let’s make something together

Give us a call or drop by anytime, we endeavour to answer all enquiries within 24 hours on business days.

Find us

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Email us

info@domain.com
example@domain.com

Phone support

Phone: + (066) 0760 0260
+ (057) 0760 0560

6 przydatnych wskazówek na temat optymalizacji zdjęć pod SEO

  • Przez Marcin Jene
  • 30 kwietnia, 2022
  • 312 Odsłon

Trudno wyobrazić sobie stronę internetową bez zdjęć oraz innego rodzaju grafik. Logotyp, wykresy, miniaturki przy tekstach – wszystko to ma ogromny wpływ na doświadczenia internautów korzystających z zasobów witryny. W podobny sposób tego typu pliki oddziałują na algorytmy Google. Jak to możliwe?

Oczywiście roboty nie oceniają warstwy artystycznej. Nie zachwycą się umiejętnym doborem zdjęcia do wpisu na blogu i nie docenią ich zgodności z layoutem strony. W tym przypadku znaczenie ma chociażby właściwe opisanie grafik oraz czas ich ładowania. Co więc zrobić, by algorytmy Google „polubiły” zdjęcia dostępne na Twojej stronie internetowej? Poniżej sześć przydatnych wskazówek.

1. Zwracaj uwagę na to, ile ważą grafiki

Im mniej, tym lepiej. Dlaczego? Ponieważ nie obciążają zbytnio serwera, dzięki czemu strona ładuje się szybciej. Jest to jeden z czynników rankingowych w wyszukiwarce Google, a także ważny atut wpływający na zadowolenie odbiorców treści.

Koniecznie zwróć na to uwagę wówczas, gdy grafik na Twojej stronie internetowej jest dużo. Efekty działań optymalizacyjnych możesz w dość łatwy sposób sprawdzić przy użyciu dedykowanych narzędzi internetowych.

Dowiedz się więcej na temat zmiany wagi i rozmiaru zdjęć.

2. Boty Google muszą wiedzieć, co znajduje się na zdjęciach

Roboty wyszukiwarki „czytają” zdjęcie, wykorzystując w tym celu znacznik alt. Powinien on znaleźć się przy każdej grafice dostępnej na stronie. Oczywiście odpowiednio wypełniony, tak aby nie było wątpliwości, co przedstawia zdjęcie.

Dlaczego jest to tak ważne? Boty na tej podstawie dopasowują wyniki wyszukiwania w Google Grafika. W ten sposób internauci również mogą dowiedzieć się o istnieniu Twojej strony, dlatego lepiej z tego nie rezygnować.

3. Używaj słów kluczowych w grafikach

To właśnie one mają największe znaczenie w procesie pozycjonowania stron. Decydują bowiem o tym, jakie zapytania w wyszukiwarce internetowej będą kojarzone z witryną. Jak jednak wykorzystać grafiki w kontekście słów kluczowych? Mogą one pojawić się co najmniej w dwóch miejscach – w nazwie pliku, a także we wspomnianym wcześniej znaczniku alt.

Z tego powodu należy dobrze przemyśleć treść opisów. Powinny być one zwięzłe, zawierać właściwe frazy i dobrze odnosić się do tego, co zawiera grafika. Co równie istotne, ich treść musi być naturalna. Umieszczanie w nich słów kluczowych na siłę nie zda egzaminu.

4. Dopasuj format pliku do przeznaczenia zdjęcia

Jedną z metod zarządzania grafikami na stronie jest używanie wyłącznie plików z rozszerzeniem „.jpg”. Jest to format uniwersalny, który w większości przypadków nie sprawia żadnych problemów. Bez względu na używane przez użytkowników przeglądarki oraz urządzenia (wielkości ekranów).

Czasem jednak warto pomyśleć również o innych formatach. Pliki „.png” na przykład pozwalają wykorzystać przezroczyste tło, natomiast rozszerzenie „.svg” często jest stosowane do zapisywania logotypów. Do tego dochodzi szereg innych formatów, wyróżniających się różną wagą pliku, a także jakością.

Zobacz również: Który Format Pliku Graficznego Jest Najlepszy – .Png, .Jpg A Może .Gif?

5. Nie zapominaj o urządzeniach mobilnych

Responsywne strony internetowe są dopasowywane do małych ekranów pod każdym względem. Układ menu, treść, elementy odpowiadające za nawigację po zasobach, jak również zdjęcia i inne elementy graficzne. Wszystko to musi wyglądać i działać tak dobrze, jak na dużych monitorach. To bardzo ważny czynnik rankingowy.

6. Pomóż Google tworzą mapę strony z obrazami

Sitemapa zawiera informacje o linkach i grafikach dostępnych w witrynie. Dzięki niej roboty wiedzą, co dokładnie się na niej znajduje. W efekcie proces indeksacji przebiega sprawniej. Warto podkreślić, że w przypadku obrazów w sitemapie mogą znaleźć się odnośniki z innych domen.

Właściwie przeprowadzona optymalizacja grafik na stronie internetowej pozwala skrócić czas jej ładowania. Wpływa ponadto na ranking, a co za tym idzie, także na pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Między innymi właśnie dlatego koniecznie trzeba poświęcić jej odpowiednio dużo czasu i zasobów.

4.6/5 - (39 votes)
Call Now Button