu wyzwania, w którym wziąć udział mogą użytkownicy TikToka – najczęściej poprzez tworzenie własnych materiałów w określonej tematyce. To świetny sposób na to, aby zaktywizować odbiorców i zadbać o lepszy wizerunek wśród grupy docelowej.
  • TopView – podobnie jak w przypadku Brant Takeover, tylko jedna firma może skorzystać z tej reklamy w ciągu dnia. Wyświetla się ona jako pierwsza wszystkim użytkownikom, zaraz po uruchomieniu aplikacji.
  •  Branded Effects – tę grupę reklam charakteryzuje możliwość tworzenia własnych naklejek, filtrów i efektów, które następnie mogą być używane przez użytkowników. Cała akcja trwa przez kilka dni i stwarza okazję do wypromowania marki.

 

Wskazówka OneTrend

Zastanawiasz się, jak stworzyć konto reklamowe na TikToku? Podobnie jak w innych mediach społecznościowych, jest to bardzo proste i szybkie. Wystarczy przejść na stronę TikTok for Business i kliknąć przycisk Utwórz teraz. Przeniesie Cię on do ekranu, w którym wskażesz między innymi adres e-mail (lub numer telefonu) i hasło. Po utworzeniu konta reklamowego, jesteś w stanie wykorzystać możliwości reklamowe, jakie zapewnia platforma.

 

Cele kampanii reklamowej TikTok – sprawdź, co możesz osiągnąć

 Wskazanie, jakie dokładnie dostępne są reklamy na TikToku, to nie wszystko – warto określić również, po co je w ogóle robić. Pomoże nam w tym oczywiście określenie celów, które, jak łatwo się domyślić, mogą być różne.

O tych najważniejszych już wspominaliśmy – to budowanie zasięgu i zdobywanie followersów. System TikTok Ads posłużyć może także do tworzenia ruchu na zewnętrznej stronie internetowej, oczywiście poprzez reklamy, które są odnośnikami do konkretnych witryn.

Do tego dodać należy również generowanie leadów pozwalających na stworzenie bazy klientów. W jaki sposób? Po kliknięciu na wybraną reklamę, na ekranie urządzenia pojawi się specjalny formularz, w którym użytkownik może zostawić swoje dane.

Publikowane w serwisie TikTok reklamy wideo posłużyć mogą ponadto do zachęcenia odbiorców do pobrania aplikacji lub innego rodzaju zachowań, czyli konwersji. Polegają one na przykład na wyborze oferowanego produktu, utworzeniu konta na stronie lub zapisaniu się do newslettera.

Podobnie jak w przypadku innych social mediów, także tutaj spore znaczenie ma ciągłe tworzenie oraz utrzymywanie interakcji z użytkownikami. Odpowiednia ich aktywizacja pozwala na spełnienie wielu celów biznesowych.

Jak monitorować kampanię reklamową? Piksel TikToka

 Śledzenie wszelkich zdarzeń, a także działań, na jakie zdecydowali się użytkownicy TikToka, jest bardzo ważne. To bowiem sposób na analizę skuteczności reklamy – zdobyte informacje pomogą również we wprowadzeniu ewentualnych zmian, jeśli okażą się one potrzebne.

TikTok oferuje specjalne narzędzie określane jako Piksel, które jest przypisywane do każdego konta. Wystarczy zainstalować go poprzez narzędzie Google Tag Manager, a następnie ustawić, by zbierał dane z witryny bądź serwera. W kolejnym kroku należy przejść do systemu TikTok Ads Manager, by utworzyć swój własny piksel. Zdecydowanie ułatwia on analizę zachować użytkowników, co oczywiście posłużyć podczas prowadzenia kampanii reklamowych, jak również tworzenie nowych.

Reklama na TikTok – ile kosztuje?

 W przypadku każdego konta reklamowego na portalu ogromne znaczenie ma wysokość budżetu, jaki może zostać przeznaczony na konkretne działania. W odróżnieniu od innych social mediów, minimalne kwoty, jakie trzeba w ramach kampanii na TikToku nie wynoszą kilka złotych. W zależności do wybranego sposobu rozliczania, będzie to 200 złotych lub 50 euro. Wybrać należy między budżetem dziennym a ogólnym.

Co więcej, skorzystać możesz z dwóch modeli płatności reklamy. Warto więc się z nimi zapoznać, by w umiejętny sposób zarządzać budżetem. Do dyspozycji masz:

  • model rezerwacyjny – w jego przypadku kwotę za reklamy narzuca serwis, z drugiej jednak strony zapewnia on szerszy wybór rodzajów działań promocyjnych,
  • model aukcyjny – przygotowany dla reklam In-Feed. Wysokość budżetu zależna jest od tego, jaki cel kampanii wybierzesz, a także od działań konkurencyjnych marek.

 

Wskazówka OneTrend

Jak stworzyć – krok po kroku – reklamę na TikToku? To bardzo proste! Wystarczy stworzyć własne konto biznesowe i profil w narzędziu TikTok Ads Manager, a następnie wskazać cele reklamowe, budżet, jaki chcesz przeznaczyć na reklamę, metodę płatności, opcję targowania i harmonogram publikacji. Pozostaje tylko dodać materiał filmowy, z ewentualnym tekstem, filtrem, efektem lub wezwaniem do działania. Na koniec całość wystarczy przesłać i oczekiwać na efekty.

 

Czy reklama na TikToku to dobry sposób na promowanie marki?

 Choć wydawać się może, że kreacja reklamowa przy użyciu tego portalu jest skomplikowana (między innymi dlatego, że wymaga wpasowania się w obecne trendy), naprawdę warto zadać sobie nieco trudu.

Konstrukcja serwisu, a także specyfika publikowanych na nim treści, wymusza na firmach kreatywność. Dzięki temu powstające reklamy są ciekawsze i lepiej odbierane przez użytkowników. Oczywiście ma to również przełożenie na skuteczność wszelkich działań promocyjnych. W wielu przypadkach dużo łatwiej, niż na przykład na Facebooku, jest zachęcić odbiorców do konkretnych działań, korzystnych z punktu widzenia firmy.

Nie należy zapominać też o ogromnej popularności tej platformy. Wszelkie kampanie dedykowane na TikToku stwarzają okazję do tego, aby dotrzeć do rzeszy potencjalnych klientów. Zwłaszcza że dostępne narzędzia  znacznie ułatwiają ustalenie grupy docelowej.

Mając to na uwadze, śmiało można stwierdzić, ,że warto reklamować się na TikToku. Oczywiście trzeba to robić w sposób umiejętny, pamiętając o wszelkich czynnikach, które decydują o sukcesie. Między innymi właśnie dlatego tego typu reklamę dobrze jest zlecić profesjonalistom, którzy mogą pochwalić się sporym doświadczeniem i odpowiednią wiedzą na ten temat.

2.3/5 - (3 votes)